وزیر ارتباطات گفت: احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات با توجه به حکم اخیر مقام معظم رهبری در جهت معرفی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی، وجود دارد.

احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش شهر هوشمند - زیرساخت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارتباط با حکم اخیر رهبر معظم انقلاب در انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سوال که با توجه به بندهای این حکم، اقدام بعدی شما در ارتباط با ادغام شوراهای موازی شورای عالی فضای مجازی چیست، گفت: به سهم خودم از رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی می‌کنم بابت نکات مهمی که در این حوزه اشاره کردند. 10 وظیفه و ماموریت از طرف ایشان ابلاغ شده که از نظر ما فصل‌الخطاب است و با جدیت عملیاتی شدن آنها را پیگیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات صریحا گفت: فعالیت‌های موازی شورای عالی فضای مجازی حتما باید تاکید شود؛ در بندهای این حکم موضوعاتی چون شبکه ملی اطلاعات مطرح شده که از ابتدا اولویت این دولت بوده و سرمایه‌گذاری زیادی روی این موضوع صورت گرفته که امیدواریم با جدیت تا حاصل شدن نتیجه نهایی آنها را پیگیری کنیم.

واعظی خاطر نشان کرد: بستر خوبی در این حکم فراهم شده تا بر مبنای آن در دوره دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی بتوانیم کارهای بزرگی با تعال دستگاه‌های مختلف و دبیرخانه آن پیش ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات که در دولت فعال است وجود دارد گفت: جلسه‌ای می‌گذاریم و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم. احتمال این موضوع وجود دارد.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: این موضوع در اختیار رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی است. 

واعظی در پاسخ به این سوال که رویه برگزاری جلسات این شورا در آینده چگونه خواهد بود نیز گفت: با فضای جدید ایجاد شده حدس می‌زنیم جلسات در آینده نظم خود را پیدا کند. 

وی افزود: دلیل تاخیر در برگزاری جلسات این بود که دستور کار پخته و منظمی از سوی دبیرخانه این شورا ارائه نمی‌شد که با روشن شدن چارچوب‌های فعالیت در دور دوم امیدواریم در آینده شاهد تحولات بیشتری باشیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صراحتا اعلام کرد که دستور کار برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی به دولت رفته و با شخص رئیس جهور است، در چنین شرایطی ناپخته بودن دستور کارها با دولت می‌شود؟ گفت: هر دبیرخانه‌ای معمولا دستور کار را برای رئیس آن نهاد که در اینجا، رئیس شورا، رئیس جمهور است می‌فرستدو ایشان می‌گوید که دستور کار پخته و قابل بررسی است یا خیر.

واعظی در پایان در ارتباط با برنامه‌اش برای سفر به آمریکا و تعامل با شرکت‌های آمریکایی‌، گفت: هیچ برنامه‌ای در این زمینه و حتی سفر به‌ آمریکا ندارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.