رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: هم‌اکنون بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از پسته مصرفی و صادراتی کشور در خراسان رضوی کشت و برداشت می‌شود.

۲۵ درصد پسته کشور در خراسان‌رضوی برداشت می‌شود‌

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: هنوز به انتهای فصل برداشت پسته نرسیده‌ایم و برخی از مناطق هنوز جمع‌آوری محصول خود را آغاز نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: محصولات صادراتی تاکنون آماده نشده‌اند و فرآیند برداشت پسته تر و خشک کردن آن در مناطقی که پسته زودرس دارند به اتمام نرسیده و نمی‌توان بدون فرآوری اقدام به صادرات کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور با اظهار ناراحتی از اینکه هم اکنون تمایلی در تجار برای صادرات پسته دیده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بازار امسال در این زمینه با یک نوع رکود نسبت به سال گذشته درگیر است.

ارزانی ممقانی افزود: شرکت پسته رفسنجان که متصدی امور خرید و تجارت پسته است در سنوات گذشته به صورت تقریبا منحل و نیمه تعطیل درآمده و اقدامی در زمینه صادرات پسته را  در دستور کار ندارد بنابراین بازار صادرات این محصول در دست تجار افتاده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور در ارتباط با میزان برداشت پسته در سال جاری، تصریح کرد: میزان برداشت محصول در مناطق مختلف متفاوت بوده در برخی نواحی کاهش و برخی مناطق افزایش داشته است.

ارزانی ممقانی افزود: میزان برداشت پسته در خراسان‌رضوی افزایش داشته و هم اکنون بین 20 تا 25 درصد مصرف کشور و صادرات از مزارع این استان برداشت می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.