معاون اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: تکدی گری در فضای مترو باید تخلف محسوب و این افراد جمع آوری شوند، چرا که دستفروشی پوششی برای تکدی گری است.

صدور قرار مجرمیت برای ۱۵ نفر از کارکنان مترو به علت برخورد با دستفروشان
 ایسنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در سخنانی اظهار کرد: برخی از متکدیان در لباس دستفروش فعالیت می‌کنند این در حالی است که اقدامات خوبی چه در دولت و چه در شهرداری تهران برای گروه‌های مختلف انجام شده است اما حلقه مفقوده برای برخورد با دستفروشان همگرا نبودن مسئولان است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور نیروی انتظامی کسی حق برخورد با دستفروشان را ندارد اظهار کرد: در حال حاضر برای 15 نفر از کارکنان مترو به علت برخورد با دستفروشان قرار مجرمیت صادر شده است. از سوی دیگر در سال گذشته در مترو بیش از 10 کیلوگرم مواد مخدر از دستفروشان کشف شده است.

امرودی پیشنهاد داد که قوه قضاییه در زمینه جمع آوری دستفروشان، همکاری لازم را انجام دهد و مالکیت بر مترو را محرز بشمارد. شورای اجتماعی نیز می‌تواند مشکلات را با یک بخشنامه حل کند.

وی اضافه کرد:‌ لازم است زنجیره پس از دستگیری دستفروشان نیز کامل شود در این جهت باید آنان به شهرستان‌های خود اعزام شوند. علاوه بر آن، دستگیری این افراد لازم است به چهارراه‌ها نیز تسری پیدا کند.

امرودی در پایان با بیان اینکه 1700 نفر به عنوان دستفروش در متروی تهران فعالیت می‌ کنند، اظهار کرد: لازم است تکدی گری در فضای مترو تخلف محسوب و این افراد جمع آوری شوند. رسانه‌ها نیز اعم از مکتوب و صوتی و تصویری به منظور تنویر افکار عمومی تلاش کنند چرا که دستفروشی پوششی برای تکدی گری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.