قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هزار میلیارد تومانی که برای تاخیر اتمام خط اول متروی تبریز هزینه می‌شود به علت عدم عمل به تعهد شهرداری تبریز است البته شهرداری در دو سال اخیر بهتر از گذشته وارد عمل شده است.

تاخیر در راه‌اندازی متروی تبریز ناشی از بدقولی شهرداری است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای فنی آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی بخشی از خط اول متروی تبریز اظهار داشت: به مدیران فنی استان توصیه می‌کنم تا در ساعات 11 تا 13 که این خط فعال است از آن استفاده کرده و از نظرات مردم و مسافران نیز بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: مردم در استفاده از این قطار شهری ضمن خرسندی از راه‌اندازی آن از زمان بهره‌برداری کامل آن نیز سئوال می‌کنند و این نشانگر آن است که مردم نسبت به حقوق خود مطالبه‌گر هستند و با ارائه یک خدمت به بقیه حقوق خود نیز مطالبه‌گری دارند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به این حق مسلم مردم همراهی کرده و پاسخگو باشند و احساس عدم پاسخگویی نداشته باشند.

پورمهدی عملکرد سازمان قطار شهری تبریز را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: زحمات پرسنل و کارکنان قطار شهری تبریز شایسته تقدیر است و بنا به قولی که داده شده تا نیمه اول سال 95 قطار شهری تبریز به میدان ساعت تبریز می‌رسد.

پورمهدی خواستار عمل به تعهدات قطار شهری در زمان مقرر شد، گفت: تا پایان دولت فعلی باید خط اول متروی تبریز از ائل‌گلی تا ایستگاه چهار راه لاله به اتمام برسد زیرا به مردم قول داده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عدم عمل به تعهد شهرداری تبریز در زمان مقرر موجب تاخیر در متروی تبریز شده است، گفت: یک هزار میلیارد تومانی که برای  تاخیر اتمام خط اول متروی تبریز هزینه می‌شود به علت عدم عمل به تعهد شهرداری تبریز است هر چند که شهرداری در دو سال اخیر بهتر از گذشته وارد عمل شده است.

وی اظهار داشت: مسئولان قطار شهری تبریز باید از پیمانکاران و مشاوران خود بخواهند تا با سرعت و قدرت بیشتری وارد کار شوند و تا پایان سال تعداد رام‌های قطار شهری به 10 رام برسد همچنین زمان رسیدن متروی تبریز از میدان ساعت تا ائل گلی به 8 دقیقه که زمانی قابل قبول است، خواهد رسید.

پورمهدی با تاکید بر مستندسازی پروژه‌های انجام شده در زمینه متروی تبریز گفت: برخی کارهای ماندگار مانند مترو و نیز باند فرودگاه و پروژه‌های بزرگ باید در تاریخ ثبت و در دانشگاه‌ها تدریس شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت شورای فنی استان گفت: شورای فنی در زمینه تصمیمات مهم کارآیی لازم را زمانی خواهد داشت که کمیته‌های فنی کار خود را به خوبی انجام داده و نتایج مطالعات را به شورای فنی منعکس کنند تا اعضای شورای شهر بتوانند به تصمیمات مطلوبی برسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عدم عمل به تعهدات و هزینه‌های تاخیر در پروژه‌ها و بار مالی ایجاد شده در این زمینه باید به اطلاع مردم برسد و در تاریخ ثبت شود و قضاوت در این زمینه با مردم و آیندگان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش آموزش به فعالان بخش آسانسور و تربیت نیروهای جدید فنی در این مورد شد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ارائه دهد تا هم سطح اشتغال بالا رود و هم سطح استاندارد تعمیرات و نصب آسانسور افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.