۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد خبر: 308069

کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» در حالی اوایل طرح آن در شبکه‌های اجتماعی چندان مورد اعتنای خودروسازان کشور قرار نگرفت که حالا ظاهرا به دغدغه‌ای برای آنها تبدیل شده و آنها را برای شناسایی ریشه‌های کمپین موردنظر به صرافت انداخته است.

ریشه‌های کمپین علیه خودروسازان

به نوشته دنیای اقتصاد،بر این اساس، خودروسازان کشور برای آنکه بدانند سر منشأ موج ایجاد شده علیه آنها و کاهش فروش محصولات شان کجاست، به انجام کاری تحقیقاتی-میدانی رو ‌آورده و در آن به‌نوعی به بررسی ریشه‌های نارضایتی مشتریان پرداخته‌اند.

به‌نظر می‌رسد حرف اصلی خودروسازان در تحقیق موردنظر این است که کمپین تحریم خودرو، پشتوانه مردمی نداشته و ذی‌نفعان دیگری دارد. خودروسازان برای اثبات این ادعا، به‌نوعی از «برهان خلف» استفاده کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که کمپین موردنظر نمی‌تواند کار مشتریان و مردم عادی باشد. طبق برهان خلف، برای آنکه ثابت کنیم قضیه‌ای درست است، نادرستی خلاف آن قضیه، یعنی نقیض آن را اثبات می‌کنیم.

حالا هم خودروسازان از این روش ریاضی برای اثبات گفته خود استفاده کرده‌اند، چه آنکه از نظر آنها، «کمپین» کار ذی‌نفعان (واردکنندگان، مخالفان دولت و اپوزیسیون) است. به‌عبارت بهتر، خودروسازان برای آنکه ثابت کنند حرف شان (اداره کمپین توسط افرادی غیر از مردم عادی و مشتریان) درست است، عکس آن (مردمی بودن کمپین) را نادرست اعلام کرده‌اند، آن هم به‌واسطه مکاتبه با مشتریان.

طبق گفته خودروسازان، گزارش تحقیقی-میدانی آنها با هدف آگاهي از وضعيت موجود جامعه در خصوص انتظارات مشتریان از خودروهاي داخلي و معيارهاي مهم خريد خودرو، انجام و نمونه‌ای 10 هزار خانواری از هفت شهر بزرگ كشور (تهران، تبريز، اصفهان، اهواز، شيراز، مشهد و رشت) در آن شرکت داده شده‌اند.

تایید کاهش فروش خودرو

یکی از بخش‌های مهم گزارش موردنظر، به ریشه‌یابی علل کاهش فروش خودروها در یکی دو ماه اخیر مربوط می‌شود که به دو قسمت «دلایل مزمن» و «دلایل فعلی» تقسیم شده است.

اینکه خودروسازان چنین بخشی (دلایل کاهش فروش خودرو) را در گزارش خود گنجانده‌اند، یک پیام مهم را در دل خود دارد و آن «تایید پایین آمدن فروش خودروهای داخلی» است، حال آنکه آنها (شرکت‌های خودروساز داخلی) تا پیش از این زیر بار این موضوع (افت فروش) نمی‌رفتند. به‌عبارت بهتر، خودروسازان کشور به‌نوعی غیرمستقیم، قهر بخشی از مشتریان بازار خودرو را تایید کرده‌اند، هر چند اصرار دارند که دلیل آن، کمپین و کمپینی‌ها نیستند.

از نظر خودروسازان، افت فروش، با توجه به «دلایل مزمن (کهنه شده و قدیمی)» و «دلایل فعلی» رخ داده و در اصل، نارضایتی مشتریان ریشه اصلی رکود خرید و فروش خودرو است.

طبق دسته‌بندی خودروسازان، «دلایل مزمن» شامل شش بند می‌شود و بند اول و اصلی آن، کیفیت است. این یعنی خودروسازان خود هم خوب می‌دانند که کیفیت محصولات شان به دردی کهنه برای مشتریان تبدیل شده و همچنان آنها را آزار می‌دهد. به‌عبارت بهتر، به‌نوعی کاسه صبر مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی لبریز شده و بسیاری از آنها دیگر حاضر نیستند این خودروها را با کیفیت موجود خریداری کنند.

دیگر مساله‌ای که خودروسازان از آن به‌عنوان دلیل مزمن افت فروش محصولات شان یاد کرده‌اند، «خدمات پس از فروش» است. بدون تردید یکی از مسائل مورد اعتراض مشتریان بازار خودرو کشور در این سال‌ها، ناکارآمدی خدمات پس از فروش بوده و این مساله بر بی‌اعتمادی به غول‌های جاده مخصوص افزوده است.

خدمات پس از فروش برای خودروسازان دنیا نه تنها منبعی بزرگ برای درآمدزایی است؛ بلکه اعتبار و آبرو نیز برای آنها به بار می‌آورد، حال آنکه در خودروسازی ایران، محلی برای نقد و نارضایتی مردمی به شمار می‌رود.

پرداختن به اینکه چرا ایرانی‌ها از خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی رضایت ندارند، مجالی دیگر می‌طلبد، اما نکته مهم اینجاست که تا این نارضایتی برطرف نشود، خودروسازان نباید منتظر بازگشت اعتماد مشتریان باشند.

از خدمات پس از فروش و کیفیت که بگذریم، خودروسازان در گزارش خود از «قیمت» نیز به‌عنوان دیگر دلیل مزمن کاهش فروش محصولات خود نام برده‌اند. در واقع جاده مخصوصی‌ها در مکاتبه با مشتریان به‌خوبی متوجه شده‌اند که آنها از قیمت محصولات فعلی ناراضی بوده و یکی از علل اصلی نخریدن خودرو همین موضوع است.

