رهبر حزب الله عراق گفت: دشمنی آمریکا، رژیم صهیونسیتی و استکبار جهانی با ایران نشان از درستی مسیری است که این کشور در آن قرار دارد.

دشمنی استکبار جهانی نشان از درستی مسیر مبارزه ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید هاشم الحیدری شب گذشته در همایش داعش و آینده عراق که در سالن همایش فرهنگسرای زیارت برگزار شد، اظهار کرد: گفته‌ها و سیگنال‌هایی که مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله نشان از نابودی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نه چندان دور دارد.

وی تصریح کرد: در واقع دشمنی آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی با ایران نشان از درستی مسیری است که این کشور در آن قرار دارد.

الحیدری با بیان اینکه هدف اول توطئه استکبار جهانی در کشورهای منطقه کشورهای اسلامی است، گفت: هدف استکبار از ایجاد توطئه آسیب رساندن به اصل اسلام است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان نیز به این نکته تأکید داشتند که مشکل اصلی آمریکا و کشورهای استکباری اسلام است.

رهبر حزب‌الله عراق با تأکید بر اینکه ما می‌دانیم که هدف اصلی کشورهای عربستان، قطر، آمریکا و اسرائیل جمهوری اسلامی است، گفت: ما با این تفکر پیش می‌رفتیم تا اینکه مقام معظم رهبری برای اولین بار اعلام کرد که هدف آنها قرآن و اسلام است.

الحیدری با اشاره خط ولایت فقیه گفت: ما اعتقاد و یقین داریم که اسلام ناب محمدی(ص) در جهان اسلام و در شخص مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی افزود: این خط اصلی را می‌توان در حزب‌الله لبنان، رهبران مقاومت اسلامی در بحرین، سوریه و عراق مشاهده کرد.

رهبر حزب‌الله عراق عنوان کرد: عراقی که هم‌اکنون به دفاع از اسلام برخواسته آن عراق زمان صدام و هارون‌الرشید نیست و ما هم‌اکنون از عراقی صحبت می‌کنیم که دوران بد صدام را پشت سر گذاشته است.

الحیدری خاطرنشان کرد: عراق بعد از سال 2003 به طور کامل در اختیار ارتش آمریکا بود و این سبب ایجاد مقاومت گروهی مردم در عراق با خط فکری رهبری شد و این مقاومت عراق بود که توانست با نشأت گرفتن تفکرات مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها را از عراق خارج کند.

وی تصریح کرد: به یک نکته اشاره می‌کنم که البته خیلی از عراقی‌ها آن را نپذیرفتند و آن اینکه ما تاوان 8 سال جنگی را که با ایران داشته‌ایم، پس می‌دهیم.

رهبر حزب‌الله عراق ادامه داد: ما با کشوری جنگیدیم که تنها کشور شیعه و اسلامی بود و پس از 1400 سال پس از حکومت امام مجتبی(ع) تشکیل شده بود.

الحیدری با بیان اینکه تمامی شیعیان باید قدر جمهوری اسلامی ایران را بدانند، خاطرنشان کرد: از 124 هزا پیامبر تنها 3 نفر حاکمیت داشتند و این خود نشان از وجود بیش از حد ظلم در زمان زندگی پیامبران بوده است.

وی با اشاره به تشکیل دولت ششم اسلامی پس از دولت امام حسن مجتبی(ع) که پنجمین دولت تشکیل شده اسلامی بود، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به اصول اصلی اسلام و پیروی از سنت پیامبر(ص) در 22 بهمن 57 شکل گرفت.

رهبر حزب‌الله عراق با اشاره به این که صفحه تاریخی عراق ورق خورده است، گفت: عراق سابق علیه خط مقاومت بود، اما عراق کنونی با قدرت تمام در این خط حاضر است.

الحیدری با بیان اینکه دولت‌های اسلامی منطقه دارای مشترکات زیادی هستند، افزود: یکی از مشترکات کشورهای اسلامی فرهنگ و دین آنها است که این اشتراک با اشتراک دوم که جغرافی کشورها است، رابطه تنگاتنگی دارد.

وی دشمن مشترک اشتراک سوم بین کشورهای اسلامی منطقه دانست و افزود: دشمن مشترک می‌تواند برای تمامی کشورها مشکلاتی را به وجود بیاورد. مثلا اگر کشور ایران دچار حادثه‌ای شود قطعاً تمامی کشورهای اسلامی در این باره ضرر خواهند کرد و متحمل خساراتی می‌شوند.

