فاطمه معتمدی قدس ویژه خراسان - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره سرانجام اتوبوسهای خریداری شده برای خط سه «بی. آر. تی» اظهار داشت: ...

 صفر؛  بودجه اختصاصی  دولت برای خرید اتوبوس نو!

 شمار این اتوبوسهای سه محوره 100 دستگاه است که برای سرویس دهی در خط سه «بی. آر. تی» مشهد خریداری شده است.

نیشابوری در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:با توجه به اینکه هنوز خط سه «بی. آر. تی» به بهره برداری نرسیده، بنابراین اتوبوسهای یاد شده در چرخه سرویس دهی قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: البته فراخوان واگذاری این اتوبوسها به بخش خصوصی انجام شده است و به شرکتهای واجد شرایط و برنده مناقصه هم اتوبوسهای یادشده و هم مدیریت این شمار اتوبوس  برای خط سه «بی. آر. تی» به آنان واگذار می‌شود.

وی افزود:از آنجا که شهرداری و سازمان اتوبوسرانی برای خرید اتوبوس و اضافه کردن به چرخه بهره برداری در خطوط معمولی با کمبود اعتبار روبه روست و همچنین دولت برای خرید اتوبوس نو و جدید هیچ بودجه‌ای اختصاص نداده، بنابراین هدف این  است از طریق واگذاری اتوبوسهای سه محوره خط سه «بی. آر. تی» بتوان منابع لازم را تأمین کرد.

وی با اشاره به قیمت بالای اتوبوسهای سه محوره اظهار داشت: قرار است از محل واگذاری 100 دستگاه اتوبوس خط سه «بی. آر. تی» منابع مالی برای خرید 130 دستگاه اتوبوس جدید برای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی مشهد تأمین شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره اختصاص سهمیه اتوبوسهای  این شهر تصریح کرد:سهمیه اتوبوسهای مشهد هنوز محقق نشده است،  در حالی که قرار بود 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان این کلانشهر اضافه شود.

وی با بیان اینکه طبق وعده  باید 5/17 درصد از قیمت اتوبوس توسط دولت و بقیه از محل منابع مالی شهرداری تامین شود،گفت:با این حال کمک دولت محقق نشد و 100 دستگاه اتوبوس خریداری شده از محل منابع شهرداری تامین و پرداخت شده است. وی درخصوص وضعیت تحقق وعده معاون رئیس جمهور در سفر اخیر به مشهد برای کمک به خرید 100 دستگاه باقی مانده طلب اتوبوسهای این شهر اضافه کرد:هنوز خبری نشده است، ضمن اینکه 100 دستگاه قبلی هم از محل اعتبارات مالی شهرداری خریداری شده است، بنابراین برای 100 دستگاه بعدی نیز قرار شد با واگذاری اتوبوسهای سه محوره به شرکتهای متقاضی برای به کارگیری در خط سه «بی. آر. تی»  منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا بتوان این شمار را خریداری و به ناوگان اضافه کرد.

نیشابوری درباره وضعیت استقرار سامانه گرمایشی در اتوبوسهای فاقد این سامانه با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما خاطرنشان کرد: تمامی اتوبوسها به سامانه گرمایشی مجهز هستند و تنها در شماری از اتوبوسها این سامانه دارای نقص بوده است که تعمیرات لازم انجام و اکنون هیچ اتوبوسی بدون سامانه گرمایشی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.