سینا حسینی : اگر در ساعات نخست یک روز کاری به هر مجموعه دولتی یا غیر دولتی سری بزنید، در نگاه اول متوجه روابط حاکم بر آن مجموعه خواهید شد، ...

 در فدراسیون فوتبال همه با هم دعوا دارند

 دوستی و صمیمیت میان کارکنان آن مجموعه اولین مسأله‌ای است که به چشم می آید، اما در فدراسیون فوتبال در برهه کنونی این فضا حاکم نیست. اختلافات میان سطوح مدیریتی به قدری افزایش یافته که نه تنها همدلی میان کارکنان این مجموعه ورزشی دیده نمی شود، بلکه اختلاف سلیقه و کدورت حرف اول را در این مجموعه می زند. به گفته یکی از کارکنان فدراسیون فوتبال، در خیابان سیزدهم سئول جنوبی، اختلاف حرف اول را می‌زند، در صورتی که در دوره های قبلی چنین فضایی در ساختمان فدراسیون فوتبال وجود نداشت، اما در دوره کنونی به دلیل اختلاف سلیقه آقای رئیس با ارکان مختلف فدراسیون، همه با هم به نوعی یا قهرند یا اختلاف دارند، حتی در مواردی افراد در بدو ورود به صورت اتفاقی با هم رو به رو می شوند و حاضر نیستند به یکدیگر نگاه کنند، چه رسد به اینکه با هم سلام و علیک کنند!

اما برخلاف این نظریه، روابط عمومی فدراسیون فوتبال منکر تمام این اتفاقات می شود و مدعی است شاید اختلاف سلیقه و نظر میان برخی افراد وجود داشته باشد، اما همه برای یک هدف مشترک در حال تلاشند. امیر حسین حسینی در گفت و گو با قدس می گوید: «در تمام ارگانهای داخلی و خارجی اختلاف سلیقه وجود دارد، اما این به این معنا نیست که افراد نتوانند با یکدیگر کار کنند، خوشبختانه در برهه کنونی، فدراسیون فوتبال با تلاش کارکنان و مدیرانش توانسته از آزمونهای دشوار سربلند بیرون بیاید.»

 

    کفاشیان اسدی

علی کفاشیان پس از فشار وزارت ورزش مبنی بر برکناری مهدی محمد نبی مجبور شد، حکم دبیرکلی دکتر اسدی را امضا کند، اختلاف نظر و سلیقه میان این دو به قدری بالا بود که در همان هفته اول طرفین برای یکدیگر خط و نشان کشیدند تا همه متوجه درگیری این دو با هم شوند.

    کفاشیان اسلامیان

دومین گزینه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان تحمیل شد، محمود اسلامیان بود، هرچند این مدیر اصفهانی یکی از هم استانی های آقای رئیس به شمار می رفت، اما زمزمه‌های جانشینی احتمالی او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال  در انتخابات اسفندماه، روابط این دو را به کلی دگرگون کرد.

    کفاشیان محمدزاده

هرچند رئیس فدراسیون خودش رئیس کمیته اخلاق را منصوب کرد، اما حالا محمدزاده به اردوگاه منتقدان کفاشیان و حامیان وزیر ورزش ملحق شده، از این رو اختلاف میان این دو مقام مسؤول به بالاترین حد رسید تا جایی که محمدزاده به نشانه اعتراض به رفتار کفاشیان و حمایت از وزیر ورزش، از کار کنار رفت و استعفای خود را نوشت.

    کفاشیان حسن زاده

رئیس کمیته انضباطی نیز از جمله مدیرانی است که با علی کفاشیان دچار تنش شده، او که چند هفته به آغاز لیگ پانزدهم با نوشتن استعفایش از حضور در فدراسیون فوتبال انصراف داد، با فشار عوامل بیرونی دوباره به سر کار آمد، اما آقای رئیس و حسن زاده همچنان گرفتار اختلاف سلیقه های بنیادی با یکدیگر هستند و به هیچ وجه نمی‌توانند نظرات خود را به طرف مقابل تفهیم کنند.

    کفاشیان کی روش

رفقای گرمابه و گلستان حالا به منتقدان سرسخت تبدیل شده اند، کفاشیان که متوجه شده بود، دیگر قدرتی نزد سرمربی تیم ملی ندارد، ماجرای کنار گذاشتن کی‌روش را در دستور کار خود قرار داد، اما فشار وزارت ورزش و مقامهای ارشد کابینه دولت یازدهم مانع از انجام این کار شد، به همین دلیل کفاشیان مجبور شد کی روش را ابقا کند، اما اختلافات میان این دو به اندازه ای افزایش یافته که حالا هر دو به صورت علنی برای یکدیگر خط و نشان می کشند.

