قدس آنلاین - معاون مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: مهمترین مشکل شرکت های تعاونی نیشابوررا  عدم حمایت مالی وفکری موثر است.

 شرکتهای تعاونی نیشابورحمایت مالی و فکری موثر ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، خبرنگاران رسانه های استان  طی تور رسانه ای از سه شرکت تعاونی نیشابور بازدیدو از نزدیک درجریان مشکلات تعاونی ها و کارآفرینان بخش تعاون این شهرستان قرار گرفتند.

علیرضا نبوی نژاد ، معاون مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت : ما در تلاش هستیم تا حمایت های مورد نیاز را  برای این شرکت های تعاونی جذب کنیم.

نبوی افزود: نیشابور به عنوان دومین شهر خراسان رضوی توانمندی های زیادی در بخش شرکت های تعاونی دارد و هم اکنون ۶۶۵شرکت تعاونی فعال در نیشابور داریم.

وی افزود: اعضای شرکت تعاونی در این شهر ۵۳هزار و ۱۱۹ نفر هستند و برای ۱۰هزارو۴۷۰ نفر نیز طی تاسیس شرکتهای تعاونی و کارخانه جات ، شغل  ایجاد شده است.

وی در خصوص تعاونی برتر این شهرستان عنوان داشت: شرکت فولادیار خراسان به دلیل شاخص های خوب در اشتغال زایی، توانمندی، نظام مند بودن و به روز بودن فعالیت ها به عنوان واحد نمونه انتخاب شده اند.

علی قدمگاهی مدیرشرکت تعاونی دامداران زبرخان ، گفت : در بازار امروزه کارخانجات قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا شیر تعیین می کنند و به بهانه کاهش کیفیت بهای شیر خیلی کمتر از قیمت اصلی و تعیین شده خریداری می شود.

قدمگاهی افزود: دوسال است که دولت قیمت ها را مشخص کرده  اما کارخانجات از قیمت هزار و  ۵۰ تا هزارو۲۰۰ با توجه به انصاف شیر را از تولید کننده خریداری می کنند و کارخانه ها به بهانه های مختلف قیمت واقعی شیر را به دامداران نمی پردازند.

 
 

وی گفت : برای فروش شیر هرگز قیمت هزار و 440 تومان  محقق نشده و کارخانجات به بهانه های مختلف قیمت برای شیر را کاهش می دهند.

قدمگاهی افزود : سعی ما بر تخصص محوری ، به روز بودن فعالیت ها، بهره وری از منابع و قانون محور بودن مسیر کار ما بوده است.

وی گفت : در پرداخت مبلغ شیر فروخته شده نیز با توجه به اینکه قیمت علوفه روزانه افزایش یافته کارخانجات یکسال است حق دامداران را نداده اند.

قدمگاهی افزود: بیش از۲هزارو 700 سهام در این تعاونی سرمایه گذاری شده و سود سالیانه با وضعیت موجود ۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی  گفت : با ارزش افزوده ایجاد شده تصمیم داریم در آینده نزدیک برای تبدیل شیر به محصولات لبنی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان کارگاهی را راه اندازی کنیم که البته مجوز های لازم با همکاری مسئولین اخذ شده است.

درادامه  بازدید  خبرنگاران  از شرکت های تعاونی  نیشابور،از شرکت تعاونی فولاد یار خراسان که به عنوان واحد نمونه کشوری و کارفرمای نمونه انتخاب شده است،بازدیدی انجام شد .

 قاسم حداد ، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: این شرکت به صورت مستقل همکاری با شرکت فولاد خراسان دارد ؛ البته همه پرسنل از بازنشستگان آن مجموعه نیز هستند.

مدیر عامل شرکت گفت : در زیر مجموعه این شرکت ۹ شرکت دیگر فعالیت دارند و سعی ما بر تخصص محوری ، به روز بودن فعالیت ها، بهره وری از منابع و قانون محور بودن مسیر کار ما بوده است.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان واحد نمونه کشور و هم به عنوان کارفرمای برتر شناخته شده ایم، افزود: شرکت تعاونی از بدو تاسیس ،تفکر ایجاد شرکت های اقماری را مد نظر داشته وتوانسته در سالهای اخیر بخش عمده این استراتژی را اجرا نماید.

اسماعیلی عضو هیئت مدیره این شرکت نیز بیان داشت: از سال ۱۳۷۵ تاکنون این شرکت تعاونی، همه ساله سطح فعالیت خود را گسترش داده و در اساسنامه خود موضوعات دیگر مانند ارائه خدمات حمل ونقل وفرآوری آهک را اضافه نموده وبا موضوعیت خدماتی– تولیدی، به یک شرکت چند منظوره تبدیل شده است .

وی افزود: تعداد اعضاء از ۱۲۰ نفر، در حال حاضر به ۹۲۰ نفر رسیده است.سرمایه اعضا از ۱۲ میلیون ریال زمان تاسیس ،به ۶۷ میلیارد ریال رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.