قم - یکی از مراجع تقلید خطاب به مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه‌ها بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

طرح تک جنسیتی در دانشگاه‌ها گسترش یابد

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با وی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، به بیان چند نکته مهم در مورد تک جنسیتی کردن دانشگا‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی از غرب زدگان فکر می‌کنند آنچه را که غربی‌ها می‌گویند درست است و باید به آن افکار عمل کرد.

وی ادامه داد: بهترین عنوان برای آنها این است که بگویم فکر و اعتقادشان غربی است و خیال می‌کنند هر فرهنگی که از غرب و آمریکا می‌آید درست است و باید به آن عمل کرد؛ ولی حقیقت این است که نباید به این حرف‌ها توجه کرد، بلکه باید به محصول کار خود فکر کنید.

استاد برجسته حوزه اظهار داشت: وقتی محصول کار شما از هر لحاظ مانند ابعاد اخلاقی و اجتماعی خوب باشد، قطعا خوب بودن دلیل بر مشروعیت فعالیت شما خواهد بود.

وی با بیان اینکه در انتخاب دانشگاه باید مردم را آزاد گذاشت، اظهار داشت: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

امروز رسانه از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی است

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: امروز رسانه از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی است و خیلی از فرهنگ‌ها برای انتقال افکار خود از این طریق بهره می‌برند.

وی افزود: شما حتی می‌توانید از طریق پیامک نیز طرح و نتایج مثبت عملکرد این دانشگاه را به گوش همه مسئولان و مردم متدین برسانید و یا حداقل مواردی چون امنیت اخلاقی و نکات قابل توجه را آمار دهید؛ قطعا متدینین استقبال و حمایت خواهند کرد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در این مرکز لازم است روابط عمومی قوی وجود داشته باشد تا بتواند خبر‌ها را به جامعه انتقال دهد، اظهار داشت: از نکاتی که باید مسئولان دانشگاه در نظر بگیرند تأیید گرفتن اقدامات خود از والدین و خود دانشجویان است؛ با این نوع آمار می‌توانید افکار غرب زدگی را شکسته و سخنان خود را به اثبات رسانید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید به این مرحله قناعت کرد و در این حرکت توقف نمود، اظهار داشت: توقف موجب عقب ماندگی است؛ مهم این است که بتوانید برای آینده بهتر، برنامه‌ای قوی تری تولید کنید تا ترقی و پیشرفت علمی و اخلاقی در جامعه شوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد وحدانی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    اگر این فکر وایده عملی شود چه بسا جلوبعضی ازناهنجاریهای اجتماعی که ریشه آنهادر محیط مختلط دانشگاههاست گرفته خواهد شد