موضوع قیمت خودرو چند سالی می‌شود که مورد اعتراض شدید مشتریان است، با این حال طی چند سال گذشته همواره به قیمت خودروها اضافه شده تا ناخشنودی عمومی از غول‌های جاده مخصوص بیشتر شود.

از نظر مشتریان ایرانی که سال‌ها است محصولات خارجی را در جاده‌ها و خیابان‌های کشور به چشم می‌بینند، قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل تناسبی با یکدیگر ندارد و از همین رو خودروسازان کشور به گرانفروشی متهم اند.

هر چند خودروسازان نیز دلایل خاص خود را برای قیمت محصولات شان داشته و حتی صحبت از ضرر و زیان با همین قیمت نیز به میان می‌آورند، اما به هر حال مشتریان همچنان ناراضی‌اند.

از همین رو خودروسازان راهی جز جلب اعتماد مشتریان ندارند و برای این کار یا باید قیمت محصولات خود را تا حد امکان کاهش دهند یا کیفیت را به شکلی ملموس و قابل قبول بالا ببرند.

بدون شک اگر مشتریان ایرانی به این باور برسند که کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل (با توجه به فضای کسب و کار کشور) به تناسب رسیده و خودروسازان نیز رفتاری منصفانه را با آنها در پیش گرفته‌اند، می‌توان به بازگشت تدریجی اعتماد به جاده مخصوص امیدوار بود.

خودروسازانی که پاسخگو نیستند

اما دیگر مسائلی که خودروسازان از آنها به‌عنوان علل کاهش فروش محصولات شان نام برده‌اند، پاسخگویی، کاهش نقدینگی و شرایط پیرامونی است. در این بین، به‌نظر می‌رسد مولفه«پاسخگویی» از اهمیت بالاتری برخوردار است، چه آنکه مشتریان همواره نسبت به عدم پاسخگویی خودروسازان معترض و آن را حمل بر بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به اصول مشتری مداری، دانسته‌اند.

در این مورد می‌توان به نمونه‌های زیادی اشاره کرد، اما شاید یکی از مهم‌ترین آنها این باشد که شرکت‌های خودروساز معمولا به نیاز و خواسته مشتریان وقعی نمی‌گذارند و مطابق سلیقه آنها رفتار نمی‌کنند.

این موضوع را می‌توان در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش و کیفیت و توسعه محصول و ... به‌خوبی مشاهده کرد، چه آنکه معمولا آنچه خودروسازان عرضه می‌کنند، با آنچه مشتریان می‌خواهند، یکی نیست. وقتی خودروسازان خود از «نحوه پاسخگویی» به‌عنوان یکی از شاخص‌های نارضایتی عمومی نام می‌برند، مشخص می‌شود کج رفتاری آنها از حوصله مشتریان خارج شده است.

با این شرایط باید از خودروسازان پرسید «آیا وقت آن نرسیده که سلیقه و نیاز مشتریان در جاده مخصوص دیده و شنیده شود؟»

 

دلایل فعلی کاهش فروش خودرو

اما خودروسازان در بخش «دلایل فعلی کاهش فروش» به چهار مولفه اشاره کرده‌اند؛ اول، «کاهش قدرت خرید»، دوم «انتظار کاهش قیمت پس از توافق هسته‌ای»، سوم «انتظار ورود خودروهای جدید در کوتاه مدت» و چهارم «شرایط غیرجذاب فروش».

در این بین، به‌نظر می‌رسد «کاهش قدرت خرید» را باید اصلی ترین دلیل به حساب آورد، چه آنکه به واقع بسیاری از مشتریان توان مالی لازم برای خرید خودرو شخصی را ندارند. هرچند از نظر مشتریان طبقه ضعیف جامعه نیز کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش خودروهای تولید داخل، مناسب نیست، اما غالب آنها اگر نقدینگی کافی داشته باشند، نه گوش به حرف کمپینی‌ها می‌دهند و نه حال و حوصله جنگ مجازی با خودروسازان را دارند که بخواهند خرید خودرو را تحریم کنند.

در واقع هم‌اکنون یک تقاضای خاموش بزرگ، در بازار خودرو ایران وجود دارد که اگر نقدینگی اش تامین شود، به سمت خرید سرازیر خواهد شد و هیچ کمپین و منتقدی نیز نمی‌تواند جلودارش باشد.

اما دیگر دلیل فعلی رکود بازار خودرو از دید خودروسازان، انتظار و خوش بینی مشتریان به آینده است، چه آنکه خیلی‌ها گمان برده‌اند عنقریب محصولات با کیفیت و ارزان خودروسازان بزرگ دنیا راهی ایران خواهند شد و از همین رو تولید خودرو داخلی دیگر توجیه ندارد.

هرچند این «خوش‌بینی» طی حدودا دو ماه گذشته و پس از «توافق هسته‌ای وین» میان ایران و کشورهای گروه 1+5، شدت یافته است، اما ریشه‌ای حدودا یک سال و نیمه دارد و پس از توافق هسته‌ای ژنو، در میان نه فقط مشتریان بازار خودرو که در بین بخش بزرگی از جامعه ایران به وجود آمده است. توافق‌های هسته‌ای که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 در ژنو، لوزان و به خصوص در وین رخ داد، مشتریان بازار خودرو کشور را به حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران خوشحال کرد تا آنها از دو جهت نسبت به آینده امیدوار شوند؛ اول اینکه این «حضور» می‌تواند عرضه محصولاتی با کیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی در ایران را به دنبال داشته باشد و دوم اینکه خودروهای عرضه شده قیمت مناسبی خواهند داشت. به‌عبارت بهتر، بخش قابل‌توجهی از ایرانی‌ها با این تصور که قرار است محصولاتی جدید و با کیفیت و دارای قیمت مناسب روانه بازار کشور شوند، فعلا خرید خودرو را تحریم کرده‌اند. آنها در واقع بیم این را دارند که در صورت خرید خودرو در مقطع فعلی، در آینده و پس از ورود محصولات جدید به کشور متضرر شوند؛ بنابراین فعلا دست نگه داشته و چشم به آینده دوخته‌اند. این دسته از مشتریان، خرید خودرو در این شرایط را ریسک دانسته و می‌خواهند آنقدر صبر کنند، تا در بهترین زمان ممکن، مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین خودرو را بخرند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران و تولید یا ورود خودروهای به روز و دارای قیمت و کیفیت مناسب به کشور، پروسه‌ای زمانبر به‌شمار می‌رود و شاید دو سال طول بکشد.

