حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - آیین معارفه و تکریم مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ...

تلاش برای راه‌اندازی شبکه زیارت و رادیو زائر

مدیران کل و همچنین مقامهای کشوری و لشکری، شماری از جانبازان، روحانیون، هنرمندان و نخبگان در سالن همایشهای مرکز خراسان رضوی برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه خراسان رضوی پایگاه علم و دین است، گفت: آرزوم داریم شبکه زیارت و پوشش 100 درصدی دیجیتال با حمایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی و توجه استان با توجه به نیازهای جامعه ارزشی و براساس نیاز زائران به موضوع زیارت در استان تأسیس شود.

علیرضا رشیدیان با اشاره به فرصتهای پیش آمده برای تحقق پایتخت فرهنگی 2017 گفت: فرصتی پیش آمده تا در این سال تمامی رسانه‌های جهان در کشور ما و بویژه در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی تجمع نمایند و ما باید با استفاده از آن در جهت کشف استعدادهای هنری و فرهنگی و ارتقای آن به طور فراگیری فعالیتهای فرهنگی و هنری را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استانها هم در این مراسم گفت: آقای نهاوندی گامهای بلندی برداشته‌اند و همیشه در مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما هم در کنار ما خواهند بود و عملکرد ایشان می‌تواند الگوی مناسبی برای همه استانهای کشور باشد.

وی از پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت و رادیو زائر خبر داد و اظهار داشت: پیگیری‌های بسیار خوبی را از سوی استاندار خراسان رضوی و مدیران استان برای راه‌اندازی این دو پروژه عظیم می‌بینیم و امیدواریم بزودی این طرحها اجرایی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات هم در این مراسم گفت: 25 میلیون زائر به عشق امام رضا(ع) به مشهد می‌آیند و ما باید با استفاده از این فرصت فاصله‌ها را به هم نزدیک کرده و موج اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی را در جهان گسترش دهیم.

نصرا... پژمان‌فر افزود: صدا و سیما به عنوان بزرگترین رسانه کشور می‌تواند نقش گفتمان اسلامی را به مردم انتقال داده و صدا و سیمای خراسان رضوی می‌تواند با مرکزیت آستان قدس رضوی توجه همه مسلمانان جهان را به شیفتگان این امام رئوف معطوف دارد.

* گفت‌و‌گو با مدیرکل جدید مرکز پژوهشهای صدا و سیما

در حاشیه این مراسم مدیرکل پیشین صدا و سیمای مرکز خراسان و مدیر کل جدید مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما در گفت‌و‌گو با قدس با اشاره به پنج سال خدمت در سمت مدیر کلی صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: صدا و سیمای خراسان رضوی در نیم دهه گذشته تلاش کرد در جهت تولیدات همسو با معارف اسلامی و معرفی نام‌آوران عرصه‌های مختلف دینی، پژوهشی، فرهنگی و هنری گام بردارد و در این راستا مستندهای ارزشمندی تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی با تشریح برنامه‌های تولید نیم دهه گذشته به تولید فیلمهای همسفر تا بهشت، سلمان فارسی، قنات قصبه خراسان، مسیر طلایی- مهربانی هلال، اندیشه‌وران و... اشاره کرد و افزود: دو هزار و 500 ساعت پویانمایی در سیمای خراسان رضوی تولید شده و همه حوزه‌های دینی و حماسه و ایثار در حوزه تولید مورد نظر قرار گرفته‌‌، اما هنوز کارهای نشده زیادی برجا مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی افزود: فیلمهای اوستا عبدالحسین درباره شهید برونسی و جوادآقا تهرانی و همچنین زندگی آیت‌ا... محدثی از جمله مستندهایی است که درباره شخصیتهای مذهبی و شهیدان به تصویر درآمده است.

مدیرکل مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما با اعلام اینکه در این آیین از مستند جوادآقا تهرانی رونمایی شد، گفت: مستند «هویت» در 56 قسمت به گذشته مشهد در رابطه با مشاغل، روزنامه و سینماها پرداخته و از دیگر شبکه های کشور روی آنتن رفته است و مستند «پرندگان» از مستندهای قابل توجه تولید خراسان به شمار می‌آید.

وی با اعلام اینکه قرار بود 20 تله فیلم تولید شود، گفت: 16 تله فیلم تولید شد و شش برنامه هم مطالبات مردمی است که در رأس آن شبکه زیارت و رادیو زائر قرار دارد و باید شعبه بین‌المللی شرق کشور در مشهد راه‌اندازی شود و کارهای پوشش دیجیتال هم انجام شده که باید 100 درصد سیما تحت پوشش دیجیتال قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی درباره مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما هم عنوان کرد: اداره کل پژوهشهای اسلامی راهبردی با مضامینی اسلامی دارد و پیوند حوزه را با صدا و سیما دربر می‌گیرد و باید در جهتی حرکت کنیم که تمدن ساز مسایل اسلامی بوده و نیروهای پژوهشگر برنامه‌های پژوهشی از منظر اسلامی تولید و روی آنتن ببرند.

در این مراسم تکه‌ای از فرش بارگاه منور علی بن موسی‌الرضا(ع) در قاب تابلو به حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی به رسم تبرک اهدا شد.

همچنین محسن نصیرپور به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.