قدس آنلاین - ایلام: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: جهت سهولت در تردد زائران، تعداد گیتهای خروجی این مرز به ۴۶ گیت افزایش خواهند یافت.

افزایش تعداد گیت های خروجی مرز مهران به ۴۶ گیت

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار اشتری در جریان سفر به استان ایلام و بازدید از مرز بین المللی مهران و در نشست ستاد پشتیبانی قرارگاه اربعین که با حضور استاندار ایلام، سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهور، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا و دیگر مسئولین برجسته استانی و کشوری در محل پایانه مرزی مهران برگزار شد، با بیان اینکه مرز مهران باید برای پذیرش بیش از 2 میلیون زائر در اربعین آماده و تجهیز شود، اظهارداشت: مرز بین المللی مهران باید برای پذیرش بیش از 2 میلیون زائر و مسافر در اربعین امسال آمادگی داشته و تجهیزشود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای انجام وظیفه در این مراسم خطیر که بزرگترین اجتماع شیعیان جهان است آمادگی دارد، افزود: برقراری نظم و امنیت زائران اربعین از وظایف بزرگ ناجا بوده و این نیرو جهت آمادگی کامل در این زمینه به همراه سایر دستگاهها ذیربط، قبل از این مناسبت یک رزمایش بزرگ آمادگی را اجراء خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تجهیز و آماده سازی گیت های خروجی مستقر در پایانه مرزی مهران از 10 روز قبل از آغاز مراسم اربعین را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: جهت سهولت در تردد زائران، تعداد گیتهای خروجی این مرز به 46 گیت افزایش خواهند یافت.

سردار اشتری با اشاره به ضرورت داشتن گذرنامه جهت سفر به عراق و خروج از مرزهای کشور به منظور شرکت در مراسم اربعین، بیان داشت: رسانه های دیداری و شنیداری خصوصاً صداو سیما باید در این زمینه اطلاع رسانی شفاف داشته و واقعیات را به مردم بگویند.

وی با بیان اینکه اینکه لازم است کسانی که قصد خروج از کشور جهت شرکت در مراسم اربعین را دارند برای دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس + 10مراجعه و اقدام به دریافت گذرنامه نمایند، تصریح کرد: سال گذشته در صدور ویزا و گذرنامه در مرز مهران مشکلاتی ایجاد شد که امسال با برنامه ریزی بهتر و نظارت دقیق تر، از بروز مشکلات گذشته جلوگیری خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ایجاد پارکینگ های بزرگ و منظم در ورودی شهر مهران را مهمترین نیازهای این شهر در ایام اربعین دانست و تأکید کرد: عدم وجود پارکینگهای منظم و مدیریت شده می تواند همانند سال قبل مشکلاتی را در این مرز بین المللی به همراه داشته باشد.

سردار اشتری به تردد زائران اربعین از مرزهای شلمچه وچزابه در خوزستان اشاره کرد و گفت: ناجا تمام سعی خود را بکار خواهد گرفت که نیازهای این مرزها شناسایی و به امکانات لازم تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام به مهران دارای اشکالات و مشکلات خاصی است که باید تا قبل از اربعین در صورت امکان برطرف شوند، افزود: البته این مسیر با توجه به اهمیت آن و تردد زیاد خودروهای زائرین باید تبدیل به یک بزرگراه شود.

برنامه ریزی برای اجرای طرح های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مهران

فرمانده پلیس راهور کشور نیز در این نشست با بیان اینکه طرح ویژه ترافیک در جاده های مهران و استقرار قرارگاه پلیس راهور در این شهرستان در ایام اربعین اجرا می شود، گفت: جهت کنترل بیشتر به تردد خودروها و نظم بخشی بیشتر، قرارگاه پلیس راهور در آستانه اربعین در این مرز مستقر خواهد شد.

سردار مهری با اشاره به اینکه از محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران بازدید به عمل آمده و تلاش می شود مشکلاتی که سال گذشته در ایام اربعین در این مرز وجود داشت برطرف شوند، اظهارداشت: امسال قرار است جهت سهولت در تردد زائران حسینی طرح ترافیکی نیز در جاده های منتهی به شهرستان مهران به اجراء گذاشته شود.

وی از برنامه ریزی برای اجرای طرح ترافیکی در مسیرهای منتهی به مهران برای خدمات دهی مناسب به زائران خبرداد و افزود: پلیس راهور کشور برای ایام اربعین آماده می شود و در صدد هستیم تا با بکارگیری کلیه امکانات، خدمات مناسبی برای زائرین فراهم کنیم.

زیرساخت های ایلام در حال آماده شدن است

استاندار ایلام نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آمادگی های لازم در استان ایلام جهت پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در مرز مهران از اربعین سال گذشته تاکنون توسعه زیرساختهای این مرز بوده که بیشتر این زیرساختها آماده شده یا در آستانه تکمیل شدن هستند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه زیرساخت های این مرز خصوصاً در بخش راه های منتهی به مرز با جدیت در در حال انجام است، اظهارداشت: تاکنون تعریض پل ها، احداث سرویس های بهداشتی بین راهی، تامین روشنایی معابر و ایجاد پایگاه های عرضه سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران انجام شده است.

گفتنی است سردار دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در استان ایلام و مرز مهران را در راستای انجام بهینه مراسم اربعین حسینی ارائه دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.