اما همان طور که خودروسازان نیز در گزارش تحقیقی خود اعلام کرده‌اند، «شرایط غیرجذاب فروش» یکی دیگر از دلایل فعلی قهر مشتریان با بازار خودرو است. این موضوع نیز البته به‌نوعی ریشه در قیمت بالای خودروهای داخلی و توان خرید پایین مشتریان دارد، چه آنکه اگر قیمت‌ها مناسب و توان خرید بالا بود، بسیاری از مشتریان لنگ شرایط فروش نمی‌ماندند.

با این حال، هم‌اکنون که خودروها قیمت بالایی دارند و نقدینگی مشتریان نیز کم است، در نظر گرفتن شرایط فروش مناسب و جذاب، می‌تواند نقطه امیدواری باشد برای بازگشت حداقل بخشی از مشتریان به بازار هرچند خودروسازان اقداماتی را طی یکی دو ماه گذشته در این مورد انجام داده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد تا رسیدن به مرز رضایتمندی مشتریان و داشتن جذابیت لازم و کافی برای جذب آنها، فاصله دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسفی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    172 0
    دنبال ریشه کمپین نباشید همه مردم و جوانان دست به دست هم خواهیم داد تا حقمان را از این دو غول خودرو سازی که سال ها جان مردم و مال مردم را بازیچه دست منفعت شخصی خودشان کرده بودند، بگیرند!....نه من خودروی صفر داخلی نمیخرم....!!!
  • امین IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    145 0
    سلام علت اصلی نخریدن برای من و خیلی ها قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی خودرو و نبود خدمات پس از فروش میباشد. وقتی پراید که خیلی هارا داغدار کرده در کشورهای همسایه 4.5میلیون فروخته میشه جرم من غیر از ایرانی بودن چیه که باید بیشتر از بیست میلیون پول بدم(با حقوق ماهانه یک کارگر که یک میلیون تومنه)باقیه خودروها هم همینطورن وقتی ایران خودرو کلی اپشن رو سمند میزاره و به کشورهای همسایه میده به قیمت حدود هشت تومن ولی اونا بازهم برمیگردونن چرا باید بخریم نزدیک سی میلیون تومن
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    151 1
    چیکار ریشه دارید این حرکت بسیار خوبی برای مردم اگر برای همه چیز همین طور باشه عالیه دست دللان زیادی بریده می شود
  • عزیزی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    153 0
    دلیل خودروسازان اصلا قابل قبول نیست چون فروش خودروهای وارداتی افت بیشتری داشته است واین کار منافعی برای آنهانداشته است.وقتی405بنده بعد ازکارکرد51000کیلومتر واشرسرسیلندر وسوپاپ سوزانده و2میلیون تومان هزینه روی دست بنده گذاشته وتعمیرگاه پرازماشینهای هم مدل ماشین من با عیبهای مشابه بود،مطمئننادیگر هیچ خودروی داخلی را نمی خرم واین پیشنهاد را به دیگران هم می دهم.
  • بهار IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    152 2
    به شترمرغ ميگن بار ببر ميگن مرغم .ميگن ..............خودرو سازان ما هم همينطوري ان.تو تحريم ها گرون ميدادن ميگفتن ما تحريميم .الان ميگن توافق شده.ميگن توليد داخلي خودمونه ربطي به تحريم نداره .قطعات داخل توليد ميشه .يكي بياد منو بگيره تا سرمو نكوبيدم تو ديوار
  • جوادي IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    161 0
    روز گذشته مدير سايپا بصورت شفاهي از مصرف كنندگان عذر خواهي كرد كه حركت خوبي است اما كامل نيست پشيماني و عذر خواهي بايد عملي باشد تا مرد شاهد بالا رفتن كيفيت خدمات و پايين آمدن قيمت ها باشند در غير اينصورت نمي توانند سر مردم را با اين حركات نمايشي شيره بمالند . از طرفي خود رو سازان اگر تا بحال نفهميده اند كه علت نارضايتي مردم از آنها چيست معلوم مي شود كه داراي مديران بسيار بي كفايتي هستند كه حتي در زير اين همه نورباران توليداتشان هنوز هم توي چاله مي افتند . اشكال اين توليد كنندگان اولا در دست داشتن بازار رانتي و بدون رقابت و سپس داشتن مديران سود جو و بدون كفايت و بي صداقت است . تا اين ها درست نشود آش همين آش است ولو براي مدتي ديگر هم كه شده بتوانند مردم رافريب بدهند . پاي واردات خودروي با كيفيت خارجي كه به مملكت باز شود آنوقت ديگر احتياج به تشكيل كمپينگ هم نيست .
  • بینام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    باسلام واحترام ضمن تقدیر وتشکر از دست اندکاران کمپین خودروهای صفر ای کاش کمپین هایی هم برای ورود کالاهای قاچاق بی کیفیت و نخریدن کالاهای امریکایی وانگلیسی واسرائلی هم تشکیل مشد تا هر روزه مقادیر زیادی از سرمایه اینمملکت امام زمانی به جیب خون خواران جهانی نمی رفت.یا علی ع یا علی ع یا علی ع چرا خوردوهای صفر ایرانی دارای عیوب و نواقص فراوانی باشد چرا بی کفیت ترین روغنها موقع تحویل در این ماشینها ریخته می شود و چرا لنت های بی کیفیت ایرانی نصب می شود که در همان روزهای اول شروع به سروصدا میکنند که خریدار را مجبور به تعویض لنت مینماید انهم باید لنت کره ای بخرد!!!!!!!!!!!!!! الحمدلله که همچین کاری شد تا مسئولین ذیربط به خودشان بیان ودست از این خیانتکاری بردارند و برای رضای خدا ماشینهای استاندارد وبا کیفیت بالا تحویل مردم غیور و ولایت مدار ایرانی تحویل دهند باتشکر فراوان از انتشار این درد دلهای
