قدس آنلاین: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی گفت: سفر هیات های بلندپایه از کشورها ی اروپایی به ایران نشانه اراده جدی دولتمردان اروپایی برای گسترش تعامل با ایران و گسترش همکاری در حوزه های مختلف است.

هیات های بلندپایه اروپایی تمایل زیادی برای همکاری و تعامل با ایران دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار ما افزود: پس از انجام مذاکرات ایران با 1+5 و برجام، جامعه جهانی به این نتیجه رسید که ایران اهل مذاکره است و اقدامات کشورمان و موضع گیری هایش همراه با صلح جهانی است در نتیجه تمام کشورها ضمن اقرار به نقش آفرینی ایران در منطقه در جهت هماهنگی و همکاری با ایران در حوزه های مختلف ابراز علاقمندی کردند.
وی تاکید کرد: در فضای تازه ایجاد شده در روابط ایران و دولت های اروپایی، سفر هیات های بلندپایه ای از این کشورها به تهران نشانه اراده جدی دولتمردان اروپایی برای گسترش تعامل با ایران و گسترش همکاری در حوزه های مختلف است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته به واسطه پرونده هسته ای ایران گره ای میان روابط ایران و دیگر کشورها به وجود آمده بود به طوری که آنها فعالیت هسته ای ایران را مغایر با صلح جهانی می دانستند.

وی به سفر همزمان مقاماتی از کشورهای اتریش،چک و اسپانیا به ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حوادثی که در منطقه ایجاد شد نقش آفرینی اصولی داشته و مواضعی اتخاذ کرده است که با واقعیت کنونی جهان تطابق بسیاری دارد و تمام نقطه نظرهای ایران محقق شده است.
وی در تحلیل خود از بررسي برجام در مجلس ، اظهارداشت: نمايندگان قبل از دستيابي به توافق، مصوبه اي گذراندند که دولت را موظف مي کند از روند مذاکرات و چگونگي اجرايي شدن توافق به مجلس گزارش بدهد و مجلس هم بايد آن را بررسي کند.

حیدرپور ادامه داد:بعد از 23 تير ماه هم بررسي هاي مجلس آغاز شد و کميسيون امنيت ملي با دعوت از اعضاي تيم مذاکره کننده بررسي هاي خود را شروع کرد و آقایان ظريف و صالحي هم در صحن مجلس توضيحات خوبي به نمايندگان دادند.

وی گفت: البته رهبر معظم انقلاب هم در سخنان اخير خود تاکيد کردند مجلس نبايد از بررسي برجام کنار گذاشته شود.

 عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اصل مذاکرات و توافق انجام شده با هماهنگي و تاييد مقامات عالي نظام و شوراي عالي امنيت ملي بوده و يک فرآيند دو ساله را پشت سر گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.