اوضاع سوریه، بحران مهاجران این کشور و همچنین خطرات بین المللی گروه تروریستی تکفیری داعش بویژه برای منطقه از محورهای اصلی سخنان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سازمان ملل خواهد بود.

بحران سوریه و خطرات داعش محور سخنان پوتین در سازمان ملل

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری در مسکو گفت: ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل (15 سپتامبر) لزوم مبارزه با گروه تروریستی داعش و ضرورت حل بحران سوریه را مطرح خواهد کرد.
پسکوف افزود: بدیهی است که بیشتر سخنرانی سران و مقامات بلندپایه کشورها در این نشست حول محور سوریه و مبارزه با گروه داعش خواهد بود.
وی اظهار کرد: روسیه بارها تاکید کرده که مساله داعش بسیار خطرناک است با توجه به اینکه سرزمین های جدیدی را به کنترل خود در می آورد، تنها نیرویی که می تواند با این پیشروی ها مقابله کند ارتش سوریه است و هیچ نیروی منسجم دیگری وجود ندارد تا بتواند این مبارزه را انجام دهد و به همین دلیل حمایت از دمشق را وظیفه خود می دانیم و به آن ادامه می دهیم.
روسیه و ایران همواره با انتقاد از حمایت کشورهای غربی و عربی از تروریست های تکفیری و به خدمت گرفتن آنان برای جنگ علیه حکومت سوریه، خواستار قطع این حمایت ها و آغاز مذاکرات سوری سوری بدون دخالت خارجی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.