رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: امروز و بدنبال 'برجام'، دنیا بدنبال تعامل با ایران است و بسیاری از شرکت های اروپایی، دولت های خود را تحت فشار قرار داده اند که باید با ایران به عنوان یک کشور راهبردی، تعاملات را افزایش دهند و این موقعیت پایدار و راهبردی را از دست ندهند.

جلالی: دنیا بدنبال تعامل با ایران است/ بدخواهان برجام ناکام خواهند ماند

به گزارش قدس آنلاین،  کاظم جلالی روز دوشنبه در حاشیه سی و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به اینکه تا اکنون 38 سناتور کنگره آمریکا از برجام اعلام حمایت کرده اند، این موضوع از مرحله رد وتوی باراک اوباما گذشته و اوباما قاعدتا آن (مخالفت با برجام) را وتو خواهد کرد و سناتورهای مخالف برجام، دو سوم آرا را نخواهند داشت.
جلالی گفت: لابی صهیونیسم در آمریکا و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه فعالیت های زیادی علیه برجام انجام داده و پول های زیادی با هدف جلوگیری از تصویب برجام از سوی کنگره آمریکا هزینه کرده و می کنند اما شرایط به گونه ای است که تلاش ها آنان در نهایت نتیجه ای نخواهد داشت.
وی با اشاره به استقبال وحمایت گسترده کشورهای جهان به ویژه اعضای اتحادیه اروپا از برجام و فراهم شدن زمینه افزایش تعامل با ایران گفت: آنچه که مشخص است، عمده کشورهای جهان از جمله اروپایی ها از برجام استقبال کرده اند و در جریان سفر اخیر علی لاریجابی رییس مجلس شورای اسلامی به آمریکا، برخی از روسای مجالس اروپایی با وی دیدار و تاکید کردند که آماده سفر به ایران و مشتاقانه خواستار تعمیق روابط با جمهوری اسلامی هستند.
جلالی تاکید کرد که دلیل اشتیاق اروپایی ها برای تعامل بیشتر با ایران پس از برجام این است که دنیا بدنبال تعامل با ایران است و حتی خیلی از شرکت های اروپایی، دولت های خود را تحت فشار قرار داده اند که باید با ایران به عنوان یک کشور راهبردی، تعاملات را افزایش دهند و این موقعیت پایدار و راهبردی را نادیده نگیرند.
جلالی گفت: با توجه به اشتیاق بسیاری از کشورها و به ویژه اروپایی ها به گسترش روابط با ایران، به نظر می رسد تلاش ها علیه برجام نتیجه ای بدنبال نخواهد داشت و موجب بی آبرویی جریان صهیونیسم و پیروی کنندگان از آنان می شود.

** انتظار ایران از پاکستان در دوران پساتحریم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما پاکستان را کشوری بسیار مهم و تاثیر گذار در منطقه می دانیم و معتقدیم ظرفیت های همکاری بسیار زیادی میان دو کشور وجود دارد که مغفول واقع شده اما باید آنها را طی سال های آینده احیا کنیم.
وی ادامه داد: پاکستان کشور پهناوری است و در عین حال تاثیر گذاری زیادی در دنیای اسلام و در منطقه دارد اما متاسفانه طی سالیان گذشته این کشور با پدیده تروریسم درگیر است ولی خوشبختانه با برنامه های دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم ، امیدواریم ریشه این پدیده شوم از بین برود.
جلالی تاکید کرد: البته ریشه تروریسم فقط نظامی گری نیست. بخشی از آن، ریشه های فکری دارد که ضرورت امر بیشتر بر نابود کردن ریشه های فکری تروریسم است.
وی افزود: امیدواریم که بستر همکاری های دوجانبه میان ایران و پاکستان بیش از پیش فراهم شود و با در نظر گرفتن مشترکات فرهنگی میان ملت های دو کشور، دو همسایه به سمت افزایش تعاملات حرکت کنند.
وی گفت: در شرایط کنونی که برجام مراحل نهایی خود را سپری می کند، پاکستان به عنوان کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران بهتر است ارتباطات دوسویه خود را با ایران گسترش داده و البته زمینه و بستر گسترش روابط از ناحیه ایران وجود دارد و ما احساس می کنیم که برادران پاکستانی نیز این مهم را پیگیری می کنند.
کاظم جلالی افزود: ایران و پاکستان در حوزه سیاست های منطقه ای قادر به توسعه همکاری های ضدتروریسم و مسایل مختلف هستند.
کاظم جلالی برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که امروز (دوشنبه) در پایتخت پاکستان آغاز بکار کرد، به اسلام آباد سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.