    کفاشیان عرب عامری

کنار گذاشتن فریده شجاعی توسط علی کفاشیان یکی دیگر از دستورهای وزارت ورزش به آقای رئیس بود، رئیس که همیشه در حال امتیاز دادن به وزارتی ها بود، عرب عامری را به عنوان نایب رئیس دوم معرفی کرد، اما خیلی زود روابط میان این دو به هم  خورد تا عضو غیر فوتبالی هیأت رئیسه هم به افراد مشکل دار با آقای رئیس اضافه شود.

    کفاشیان عزیزی خادم

یکی دیگر از افرادی که با رئیس فدراسیون فوتبال بشدت اختلاف سلیقه دارد، عزیزی خادم است، عضو جوان و غیر فوتبالی هیأت رئیسه علاقه‌مند است در این حوزه اعتباری برای خود دست و پا کند، به همین دلیل بشدت به رسانه ها نزدیک شد و در مواردی تفکرات رئیس را هم زیر سؤال برد، همین مسأله سبب شد کفاشیان او را محدود کند تا فردا با دردسرهای ساخته شده توسط وی رو به رو نشود.

    کی روش اسدی

سرمربی تیم ملی در کنار اختلاف با رئیس فدراسیون فوتبال با دبیرکل جدید هم میانه خوبی ندارد، اختلافات از نخستین ملاقات کی روش و اسدی شروع شد، وقتی که اسدی کی روش را متهم به بهانه گیری و مشکل تراشی کرد، از آن زمان مدت زمان زیادی نمی گذرد، اما درگیری ها و تنشها میان این دو به قدری بالا بوده که کی روش و اسدی به اندازه یک سال کامل کاری علیه یکدیگر مصاحبه کرده اند.

    تاج اسدی

مهدی تاج چهره آرامی به نظر می رسید، اما وقتی وی متوجه سیاست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر انحلال سازمان لیگ شد، برابر حامیان این طرح موضع گرفت، یکی از افرادی که در شکل گیری این تفکر نقش دارد، دکتر اسدی بود، به همین دلیل این دو با یکدیگر دچار اختلاف شدید شدند تا جایی که گفته می شود، در یک جلسه رسمی در حضور نمایندگان و وزیر ورزش، مهدی تاج از برخی رفتارهای اسدی انتقاد می کند تا مشخص شود روابط میان این دو به چه میزانی آشفته است.

    اصفهانیان مرادی

کمیته داوران و دپارتمان داوری هم یکی از کمیته های خبرساز فدراسیون فوتبال بوده، فریدون اصفهانیان که به صورت کاملاً اتفاقی وارد هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شد، عقایدی منحصر به فرد به مجموعه کمیته داشت، به همین دلیل با حسین عسکری و برخی اعضای کمیته درگیر شد تا جایی که عسکری و مرادی تصمیم به ترک فدراسیون گرفتند تا اصفهانیان هم خبرساز شود.

    اصفهانیان عنایت

هرچند عمر همکاری این دو هنوز از سه ماه عبور نکرده است، اما از هم اکنون جرقه های اختلاف میان آنها زده شده، به گونه ای که پیش بینی می شود، با نزدیک شدن به بازی های بزرگ لیگ پانزدهم اختلاف بر انتخاب داوران لیگ برتر، کشمکش میان این دو افزایش یابد تا نام آنها هم به فهرست افراد مشکل دار فدراسیون فوتبال اضافه شود.

    کی روش خاکپور

مربیان تیمهای بزرگسالان و تیم المپیک هم از نفراتی هستند که با یکدیگر بسیار مشکل دارند، کی روش و خاکپور به دلیل اختلافات تفکری هرگز نتوانسته اند رو به روی همدیگر بنشینند و درباره یک همکاری خوب به توافق برسند، هر یک به دنبال این هستند تا دیگری را به عدم همکاری متهم کنند، اختلاف به قدری میان این دو بالا گرفته که حالا کفاشیان از برگزاری جلسه مشترک میان آنها خبر داده، در صورتی که هیچ امیدی برای حل مشکل از سوی طرفین وجود ندارد.

    سایر موارد

چالش میان رؤسای کمیته ها و کارکنان فدراسیون فوتبال بسیار زیاد است که قاعدتاً در حجم یک گزارش گنجانده نمی شود، اما آنچه واضح و روشن است، فوتبال ایران در فضایی غبارآلود در حال فعالیت است و چنانچه این فضا تغییر نکند، بی‌تردید چالشها و اختلافات بیشتر از این نیز خواهد شد. بی تردید با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فوتبال، این اختلافها سبب چند دستگی میان مدیران و رؤسای کمیته های فدراسیون فوتبال خواهد شد که این حرکت نیز در نوع خود پیامدهای منفی زیادی برای فوتبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.