قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "تغییر شغل دلالان خودرو" و "دریاخواری پدیده" تا "احمدی نژاد و درآوردن چشمان باهنر"

روزنامه "قدس" بازخوانی ای دارد از نقش آمریکا و اسراییل در جنایت های جهانی؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "سیاست بازان «کودک کُش» را بشناسید"

در بخش انتهایی این یادداشت می خوانیم: " کودکان بی گناه مسلمان و غیر مسلمان زیر چکمه های سیاه سیاست‌بازانی جان می‌بازند که دسته بازی جنگ‌ها را هزاران کیلومتر آن سوتر به دست دارند و با جان انسانها همانند بازی‌های رایانه‌ای بازی می‌کنند تا سیاستها و بازی خود را که بوی پول و رنگ خون دارد در این‌سوی جهان پیاده کنند."

***

به نام پدر ...

جشن تکلیف فرزند شهید هسته ای در جوار بارگاه رضوی برگزار شد و هدیه ویژه مقام معظم رهبری به وی داده شد. روزنامه "قدس" ضمن اختصاص عکس یک خود به این موضوع؛ در تیترش نوشت: "به نام پدر ... "

روزنامه "کیهان" هم در این خصوص نوشت: "هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب به «آرمیتا» در مراسم جشن تکلیف"

در این روزنامه می خوانیم: " این مراسم درحالی برگزار شد که آرمیتا در کنار مضجع شریف رضوی به سن تکلیف رسید.

رهبر معظم انقلاب برای جشن تکلیف آرمیتا رضایی‌نژاد یک جلد قرآن کریم به همراه یک عدد چفیه به وی اهدا کردند."

روزنامه "جوان" هم در این خصوص تیتر زد: "وارث هسته ای به «تکلیف» رسید"

***

احمدی نژاد و درآوردن چشمان باهنر

«ایشان به جایی رسید که حاضر بود چشمان من را در بیاورد». این سخن را محمدرضا باهنر درباره «محمود احمدی‌نژاد» بر زبان آورده و «ایلنا» روز گذشته منتشر كرده است؛در همین راستا دو روزنامه "شرق" و "آرمان امروز" در تیترهایی مشابه نوشتند: "باهنر: احمدی نژاد حاضر بود چشمان مرا در بیاورد"

شرق در این خصوص نوشت: " او سخنان مشابه دیگری هم درباره احمدی‌نژاد گفته است ازجمله اینکه: «احمدی‌نژاد یک نفر بیشتر نیست». «عملا از حمایت احمدی‌نژاد توبه کردم». «احمدی‌نژاد سهمش را گرفت و رفت». یا «اتفاقی که سال ٨٤ برای اصولگرایان افتاد اتفاق مطلوبی نبود»"

***

تغییر شغل دلالان خودرو

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "انتظار ارزانی؛ عامل اصلی رکود"؛ این روزنامه گفت و گویی انجام داده است با وزیر صنعت؛ از قول نعمت زاده می خوانیم: "کاهش قیمتی در کار نیست، برخی به مردم اطلاعات غلط می دهند"

روزنامه "وطن امروز" از قول "نعمت زاده" نوشت: "تذکر نگرفته ام!"؛ در این خبر می خوانیم: "وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر رئیس‌جمهور به خودش را رد کرد و این در حالی است که حسین فریدون در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرده بود، روحانی به نعمت‌زاده بابت اظهاراتش راجع به کمپین نخریدن خودرو تذکر داده بود."

محمدرضا نعمت‌زاده دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ در یک نشست خبری، با اشاره به راه‌اندازی کمپینی برای «نخریدن کالاهای داخلی» توسط برخی افراد اظهار کرده بود هر کس چنین کاری بکند قطعا ضدانقلاب و مخالف منافع کشور است.

روزنامه "ایران" گفت و گویی با مدیران صنعت خودرو انجام داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "طرح ارتقای «کیفیت» روی میز خودروسازان"

روزنامه "آفتاب یزد" از استمرار رکود و کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی می دهد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تغییر شغل دلالان خودرو!"

