وزیر راه و شهرسازی گفت :در حال حاضر بیش از ۶۰ فرودگاه در کشور داریم که میزان بهره وری انها بسیار پایین است.

بهره وری فرودگاه های کشور بسیار پایین است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پایانه جدید فرودگاه بین المللی کرمان افزود: با توجه با برنامه ریزی های کلی امیدواریم بعد از رفع تحریم ها بتوانیم در فضایی قرار بگیریم که ناوگان هوایی در شان مردم ایران را داشته باشیم.

وی گفت: این موضوع بسیار مهم است و بایستی فرودگاه های کشور را توسعه دهیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت پایانه فرودگاه کرمان بصورت BLT است افزود: سازنده پایانه را می سازد و بصورت اجاره ای به شرکت فرودگاه ها متصل می کند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علت این اقدام این بود که در بازار هوانوردی انصاف رعایت شود و اصل کار ایجاد یک رقابت منصفانه است.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی به شرطی رشد می کند که بتوانیم رقابت ایجاد کنیم.
آخوندی همچنین با ابراز خرسندی از سفر به کرمان گفت: کرمان شهری که به معنای واقعی ایران، شهر است و برای ما ایرانیان بیش ار یک شهر نمادی از هویت ملی و اسلامی است.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از آثار هویت ما ایرانیان در بخش کویر و کرمان شکل گرفته و قطعا کرمان یکی از جاهایی است که ما به آن افتخار می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: همه باید کمک کنیم آبادانی بصورت متعادل و یکپارچه صورت گیرد و این توسعه را در سراسر ایران داشته باشیم.
وی بیان کرد: میراث کهن و ذخایر معدنی و اقتصادی بسیاری در استان کرمان انباشته و همچنین دارای شبکه اقتصادی قدرتمندی است.
آخوندی گفت: این گوشه از ایران ارتباطش با جهان برقرار است بنابراین اگر در این منطقه سرمایه گذاری صورت گیرد یک توسعه واقعی است.
وی افزود: ترمینال بین المللی فرودگاه کرمان یکی از سرمایه گذاری های مستعد در بخش هواپیمایی است زیرا زمینه حضور کار آفرینان را فراهم می کند بنابراین ما اقدام درستی را انجام دادیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در آینده پروازهای مستقیم و بین المللی را در کرمان داشته باشیم.
وی درباره کیفیت ساخت پایانه هم اظهار کرد: ما به نسل جدید فرودگاه ها و مدل پیشرفته تر نیاز داریم تا مسافران بدون تنش و فشار روانی و با یک آسایش وارد و خارج شوند.
آخوندی گفت: همچنین امیدواریم سطح جدیدی از خدمات مهندسی را در این فرودگاه داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه در سفری دو روزه برای افتتاح چند طرح عمرانی و بازدید از حوزه راه و شهرسازی استان کرمان وارد این استان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.