معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد خراسان رضوی گفت: تاثیرات لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر به شش ماه زمان نیاز دارد.

تاثیر لغو تحریم‌ها بر صنعت چاپ و نشر پس از ۶ ماه دیده می‌شود

یوسف امینی در گفت‌وگو باایسنا، درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر بخش چاپ و نشر اظهار کرد: با وجود تحریمات سخت به ویژه در دولت دهم مشکلات عدیده‌ای را برای صنعت چاپ و نشر به وجود آورد که گران شدن کاغذ از جمله این مشکلات بود.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریمات یقینا تاثیرات بسیاری را بر روی چاپ و نشر نیز خواهد داشت، البته تا کنون تغییرات چشمگیری مشاهده نشده است و به گفته دولتمردان به زمانی شش ماهه برای این تغییرات نیازمندیم.

امینی در رابطه با جایگاه صنعت چاپ و نشر استان در کشور، تصریح کرد: وضعیت بخش چاپ و نشر در استان خراسان رضوی در جایگاه خوبی قرار دارد و در کشور نیز جز سه استان برتر است، تهران و قم دو استان برتر دیگر هستند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوبیت فاصله زیادی دارد.

او در این زمینه ادامه داد: برتر بودن استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها به دلیل ظرفیت چاپخانه‌ها، تعداد شاغلین در این حوزه و بروز بودن ابزارآلات لازمه است.

معاون فرهنگی ارشاد درباره ی تعداد چاپخانه‌های استان خراسان رضوی و تعداد شاغلین، گفت: خراسان رضوی دارای ۳۰۰ واحد چاپ و صنایع وابسته به آن است، که ۱۸۹ واحد چاپخانه، ۶۴ واحد چاپ سیلک، ۱۲ واحد چاپ دیجیتال و ۳۴ واحد تایپو گرافی است که حدود ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند.

امینی با اشاره به هزینه‌های بالای خرید تجهیزات چاپ و نشر، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش چاپ و نشر بسیار سنگین است و مسوولین نیازمند حمایت بانک‌ها با سبک کردن شرایط تسهیلاتی که در اختیار آن ها قرار میدهند، هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.