  • بابک IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    پیشنهاد من به ایران خودرو و سایپا اگر میخواهید مردم فقط از کشور خودمون ماشین بخرند این کارها را حتماً باید انجام دهید. ۱_ تغییر در فیس لیفت ماشین پراید و کلاً ماشینهای داخلی که مدرن باشد ۲_ استفاده از فولاد قوی در شاسی ماشین و استفاده از ورق قوی برای درها و سقف و بدنه محکم یعنی باید چندین برابر محکم تر از الان باشد. ۳_ استفاده از سپر محافظ جلو و عقب خودرو محکم و با کیفیت که در تصادفات محافظت کند. ۴_ طراحی داخلی زیبا و بادوام در تمام قسمت های ماشین مثلاً داشبورد صندلی ها فرمان پدال ها دستگیره ها و تمام وسایل داخل ماشین ۵_ افزودن آپشن های روز دنیا . مثلاً به ایربگ نگید آپشن یا کنترل ضبط و تلفن از روی فرمان آپشن نیست و یا فرمان هیدرولیک آپشن نیست، صندوق پران آپشن نیست. ۶_ جلوبندی جدید روز دنیا و قوی و محکم که زود به زود نیاز به مکانیکی نباشد. ۷_ استفاده از سیستم موتوری تکنولوژی روز دنیا. مثلاً موتور پراید و پژو واسه سی سال پیشه. باید جدید باشه و آلایندگی کمی داشته باشه. ۸_ خدا را فراموش نکنید ، راه راست را انتخاب کنید.
  • امین IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    درود بر مردم باشرف وبا وجدان که جواب این قدر نشناسان رو خوب میدن.به امید روزی که واردات آزاد بشه وببینن که هیچکس حاظرنیست حتی یک میلیون بابت این آشغالایی که تولید میکنن بده
  • asef IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    خودروسازان داخلي همواره بهانه اي براي توجيه اقداماتشان دارند ازجمله:خواب سرمايه،كاهش نقدينگي وغيره.اماهرگزبه اين نكته اشاره نميكنندكه چراخودرويي كه از آن گوشه دنياوباوجوددستمزدبالاي نيروي انساني وبالابودن قيمت مواداوليه،دربالاترين سطح وكمترين قيمت عرضه ميشود،باوجوداينهمه هزينه نقل وانتقال،هم براي توليدكننده وهم براي چنددست دلال،سودآوري دارد وهم رضايت مشتري راسبب ميشود؟ظاهراخودروسازان خارجي سرگنج خوابيدن،مواداوليه ازآسمون براشون ميرسه و اجنه كارهاشونو انجام ميدن كه ميتونن سود كنن!
  • بیژن IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    انحصار در هر حوزه ای عامل فساده ، خودروی داخلی هم اگه حمایت دولتی نداشت سالها پیش ورشکسته بود ، من سال 90 سمند صفر خریدم تو سرویس اولیه روغن کم کرده بود گفتن طبیعیه ! تو سرویس دوم واشر سرسیلندر سوزوند گفتن شانس آوردی گارانتیه !! چراغ چک کیسه هواشم تا موقعی که فروختم قرار بود برنامش بیاد که نیومد !!! بنابراین نه به خودروی داخلی ...
  • ایمان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    صنعت خودرو سازی ملی) به این شکل( نمیخوایم، نمیخوایم!
  • شیرخان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    مردم به هوش باشید که می خواهند تصمیم درست شما را منحرف کنند، مردم عزیز ایران به حق تشخیص داده اند که خودرو سازان درحق آنها ظلم بسیاری را مرتکب شده اند، برای خودرو سازان جان ومال مردم مهم نیست فقط سود برای آنها مهم است ، پس ای هموطن به هوش باش انواع ترفند هارابه کار می گیرند تا اینکه کمپین نخریدن خودروکه تصمیم درست مردم است را منحرف کنند.
  • اميد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    فكر كنم همه يادتونه چطور مردم با ويدئو ونوار كاست خداحافظي كردن الان هم نوبت به اين دوشركت رسيده وتلاش براي زنده نگه داشتن آنها بي فايده است وبا هر نقشه اي به نتيجه نميرسن حتي قسطي ماهي 100000تومن
  • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    خودرو سازان محترم،قطعا با یک همه پرسه میتوان فهمید ریشه شکل گیری کمپین نخریدن خودرو ازکجاست.مطمئن باشید مردم دیگر فریب شماها رو نمیخورند.
  • گمنام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    سلام ،خداییش منکه تا قیمت و کیفیت خودرو ها مناسب نشه اگه همه حقوقمو هم بدم کرایه ولی ماشین صفر نمیخرم چون واقعا بی وجدانیه که با این کیفیت همچین قیمت هنگفتی رو بدیم
  • حسين IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 0
    من خودرو داخلي نميخررررررررررررم
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    سلام خودرو سازان فرافکنی نکنند خون ملت رو مکیدن جونشون به لب اومده هر روز راه های کشور خودرو های بی کیفیت دو خودرو ساز جان عزیز مردم رو میگیره ولی هیچ مسئولی هم احساس وظیفه نمیکنه که اعتراض کنه مردم مجبورند وحدت داشته باشند .
  • سیاوش IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    عذرخواهی مدیرعامل سایپافقط یه سیاهکاری بود چون بعد عذرخواهی سریع گفت مردم ازتولیدداخلی حمایت کنند .بخدا قسم مردم اگه همدلی کنن وهمینطور ادامه بدن وماشین صفر نخرن این دوکارخانه خودرو سازی که سالهاست ازخون مردم میخورن وجان مردم رو میگیرن وتا حالا کسی نتونسته یا نخواسته باهاشون برخورد کنه مجبور میشن به خواسته مردم رسیدگی کنن .ولی ای کاش بعضی از مسئولین ومدیران ووزرا ومخصوصا نماینده ها از مردم حمایت کنن ..ولی افسوس توی این مملکت ما مردم عادی تنهای تنها هستیم وباید خودمون به فکر خودمون باشیم چون هیچ کس به فکر ماها نیست ..
