۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 308189

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیاست دولت این است که مدت زمان خانه‌دار شدن افراد را کاهش دهد.

سیاست جدید دولت: کاهش مدت زمان خانه‌دار شدن

 به گزارش مشرق، علی ربیعی در حاشیه هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره نظام یکپارچه رفاهی اظهار کرد: ما در تلاشیم با ایجاد این نظام یکپارچه رفاهی، اثربخشی خدمات را افزایش دهیم. یعنی بتوانیم خدمات بهتری به سرپرست خانوارها، گروه‌ها و بیماری‌های خاص و افرادی که تحرک اقتصادی ندارند را وضعیتشان را بهتر کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های یکپارچه رفاهی در برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: پایین‌ترین رده این نظام یکپارچه رفاهی جلوگیری از تهدیدهای فردی و انسانی است. به طوری که کسی دغدغه غذا و درمان نداشته باشد و در رده‌های بالاتر به مسکن اجتماعی می‌رسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه برخی گروه‌ها و افراد جامعه 60 تا 100 سال طول می‌کشند خانه‌دار شوند، گفت: باید برای آنها فکری کنیم و زمان صاحب‌خانه شدن چنین افرادی را کمتر کنیم.

ربیعی با بیان اینکه باید بتوانیم مهارت و شغل ایجاد کنیم، گفت: منابع دولت‌ها در تمام کشورها محدودیت دارد. ما نیز باید منابع خودمان را اثربخش کنیم تا کنترل هزینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان را غنی‌ کنیم به طوری که افراد را در دهک‌های مختلف شناسایی کردیم و همچنین این رتبه‌بندی به "صدک‌بندی" کردیم.

وزیر رفاه با اشاره و توضیح لایحه اجتماعی که به مجلس خواهد رفت، عنوان کرد: در این لایحه حتی خانوارهایی که دچار مشکل هستند را بیمه تکمیلی می‌کنیم و حتی برای برخی‌ها شغل ایجاد می‌کنیم و این زنجیره را با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کامل خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره نداشتن رنج بیماران از بابت درد و رنج دیگری گفت: معتقدم بیمه‌ها بسیار خوب عمل کردند و هماهنگی آنها نیز در این مدت نسبت به 3 دهه گذشته بی‌نظیر بوده است منتهی وقتی که بنده وارد این وزارتخانه شدم و آن را تحویل گرفتم چیزی به نام پوشش بیمه‌ای نداشتیم و دفترچه‌ها نیز ارزشی نداشتند.

وی ادامه داد: بر این اساس بنده برای افزایش بهره‌وری به بیمه‌ها فشار آوردم تا بتوانیم بیماران خاص را پوشش دهیم و ارزش دفترچه‌ها را بالا ببریم. البته اگر تاخیری در پرداخت‌های بیمه‌ها است به دلیل مشکلات بودجه عمومی است که ما را نیز دچار مشکل می‌کند.

وزیر رفاه به دستور رئیس جمهور برای اولویت قرار دادن بودجه این وزارتخانه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در پرداخت‌ها افزود: 75 درصد هزینه‌های طرح تحول سلامت برعهده بیمه‌ها است بنابراین اگر تاخیری در پرداخت‌ها بوجود می‌آید و همه را نگران می‌کند مربوط به ذات نظام بیمه‌ای نیست. بلکه به خاطر کمبود منابع عمومی است.

ربیعی با تاکید بر افزایش رضایت عمومی که از وظایف بیمه‌ها است، گفت: ما باید به ذینفعان خود از جمله داروسازان، پزشکان، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و در نهایت مردم توجه کنیم و این وظیفه بیمه است که درد مردم را کاهش دهد.

وی با پاسخ ندادن درباره سوالی در زمینه یارانه‌ها عنوان کرد: درباره سبد غذایی نیز به دلیل کمبود بودجه مشکلاتی داشتیم ولی یک نوبت توزیع آن صورت پذیرفت و توزیع بعدی نیز به مانند دوره‌های قبل بر اساس همان 120 هزار تومان انجام می‌شود.

وزیر رفاه در خاتمه از طرحی برای ارتقای خدمات به معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور لایحه حمایت از معلولان را به خود معلولان در تدوین آن مشارکت داشتند را 3 روز قبل امضا کرد تا برای تصویب به مجلس برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.