‌یک کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پیشرفت صنعت فرش‌بافی وابسته به برداشته شدن تحریم‌ها است، زیرا فرش کالایی لوکس به شمار می‌رود و بازار این کالا فقط در اروپا و آمریکا است.

‌تحول و رونق صنعت فرش در گرو رفع تحریم‌ها‌ست

 مجید رمضانیان در گفت و گو باایسنا،اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ سه جانبه مرکز ملی فرش ایران، معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید، متقاضیان مشاغل خانگی با ارائه طرح‌های خود به صندوق معرفی و تسهیلات دریافت می‌کنند.

‌وی افزود: متقاضیان طرح‌ پشتیبانی مشاغل خانگی توسط ما به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند و بر اساس طرح خود تسهیلات دریافت می‌کنند که سقف تسهیلات در استان 100 میلیون تومان است و اگر مبلغ طرح متقاضی بیشتر از این میزان باشد، جهت بررسی به مرکز ارسال خواهد شد.

‌این کارشناس فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: تاکنون 13 نفر از متقاضیان مبلغ حدود 300 میلیون تومان را دریافت کرده‌اند؛ البته باید قبول کنیم خوزستان استان فرش خیزی نیست و تعداد افراد متخصص در این حرفه، خیلی کم است و به همین دلیل امکان پرداخت تسهیلات به هر متقاضی وجود ندارد.

‌رمضانیان تصریح کرد: اگر بافندگان فرش افراد توانمندی باشند، قطعا می‌توانند بر صنعت فرش استان تأثیر مثبتی بگذارند و ما کار بررسی و شناسایی این افراد را به صورت جدی انجام می‌دهیم.

‌وی خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها برداشته نشود، هیچ گونه تحولی در صنعت فرش استان اتفاق نخواهد افتاد و تسهیلات پرداخت شده به بازار داخل باز می‌گردد و در نهایت ایجاد تورم می‌کند.

‌کارشناس فرشسازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: مشکل اصلی صنعت فرش بازار فروش بوده و موضوعات اقتصادی نیز تابع ارتباطات سیاسی است و در شرایط کنونی که وضعیت تحریم‌ها مشخص نیست، باید تا آخر سال منتظر بمانیم که شرایط چگونه رقم می‌خورد.

‌رمضانیان تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی را دریافت می‌کنند، مجبورند فرش تولیدی خود را در بازار داخل و با سود خیلی کم عرضه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.