قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از رشد و ارتقاء ۲۲ رتبه‌ای ایران در فضای کسب و کار خبر داد.

رشد و ارتقا ۲۲ رتبه‌ای ایران در فضای کسب و کار

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا حسینی عصر امروز در جلسه نحوه عملیاتی کردن پنجره واحد خدمات شهری با محوریت شهرداری کلانشهر تبریز و همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر نظیر شرکت‌های آب، برق، آب و فاضلاب، گاز و پست اظهار داشت: با اقدامات منطقه‌ای می‌توان به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک کرد و باز هم رتبه ایران را در این زمینه ارتقاء داد و خوشبختانه فضا برای این امر مهیاست و می‌توان با آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری قبل از اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری، کشور را به سمت و سوی توسعه سوق داد.

وی آماده سازی محل‌هایی در قالب شهرهای صنعتی و تعبیه تمام لوازم و ملزومات سرمایه‌گذاری اعم از آب، برق، گاز و ... را از راهکارهای توسعه و تسریع در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی برشمرد.

حسینی با بیان اینکه مدل‌ها باید بومی‌سازی شود،گفت: خوشبختانه آذربایجان‌شرقی با راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری گام مهمی در این زمینه برداشته که از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی اعم از نمایندگان تام الاختیار مقیم در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شامل جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت و ... در این زمینه بهره می‌برد و در واقع برای اخذ مجوز‌های سرمایه گذاری موضوع از طریق نمایندگان تام الاختیار پیگیری و اخذ جواب می شود، چرا که فضای کسب و کار آن موقع موثر واقع می شود که براساس قانون و دستورالعمل از یک مرجع پیگیری شود.

حسینی گفت: مقدمات اولیه اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری به صورت الکترونیکی به عنوان اولین مرکز در سطح کشور از افتخارات این استان است.

نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی گفت: برای ارتقاء پنجره واحد سرمایه‌گذاری تعداد 129 دستگاه شامل 20 فرمانداری،35 دستگاه اجرایی، 12 بانک و 62 شهرداری به عنوان ارائه‌کننده خدمات و صادر‌کننده مجوز ثبت شده در سامانه  پیش‌بینی شده است و تعداد 278 فرآیند و استعلام در سامانه اعمال شده و با برگزاری جلسات کارشناسی، مدیریتی و آموزشی تمام فرآیندهای کار گروه امور زیربنایی از طریق سامانه و برگزاری جلسات آموزشی هم اکنون آماده استفاده می‌باشد و شیوه‌نامه فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز در خارج از حریم شهر تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: پنجره واحد معادن طبق ماده 24 قانون معادن (مستمر) برای تمام استعلام‌ها و صدور مجوز ایجاد و مغایرت‌های قانونی در حوزه معادن و انعکاس آن به دبیرخانه هیئت مقررات زدایی احصاء شده و مکاتبات و هماهنگی برگزاری کلاس‌های آموزشی کارشناسان معرفی شده دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی سامانه  نرم افزار پنجره واحد سرمایه‌گذاری و شهرستانی انجام گرفته و اعزام  کارشناسان فنی به استان‌های کردستان و زنجان برای آموزش کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن استان‌ها به عمل آمده و جلسه آموزشی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای هیئت‌های اعزامی از استانداری‌های البرز، آذربایجان‌غربی؛ زنجان، اردبیل، قزوین، یزد، خراسان شمالی، گلستان، کرمانشاه و اصفهان و نیز شهرستان خوی برگزار شده و کتابچه راهنمای ثبت‌نام در سیستم نرم افزار پنجره واحد سرمایه‌گذاری ویژه متقاضیان سرمایه‌گذاری تهیه و چاپ شده و به استان‌های مختلف کشور ارسال گردیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.