  • فروردین IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    این کمپین کاملا مردمی میباشد..دلیل اصلی هم خود خودرو سازهای کشور هستن.بجای اینکه دنبال مقصر بگردین..خدمات بعد از فروش رو بالا ببرید من خودم شخصا به نمایندگی سایپا مراجعه کردم برای خدماتی که به من دادن 2 برابر بیرون پول گرفتن در صورتی که خودرو ما گارانتی هم داشته .. نه من خودروی صفر داخلی نمیخرم...
  • امین IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    آقا نمیخریییییم .ما ایرانی هستیم واتحادمون زبون زد عالمو آدمهواین بار هم دست به دست هم دادیم.
  • امین IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    بهشون بگید ریشش از خود مردمه ، خودتونو به کوچه علی چپ نزنید بابا ، جای ریشه یابی ، یه کم وجدان داشته باشید ، بیدار شید ، با این خودروهای نا امن و الکی گرونتون که تا الان جون کلی آدم رو گرفتید باید اون دنیا پاسخگو باشید حرومتون بشه هر 1 ریالی که به ناحق از مشتری هاتون گرفتید امیدوارم از حلقومتون بیاد بالا به زودی
  • ایرانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    از دیگر دلایل عدم فروش لایه ازون و سوراخ آن میباشد همچنین عدم کمبود باران و شیب زمین میباشد.... جمع کن کاسو کوزتو انگار با بچه صحبت میکنه نه خیر آغا... پوستتون کلفته کور شدین. مرگ مردم گرانی
  • مرتضی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    باعث تاسفه که صنعت کشور اینقدر ضعیف و ناکارآمده و جیب یه عده رو فقط داره پر میکنه.باعث تاسفه فقط میتونم بگم متاسفم
  • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    باید دقت کرد عذرخواهی های صوری خودروسازان اشکهای آنچنانی و به نوعی فرار به جلو جهت ترغیب مشتریان به خرید نباشد چون به هر حال خودروسازان تعداد قابل ملاحظه ای اسباب بازی ساخته اند و داخل پارکینگها رها کرده اند و بالاخره باید اینها رو به مردم بفروشند و احتمالا و 100% هم آنها را از رده خارج نمکینند. باید توجه کرد بالابردن کیفیت خیلی کار سختیه برای اینها و بازهم باید توجه کرد مردم فریب نخورند و این ماشینهای!!!تولید شده را نخرند.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    دنبال چی میگردی؟؟؟؟ ریشه نخریدن خودتون هستید آقایان خودرو ساز..... همش دنبال منفعت هستی، این مردم کاری که سالهای پیش باس انجام میدادن رو دارن الان انجام میدن تا بهبود کیفیت و کاهش قیمت،خرید خودرو صفر ممنوع...
  • مسعود IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    منم نمیخرم
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    کیفیت هم بالا بره بازم نمیییخریییم چون قیمت بالاست، قیمت واقعی پراید 4 میلیون ، پژو 8 م
  • هععغغ IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    من تعجب میکنم از مسوولان ایران خودرو که صدای بلند اعتراضات ملت بخاطر گرانی و کیفیت بسیار پایین را می شنوند و خود را به بیراهه می زنند .ما مردم ترجیح می دهیم بجای شعار مرگ بر امریکا شعار مرگ بر ایرانخودرو در کشور بلند شود
  • ح.ف IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    بازاراشباع شده دردنیا ازیک مدل خودرو دویا سه سال تولید میشود وسال به سال عیوب ان مدل را برطرف میکنند خودروسازهای دنیا سعی میکنند ایمنی خودرو را افزایش دهند شتاب وقدرت را افزایش دهند کیفیت سواری وارامش سرنشین را درنظر بگیرند وقیمتشان را تقریبا ثابت نگه دارند دیگرپراید وپژو وسمند دهه هفتاد با مصرف بالا وایمنی پایین خواهان ندارد مردم یه دنبال خودرویی هستند که قیمتش بین سی تا پنجاه میلیون باشد از یک برند مشهور وشناخته شده با امکانات ب روز مثلا اگرتویوتا یاریس با قیمت پنجاه ملیون یا هیوندا الانترا باقیمت پنجاه ملیون تولید کنید ببینید فروشتان رکورد میزند شما بازارخودرو را انحصاری کردید مطمئن باشید که مردم دیگردنبال پرای وپژو و..نیستند
  • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 0
    نمیخریم صفر نمیخریم
  • فرزاد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    همان تفکرات عقب مانده ای که صنایع خودرو ایرانی را مدیریت می کنند الان بدنبال یافتن علت فروش نرفتن محصولات خود هستند غافل از اینکه علت اصلی و مشکل اساسی خودشان هستندالبته اگر "منصفانه" قضاوت کنند!!
  • مصطفی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    یکی نیست بهش بگه ریشش توی تولید خراب خودشونه چشماشونو بستن تاپایین امدن قیمت اصلن نمخریم تمام
  • احمد صالح IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 3
    من به این پشتیبانی رسانه ای از این کمپین مشکوکم. شاید یکی از بند های توافق ژنو قطع تولید خودرو از همین بخور و نمیر باشه. و به جاش وارد کردن در دستور کار قرار بگبره . امد و شد گروه های تجاری خارجی نشانه اینه که قرار ایران تبدیل به یک بازار مصرف بزرگ بدون تولید داخلی بشه.
  • مهدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    نخریم مبارزه منفی
  • اسدمظفر IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 0
    کارهرکی بوده,خیلی عالی بوده,ان شاالله درمورد کالاهای دیگرهم همین کمپین شکل خواهدگرفت.
  • ایرانی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 0
    در حد خرید خودرو داخلی پول دارم،بقول اقای نعمت زاده خائن و ضد انقلاب نیستم،بزرگ شده همین مملکتم،کشورم دوست دارم، ولی ازفرغون شرکتهای سایپا و ایران خودروخوشم نمیادو نمیخرم ترجیح میدم با پای پیاده و یا با دوچرخه فعلا بگذرانم.
  • حسن IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    خودروسازای عزیز اگه شما واقعا میل به پیشرفت داشتید تا الآن یه محصول درست درمون تولید میکردید، به خدا با دیدن محصولات کره ای به سیاست های اونا افتخار میکنم اما با دیدن ماشینای تولید داخل واقعا شرم میکنم، پراید و پژو و محصولات چینی براتون تولید نمیشه، برید یه ماشین جدید با ابتکار و خلاقیت خودتون بسازید و گرنه تا ابد در حاشیه خواهید بود، البته اگه تا اون وقت ورشکست نشده باشید!!
  • dariush IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    چرا همیشه دنبال دشمن میگردیم که حتما همه فتنه ها از گور اون بلند میشه. بابا مردم دنبال حقشون که داشتن خودروی با کیفیت با قیمت مناسب هستند که بتونه تو دنیا رقابت کنه همین. قضیه رو فرافکنی نکنید لطفا.
  • پارسا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    جالب است که در دلایل 4گانه کارشناسی شده خودروسازان!!!! در عدم خرید خودرو، اصلیترین دلیل مردم که همانا بیکیفیتی و کمبود ایمنی خودرو است دیده نمیشود و تنها دلایل حاشیه ای همچون توافقات بین المللی را بهانه و سپر بی لیاقتی مدیران خود میدانند. هرچند ذات پلید و زالو منشانه خود را با این نظرات بیان کردند و با حماقت خود به نوعی اقرار کرده اند که در دوران تحریم مردم مجبور به خرید از محصولات بی ارزش ما بودند و ما از این آب گل آلود سود چشمگیری به جیب زده ایم و حالا از توافق و ورود رقیب قوی، آشفته ایم. در پایان انسانیت هم چیز خوبیست.تا کی با پول و خون مردم برای خود و اطرافیان خود کسب مال و سرمایه میکنید؟به قول شاعر گیرم گلاب ناب شما اصل قمصر است اما چه سود حاصل گلهای پرپر است شرم از نگاه بلبل بیدل نمیکنید؟ کز هجر گل نوای فغانش به هنجر است؟ حرص جهان مزن که در این اهل بی ثبات روز نخست موعد مرگت مقرر است
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 0
    خودرو سازان يا حلبي سازان؟؟؟؟/؟/؟؟؟؟
  • بروسلی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 0
    بعد این همه سال تازه عذر خواهی کرد!!!!!واقعااااا که. میگن یک دست صدا نداره, آفرین به اتحاد مردم
  • مهران IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 0
    فقط بايد گمرك همكاري كنه و تعرفه واردات رو برداره تا ماشين خارجي با كيفيت بسيار بالاتر و قيمت بسيار پايينتر سوار شيم
  • هاروني IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    امريكا و ساير كشور هاي غربي مردم كشورهاي جهان سوم را ميكشند و خورو سازان وطني مردم خودمان را . خودرو سازان چه كمك بزرگي به انها ميكنند. نياز كه به چاقو نيست با حلبي هاي ماشين بهتر اقدام ميكنند تا پول بيشتري هم ميگيرند و منت هم سرمان ميگذارند
  • ناشناس IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    کار تحقیق در مورد خواست مشتری و خیلی تحقیقات دیگه رو باید سالها پیش انجام میدادید.، الحق که مردمان خوبی هستیم ما ایرانیها .، تا بحال هر طوری خواستید در حق مصرف کنندگان اچحاف کردید . چقدر تو امر نوآوری و تکنولوژی روز همت گذاشتید؟! یعنی نمی دونید 405 و پراید مال چند سال پیشند؟ اصلا تو دنیا اینها جزء ماشین هستند!؟ یا شاید فکر میکنید مردم هیچی نمی دونند؟!...
  • 23231 IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    12 0
    خرید خودرو صفر ممنوع.
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 1
    عوض اثبات برهان خلف دنبال بالا بردن کیفیت باشید ملهای جدید روانه بازار کنید پدر مردم رو دراوردید بازم دارید به شعور مردم توهین میکنید!!!!! یعنی ماشیناتون هیچ مشکلی ندارن و اینا همش دسیسس مارو بیشتر از این نخندونید تورو خدا!!!! برهان خلف!!!!!!!!!!!
  • فرهاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    نمیتواندکارمردم عادی باشد یعنی مردم اینقدردرنظرشما خنق هستند این مردم بودکه شاه را ازوطن اخراج کرد وقلم پای عراقی هاروشکست فکرمیکنید یه خودروسازدرمقابل مردم دوام میاره.به قیمتش بدهند مردم خریداره یک سوم قیمت کنونی قیمت واقعی خودروهااست
