قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام گفت: جرایم انتخاباتی در جامعه منعکس شود.

جرایم انتخاباتی در جامعه منعکس شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان ایلام با بیان اینکه حفظ سلامت انتخابات و حضور گسترده مردم دو امر مهم در انتخابات پیش روست، اظهارداشت: قرار شد که در این 5 ماهی که به انتخابات فرصت است، بیشتر روی آموزش های رده های مختلف اجرایی و نظارتی فعالیت شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اداری استان در این زمینه همکاری لازم را با ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی داشته باشند، افزود: در نزدیکی انتخابات نیز جلسات توجیهی برای نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادهای آنان برگزار شود.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه های استان در زمینه مقابله با جرایم انتخاباتی، خاطرنشان ساخت: باید مسائل مربوط به جرایم انتخاباتی در جامعه منعکس شود و در این زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی لازم انجام شود.

رییس دادگستری استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه برخورد و رسیدگی با جرائم انتخاباتی در شعبه های ویژه این دادگستری در سطح مرکز استان و شهرستان ها صورت می گیرد، گفت: شعب ویژه دادیاری، شعب ویژه بازپرسی و شعب ویژه دادگاه های استان در راستای پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی معرفی شده است.

فارس نوری با اشاره به اینکه در مرکز استان شعبه 2 دادیاری، شعبه 2 بازپرسی و  شعبه 101 جزایی مخصوص  رسیدگی به جرائم انتخاباتی هستند و در شهرستان ها نیز دادیاری، بازپرسی و شعبه 101 جزایی، رسیدگی به جرایم انتخاباتی را برعهده دارند، اظهارداشت: با هماهنگی های صورت گرفته، با جرایم انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می شود و تلاش می شود با همکاری مردم و مسئولان انتخاباتی باشکوه در پایان سال جاری برگزار شود.

 گفتنی است، در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان ایلام، تمامی دستگاه های اجرایی استان علاوه بر ابراز آمادگی در این راستا، برنامه های خود را برای برخورد با جرائم انتخاباتی اعلام کردند و در این نشست مصوب شد دوره های آموزشی برای قضات و ضابطین انتخابات و دوره توجیهی برای خبرنگاران استان برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.