وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: کارشناسان نظامی روس به سال ها همکاری خود با سوریه برای آموزش ارتش این کشور ادامه می دهند و این روند با هدف مبارزه جدی تر نظامیان سوری با تروریست ها تداوم خواهد یافت.

لاوروف: روسیه به حمایت های نظامی خود از سوریه ادامه می دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف امروز (پنجشنبه) در مسکو به خبرنگاران گفت: این همکاری و حضور نظامیان روسیه در سوریه مربوط به تسلیحات تحویل شده به ارتش این کشور است که مسئولیت اصلی مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی را برعهده دارد و هیچوقت این حضور پنهانی نبوده است.
وی افزود: ماموران نظامی روسیه به همتایان خود کمک می کنند تا استفاده از تسلیحات و تجیزات نظامی را بیاموزند و آنان برای کاربرد تسلیحات علیه گروههای تروریستی آماده می شوند و این کمک ها را ادامه می دهیم تا از تکرار سناریوی لیبی و بروز حوادث ناگوار برای سوریه جلوگیری شود.
لاوروف با بیان اینکه کمک اضافی نظامی به دمشق نمی کند، گفت: محموله هواپیماهای ارسالی به سوریه تجهیزات نظامی مطابق قراردادها به این کشور ارسال می شود و بخش دیگر محموله ها نیز کمک های انسانی و بشر دوستانه است.
وی افزود: با توجه به ماهیت محموله هر هواپیما در خواست های مربوطه را مطابق معیارهای بین المللی ارائه می دهیم.
لاوروف اظهار کرد: روسیه برای مبارزه با تروریسم نه تنها به سوریه بلکه به عراق هم و کشورهای دیگر منطقه هم سلاح ارسال می کند.
ایران و روسیه خواستار حل بحران سوریه از راههای مسالمت آمیز و مذاکره سوری سوری بدون دخالت خارجی و پایان دادن به حمایت ها از تروریست ها هستند.
اردوگاه کشورهای غربی عربی ضد سوری همچنان به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی خود از گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره ادامه می دهند و براساس گزارش های انتشار یافته این گروه ها همچنان از مسیر خاک ترکیه برای عضوگیری و پشتیبانی بهره می گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.