  • بابک IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    این خودروسازان واقعا ملت را چی فرض کردن ؟ هر .... می خواهند می کنند دو قورت ونیمشون هم باقیه . وقتی که رئیس انجمن خودروسازان تو یه برنامه زنده تلوزیونی میگه انتشار دارین منم مثل شما پراید سوار شم؟ هیچ عکس العملی از سوی دولت که مادر این صنایع است اتفاق نمیفته و حتی نمایندگان مجلس هم واکنشی نشون نمیدن مشخصه که همه سروته یه کرباسن . آفرین به شرف ملت ایران که این صنایع را تحریم کردن دروووووووووووووووود همیه طور ادامه بدین تا ببینن یه من ماست چقدر کره داره
  • عباس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    علت در درون خودت است عزیزم آفتاب آمد دلیل آفتاب بالاخره ما مردم که بنظر شما کم فهم هستیم یه ذره هم می فهمیم دادش بیا به شعور هم احترام بگذاریمبیاییم به این ملت بدبخت که در دستتان اسیرندو هرنوع جنس بونجولی را به قیمت بنز می اندازید رحم کنید
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 1
    آقایان لطفآ بررسی کنید ببینید هزینه های پرسنلی ایران خودرو و سایپا چقدر هستش؟در ایران خودرو روزی 37هزار غذا سرو میشه!ادمایی که حقوق یا مفت می گیرن و ما باید هزینه اش را پرداخت کنیم.چرا؟تا کی؟خدمان پس از فروش در حد صف می باشد.هیچ کی جوابگونیست.یه ماشین گرفتم مدل 90الان هم واشر سر سیلندر سوزونده و انداختم تو پارکینگ .مثل سگ پشیمونم.اصلا بدرد مشتری نمی رسن فقط سر کار می زارن.
  • احمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 1
    با عذرخاهی مدیر شرکت سایپا و ایران خودرو فقط میخان سر مردمو شیره بمالن تا باز برنبخرن مردم ماشین صفر رو .ن نمیخریم حتی اگر ازپشت کوه اومده باشیم.کاهش نقدینگی مردم بهانس که بتونن وام خودرو رو بدن به مردم و الارغم اون وام ۵ م هم سود وامه بره جیب بانکها .ن بابا اینجور نیس ملت ایرانی یعنی هرگز یک ایرانی رو تهدید نکنید .
  • میثم IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 0
    هرکی از جونش سیر شده و پول مفت در میاره بره بخره...
  • اندیشمند IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    12 1
    طاقت بیار رفیق...مافیای خودروی ایران در حال برچیده شدن است.. به مقاومت خود در کمپین ادامه دهید...خسته نباشی قهرمان....
  • ماهان IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 0
    من یه سوال دارم.به نظر شما پولی که خودروسازان ایرانی از مردم میگیرن از نظر دین اسلام حلاله؟؟؟! چرا حکومت اسلامی که دم از دین اسلام میزنه تو روز روشن حق الناس میخوره و حق مردم ضایع میکنه؟؟ مردم خودشون همه چیز فهمیدن و لااقل به شعور مردم توهین نکنیم
  • حسن IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    سلام من خودرو پارس خریدم قبول کردم قیمت زیاد انرا .ولی ماشین بسیار بیکیفیت دربها و جلو دشبورد پر سر صدا صدای موتور بیش از اندازه زیاد . کولر بی کیفیت و خدمات پس از فروش زیر صفر . چندین قطعه عوض کردم همه را در بیرون از تعمیرگاههای مجاز . زیرا هر بار که بردم گفتند قطعه نداریم باید درخواست بدیم 10روزی طول می کشد . آیا شما حاضرید 10روز ماشینتان بخوابد برای یک قطعه .حتی برای چک بردم کفتند روغن نداریم چک اول اینجوری سپری شد سیستم گاز خراب بود بیش از بیست روز مرا الاف کردن خلاصه نمایندگی دیگر 50هزار تومان زیر میزی که اینروزابدجور بازارش در نمایندگیها داغ شده سرعا مشکل حل شد والا ماشااله
  • حسام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 1
    یعنی ازنظر سازندگان انحصاری خودرو مردم ایران خوب وبد خود را تشخیص نمی دهند کلاه بردارانی غیر ازاین دو کلاه بردار پیدا شده اند ودر غارت جیب مردم با آنها شریک شده اند
  • ایرانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 1
    سلام خودروسازان عزیزدههاسال یکه تازی کرده و توجهی به کیفیت بخشی که خواست مشتریان بود نکردند مردم باغیرت ایرانی واسلامی تولیدات داخلی را خریدند و خودرو سازان بجای قدردانی وکیفیت بخشی و تقویت غیرت ایرانی ءبه لجاجت و گرانفروشی و استفاده از وسایل بی کیفیت چینی در تولیدات خود و انواع مختلف مشتری ازاری و بدبین کردن مردم نجیب کشورمان به تولیدات داخلی روی اوردندو حالا اشتباه خود را به گردن این وان نیاندازند و دلیل روگردانی مردم را از گروههای داخلی و خارجی جستجو نکنند بنظر میرسد ان خود اشتباهی دیگر است پیشنهاد این است که اولا از مردم عزیزمان بخاطر غرورهای بیجا و قصور وتقصیرا ت عذر خواهی کنند ثانیا باتوجه به توانی که دارندکیفیت تولید خودرا به بالاترین سطح ممکن برسانند و ثالثا قیمتهارا طوری تنظیم نمایندکه توانایی رقابت با بازار جهانی را داشته باشند
  • مصرف کننده داغدار خودروی داخلی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    12 1
    اگرمیخواهید ریشه کمپین رودرک کنید شمامدیران خودروسازداخلی ومسولین کشوری ولشکری هم مثل ماخودروی ساخت داخلی سوارشیدواستفاده کنید(بطورواقعی نه نمادین)تابتونین درک کنیدماچی میگیم.به قول معروف سواره ازحال پیاده بی خبره
  • مردي از ديار ارش كمانگير IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 1
