مرتضی روشنی : قدس ویژه خراسان- از بیستم شهریورماه ۱۰ خط اتوبوسرانی مشهد دچار تغییر در مبدأ یا مقصد می‌شود.

 تغییر در ۱۰ مسیر اتوبوسرانی مشهد  از ۲۰ شهریور

معاون برنامه ریزی و سیستم های سازمان اتوبوسرانی مشهد در گفت و گوی اختصاصی با قدس در این باره گفت: سازمان اتوبوسرانی مشهد هم اکنون دارای 170 مسیر (خط) است که با انجام یک طرح مطالعاتی دقیق و به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان مشخص شد برخی از این خطوط نیازمند تغییراتی هستند.

ایمان فرهمندی ادامه داد: این تغییرات در دو سال گذشته و با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس انجام می‌شد که امسال به دلیل تغییرات مدیریتی در سازمان با تأخیر انجام شده است. از طرفی برخی خطوط متناسب با خط سوم «بی. آر. تی» تغییراتی را خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شمار از خطوط امسال تغییر خواهند کرد و چه میزان از کل برنامه اصلاح خطوط تاکنون انجام شده است، گفت: امسال 10 خط تغییراتی را خواهند داشت که سبب می‌شود حدود 90 درصد از اصلاحات مورد نظر سازمان تأمین شود و شاید در آینده تنها 10 خط دیگر نیازمند برخی تغییرات باشد.

وی تصریح کرد: این تغییرات اغلب در راستای همپوشانی و موازی بودن برخی مسیرها و البته بهبود دسترسی برخی مناطق شهری است که شاید تاکنون به اتوبوس دسترسی نداشته اند و در سال جاری خط هایی مانند 12، 1/12، 15، 26، 83 و 84 اصلاحاتی خواهند داشت.

* ترافیک دلیل جابه جایی خطوط 15 و 26

وی درباره تغییر مبدأ خطوط 15 و 26 گفت: با توجه به مشکلات ترافیکی که در میدان شریعتی  بویژه در ساعات عصر وجود دارد و همین طور وجود خطوطی که از میدان شریعتی تا فلسطین را پوشش می‌دهند و مسافران این محدوده اغلب از آنها برای آمد و شد استفاده می‌کنند، تصمیم گرفته شد مبدأ این دو خط به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مسافران و منابع سازمان به پایانه منتظری در ابتدای این بلوار انتقال یابد.

فرهمندی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ترافیک میدان فلسطین، چه فکری برای حل مشکلات احتمالی خواهید کرد، گفت: در رایزنی با سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار شده خط ویژه ای برای اتوبوسرانی ایجاد شود تا اتوبوسها در صف ترافیک نباشند.

* هدفمان درآمدزایی نیست

معاون برنامه‌ریزی و سیستم‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا این تغییرات به دلیل تصویب نشدن گرانی خدمات اتوبوسرانی از سوی شورای شهر است یا خیر، بیان کرد: بی‌شک اولویت ما بحث خدمات رسانی به شهروندان است و مباحث درآمدزایی در این طرح مطرح نیست، گرچه قبول داریم عده ای از شهروندان نیز مجبور خواهند بود با دو بلیت خود را به مقصد برسانند.

فرهمندی ادامه داد: برخی مناطق شهری ما مانند خطوط 83 و 84 در یک دایره به مردم خدمات می‌رسانند که در طرح جدید یکی از این خط ها حرم مطهر به راه آهن را متصل و دیگری حرم مطهر را به پایانه انقلاب متصل خواهد کرد.

* آغاز به کار خط «بی. آر. تی» جدید از جمعه

وی در خصوص راه‌اندازی خط «بی. آر. تی» از انتهای امامیه تا انتهای شهرک شهید رجایی (بلوار حر)  نیز گفت: با اینکه هنوز زیرساختهای عمرانی این خط آماده نیست، از روز جمعه بیستم شهریور راه‌اندازی می‌شود.

فرهمندی گفت: در بحث راه‌اندازی خطوط «بی. آر.تی» سه اصل وجود دارد که شامل تأمین ناوگان، عملیات عمرانی و پیوست فرهنگی می‌شود که درباره این خط جدید، ناوگان و پیوست فرهنگی تأمین شده، اما بخش عمرانی در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مهرماه نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی جزئیات بیشتری در خصوص تغییرات خطوط دیگر را اعلام نکرد.

* در حاشیه

شنیده‌ها حاکی است، رانندگان خط جدید «بی. آر.تی» سازمان اتوبوسرانی در مسیر بلوار امامیه- میدان حر سابقه رانندگی نداشته و صرفاً دارای گواهینامه پایه یک هستند!

 

 

این گفت و گو براساس پیامک دو شهروند مشهدی به شماره‌های 4532-915 و 4763--915 تهیه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.