روزنامه "گسترش صنعت" از "چشم آلمان به بازار خودروی ایران" نوشته است و روزنامه "دنیای خودرو" هم به طرح این پرسش پرداخته است: "چرا هیوندای i10 به ایران نمی آید؟"

***

اصرار مشکوک

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "معاون ظریف باز هم تصویب برجام در مجلس را به صلاح ندانست" در تیتر یک خود از آن به عنوان "اصرار مشکوک" یاد کرد. در این روزنامه به نقل از "عراقچی" نوشته شده است: "مجلس به برجام به عنوان یک معاهده نگاه نکند!"

وطن امروز می نویسد: "این اظهارنظر مشکوک عراقچی در حالی است که حفره‌های خطرناکی مانند باقی ماندن چارچوب تحریم‌ها و نیز مکانیسم بازگشت‌پذیری تحریم‌ها باعث نگرانی‌های جدی در داخل کشور شده است و کارشناسان ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره‌کننده، خواستار اصلاح و تمیز کردن متن از خطرات احتمالی هستند."

"وطن امروز" در ستون "یادداشت امروز" خود در یادداشتی با عنوان "درباره لزوم نظارت مجلس بر برجام" می نویسد: " رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیرشان با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری  مسائل مهمی را در رابطه با برجام مطرح فرمودند. در این میان توجه ویژه ایشان به موضوع لزوم نظارت مجلس بر برجام با توجه به اختلاف‌نظرهای گوناگون مطرح شده در روزهای پس از توافق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است."

روزنامه "کیهان" هم گزارشی دارد از ضرورت بررسی برجام در مجلس؛ در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "کمیسیون ویژه گره گشا نیست، دولت لایحه بدهد"

در این روزنامه می خوانیم: "در حالی که مخالفان بررسی قانونی برجام در مجلس سعی دارند فعالیت کمیسیون ویژه را رافع مسئولیت مجلس وانمود کنند که تنها راه قانونی در این زمینه ارائه برجام بصورت لایحه است. موضوعی که اعضای کمیسیون ویژه نیز بر آن تاکید دارند."

روزنامه "حمایت" هم در تیتر یک خود نوشت: "عراقچی: تصویب برجام در مجلس صلاح نیست!"

روزنامه "قانون" از حواشی کمیسیون ویژه برجام می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "رد بعیدی، دعوت از جلیلی"؛ این روزنامه همچنین خبر از درگیری لفظی میان عراقچی و نماینده مخالف در مجلس می دهد.

در بخشی از این گزارش می خوانیم: "حجت‌الاسلام وحیداحمدی با اشاره به حواشی جلسه ديروز کمیسيون ویژه بررسی برجام و درگیری لفظی میان عراقچی و یکی از نمایندگان،اظهار داشت: به هرحال ممکن است در هر بحثی سوءتعبیر از گفته‌های طرفین پیش بیاید که این اتفاق، باتوجه به حساسیت و سطح بالای این بحث برجام به لحاظ تخصصی کاملاً طبیعی است."

***

توقف دریاخواری «پدیده شاندیز» در کیش

پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش در گفت‌وگو با مهر از چهار پروژه دریاخواری بزرگ رونمایی کرد. در همین رابطه روزنامه "شرق" گفت و گویی با وی انجام داده و ایشان از جزئیات 4دریاخوارگی بزرگ گفته است.

در این روزنامه  می خوانیم: " به گفته حناچی پدیده شاندیز در کیش، کمربندی رامسر، تخلف در درگهان قشم و بازار ماهی بندرعباس از مهم‌ترین پرونده‌های دریاخواری هستند. آن‌گونه‌که او می‌گوید این تخلفات در دولت گذشته و با مجوزهای به‌ظاهر قانونی آغاز‌به‌کار کرده‌اند و مقابله با آنها برای دولت سخت است و اغلب این پروژه‌ها وارد جریان شکایت در دادگاه‌ها شده‌اند."

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.