    باعرض ادب و احترام .خدمت تمام عضوهاي كمپين عرض كنم اگر ايراني بودن خودمون بايد ثابت كنيم بايستي دست در دست هم نهيم و اين دوغول خودرو سازي با اين مديران و متملقان دولتي كه باتريبون هاي دولتي دم از ايمان و ايراني و غيرت ميزنن و ميگويند ضد انقلاب من بز اينحجا به اين وزير اقتصاد اعلام ميكنم تو كه دم از ايران و ايراني ميزنيد كجا جبهه رفتي كذدو م شهيد در راه ايران و اسلاميت دادين خانوادت و كاملا همه ميشناسن عضو سهام بودن تو ايران خودرو كه همه ميدونن ديگه از كجات بگم كه كمي غيرتت و شراففتت سرجاش بياد.من منتظر كليد روحاني امك كه بياد دورباره مردم هميشه در صحنه و بيچاره كه دنبال يك ناجي ميگردند ميگرددم.ارادتمند شما
  • فاطمه IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 1
    وقتی خودروسازا ماشینی میسازن که خودبخود آتیش میگیره... وقتی خودرویی میسازن که یک دفه توی اتوبان خاموش میشه... وقتی خودرویی میسازن که یه سگ باهاش برخورد کنه بدنش نیم متر تو میره.. این ینی ما مردم اسیر یه مشت آدمکش شدیم که جونمون براشون حتی ذره ای اهمیت نداره پس باید هرچه سریعتر خودمونو از شرشون خلاص کنیم!!!
  • همايون IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 1
    كيفيت خودروهاى داخلى بسيار بد وتناسبى باقيمت ان نداره ٤٠٥ پژوسال ٩٢خريدم الان ٧٠،٠٠٠كيلومتر كار كرد يكبارداغ كرده واشر سر سيلندر سوزانده يكبار جعبه دنده اش بهم ريخته و...خلاصه ٤،٥ميليون خرجش كردم وهنوز هم مشكل داره ٢٧،٠٠٠،٠٠٠ميليون خريدم واصلا بدرد نمى خوره ماشين چينى حداقل ٥سال گرانتى داره .متاسفانه خودروساز ها دارند از بازار انحصارى حداكثر استفاده را مى كنند اما اينجورى نمى توانند ا دامه بدهند وتماما ورشكست مى شوند چون دارند با جان ومال مردم بازى مى كنند وروزبه روز كيفيت وامنيت خودروها مى يايد پايين تر ومتقلب هاى هستند كه دستشان رو شده ونمى توانند حماقتشان را توجيه كنند مردم اگر خودرو نو نخرند بزو دى نتايج ان را خواهند ديد .
  • سعید بیچاره بدبخت IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    28 1
    همین آقای نعمت زاده پیر دولت خودش چند سال پیش توصیه کرد تنها راه شکستن قیمت نخریدن است کافیه مردم همت کنند خودرو نخرند خواهش میکنم نخرید به این کمپین ادامه دهید تو مسکن هم باید همین باشه تو خوراک و پوشاک هم همینطور خودمون باید همت کنیم نظام فکرمانیست خودم را بکشم یک میلیون حقوق میگیرم خیلی خودم را بکشم ماهی 800هزار قسطواجاره خونه دارم بیچاره شدم و خجالت زده زن وبچه بااین یارانه ها و بخورنمیر زنده ایم
  • یک اصفهانی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 0
    خودروسازان خصوصاً مدیران آن کلاه سر مردم ایران میگذارند .
  • پویان IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    3 0
    سلام هموطن بعنوان یک ایرانی با غیرت از همه کسانی که با شعور و شرف به نیاز خودشون نه گفتن تا دست یه مشد دزد رو کوتاه کنن قدردانی میکنم. دست همه اونایی که به هموطنشون وفادارن رو میبوسم. ترو جون عزیزانتون کوتاه نیاین گول سیاه نمایی رو نخورین عجله نکنین. نا رسیدن به هدف نهایی تحمل کنید. مسیر طولانیه. صبوری کنید تا به هدف برسیم
  • کاظم IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    5 0
    دوستان اقای نعمت زاده راست میگه ما خائن هستیم که 30000کارمند این دوشرکت رو فدای 70 میلیون آدم میکنیم تاپراید 7میلیون تومانی رو 22000000تومان بفروشن تا خرج زن وبچه اونا در بیاد مگه این 70 میلیون که تو جاده ها کشته شدن زن وبچه ندارن اقای نعمت زاده؟؟؟؟؟؟؟
  • مالباخته با ايرانخودرو IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    ريشه يعني من ريشه يعني تو ريشه يعني ما
  • حمید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    واقعا که ناامنی چه ربطی داره
  • حسین IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    5 0
    سلام مردم اگر همچنان این همت را ازخود نشان دهند و به خریدن ادمه دهند بالاخره اینها مجبور میشوند خودرو را با نرخ حقیقی به مردم تحویل دهند و این حق ملت شریف ایران است که طعم شیرین این مذاکرات را بچشند چرا که خودرو سازان تا کنون میگفتند ما در تحریم هستیم و تا کنون خون ملت را در شیشه کرده بودند ما هیچی ازکشورهای فقیری همچون افغانستان و هند و عراق و غیره کمتر ندارند که این کشورها بهترین خودروها با نازلترین قیمت را دارند
  • ایرانی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 0
    من به عنوان یک ایرانی یک توصیه برادرانه به خودرو سازان دارم بهتر است در دنیا هر کس آن کاری را انجام دهد که آن کار را بهتر بلد است این سفارش بزرگان دین اسلام نیز میباشد پس خودرو سازی را به شرکتهای بنز وبی ام و ... واگذارید وشما دو خودرو ساز ایرانی می توانید بجای خودرو گاو و گوسفند پرورش بدهید تا هم به اقتصاد مملکت کمک کنید هم گارگرانتان شغل مناسب داشته باشند وهم مردم از لبنیات وگوشت سالم بهره مند شوند
  • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    دروغگوتر وبیشرمتر ازمسیولان خودروسازی توی دنیا وجودنداره.....