فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن هشدار نسبت به افزایش آمار آوارگانی که به اروپا پناه می‌برند از جامعه جهانی خواست تا برای حل بحران سوریه فوراً وارد عمل شود.

دی میستورا: شکست در حل بحران سوریه به تعداد آوارگان می‌افزاید

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل هشدار داد: در صورتی که جامعه جهانی نتواند به توافق صلح دست یابد و سوری‌ها را در مقابله با داعش تنها بگذارد هزاران آواره جدید به اروپا فرار خواهند کرد.

 

وی گفت: چرا مردم فرار می‌کنند؟ چون امید خود را پس از پنج سال جنگ بی‌پایان از دست داده‌اند و می‌بینند داعش تنها ذی نفع است. حدود یک میلیون تن دیگر در غرب سوریه احتمالاً در معرض خطر هستند و شاید به موج آوارگانی بپیوندند که در تلاش برای رفتن به اروپا هستند.

 

دی میستورا گفت: جامعه جهانی چندین بار در رسیدن به توافق شکست خورده است. دیگر ما وقت بیشتر برای این روند سیاسی طولانی نداریم. شکست قدرت‌های جهانی در رفع اختلافات خود به ویژه درباره آینده نظام سوریه و نقش بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور به معنای حمایت این قدرت‌ها از راهکار نظامی بحرانی است که تاکنون جان 250 هزار تن را گرفته است.

 

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز نسبت به ادامه بحران فرار آوارگان به اروپا برای سال‌های طولانی هشدار داد و گفت: موج مهاجرت کنونی یک رخداد عادی نیست بلکه آغاز مهاجرت دسته جمعی واقعی است. برای همین باید این مشکل را حل کنیم.

 

وی از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا برای عبور از اختلافات و مقابله با بحران آوارگان وارد عمل شوند.

 

سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که دولت واشنگتن برای حل بحران جهانی آوارگان اقدامات جدی را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.