رهبر حزب‌الله عراق با تأکید بر اینکه ایران ستون اصلی مقاومت اسلامی در جهان است، گفت: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اگر کشورهای فلسطین، سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی بخواهند در مقابل استکبار بایستند در نگاه اول باید به حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران بیندیشند.

الحیدری با بیان اینکه امروزه پروژه‌های صلح‌طلبانه آمریکا شرایط بدی را پشت سر می‌گذارد، گفت: این دلیل نمی‌شود که ما خوشحال باشیم و سکوت اختیار کنیم بلکه باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای مقابله با کشورهای استکباری استفاده کنیم.

وی افزود: یک قاعده در تاریخ ادیان وجود دارد و آن اینکه یک کشور اسلامی به قدرت برسد تمامی دشمنان برای زمین زدن آن تلاش می‌کنند.

رهبر حزب‌الله عراق با اشاره به جنگ‌های بوجود آمده برای پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: دشمنی قریش و یهود با پیامبر(ص) نشان از درستی مسیر ایشان بود و هم‌اکنون نیز دشمنی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل با ایران نشان از درستی مسیر جمهوری اسلامی ایران است.

الحیدری با بیان اینکه هرچه عقاید اسلامی عمیق‌تر باشد، دشمن نیز به صورت جدی‌تری به صحنه وارد می‌شود، گفت: امروزه دشمن با جنگ نرم و ایجاد مشکلاتی در فضاهای فرهنگی و اقتصادی در حال مبارزه با کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان آمریکایی‌ها در رابطه با تأکید بر عدم دخالت ایران در مسائل کشورهای اسلامی، گفت: آمریکا کشوری است که خود در تمامی کشورهای جهان اعمال نظر می‌کند و دیگر کشورها را از این موضوع منع می‌کند، اما باید این را بداند که کشور ایران بنا به گفته مقام معظم رهبری هیچ گاه دست از حمایت از کشورهای اسلامی بر نمی‌دارد.

الحیدری با اشاره به موضوع داعش گفت: داعش یک جریانی است که توسط آمریکا ایجاد شده و توسط عربستان در حال رشد است و در ابتدا ساخته ذهن اسرائیل بوده و هدف آن سربریدن، وحشی‌گری و تجاوز به محرمات است، بلکه هدف اصلی آن تخریب چهره اسلام است.

وی افزود: آنها با استفاده از سر بریدن و تجاوز و یاد کردن نام خدا در ابتدای این کارها به دنبال تخریب چهره اسلام هستند.

رهبر حزب‌الله عراق با اشاره به نامه مهم و تاریخی مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی تأکید داشت: این رساله دارای تاریخ مصرف و انقضاء نیست و از همه می‌خواهم تا به محتوای این نامه برگردند و برای انتشار متن آن به صورت گسترده از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

الحیدری با اشاره به ورود داعش به عراق برای پیاده‌سازی سناریوی آمریکایی، قطری، سعودی و انگلیسی، تصریح کرد:‌ داعش یک پروژه عظیم و گسترده است که توسط برخی سیاستمداران خائن عراقی تقویت شد و قصد داشت پس از سقوط موصل به سمت سامرا حرکت کند و به مقام امامین عسگرین(ع) اهانت کند، اما اگر نبود نقش مردان ولایت فقیه بدون شک عراق در دست آمریکایی‌ها و سعودی‌ها غرق می‌شد.

رهبر حزب‌الله عراق با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم‌اکنون به دنبال اشغال غیرمدنی عراق هستند، گفت:‌آمریکایی‌ها از طریق قرار دادن برخی مسئولان در جایگاه‌های سیاسی در عراق و از طریق دخالت آشکار و علنی سفارت آمریکا به دنبال اشغال کردن عراق است و به اعتقاد بنده عراق هم‌اکنون در مرحله‌ای است که سخت‌تر از وجود داعش است.

الحیدری با اشاره به وجود مؤسسات لائیک و سکولار در عراق گفت: این مؤسسات تحت حمایت سفارت آمریکا قرار دارند و هم‌اکنون از خطاها و اشتباهات سیاست‌مداران ما در 12 سال اخیر در حال استفاده هستند.

وی با اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با به وجود آوردن موضوعات جدید جوانان ما را از بحث مقاومت دور کنند، گفت: وحدت در بین شیعه و سنی مهم‌ترین اصل حفظ کشورهای اسلامی است.

الحیدری مسئولیت پذیری در بین کشورهای اسلامی را یکی از مولفه‌های اساسی ثبات کشورهای اسلامی دانست و افزود: رسانه‌های غربی به دنبال این هستند تا بگویند که ایران نباید در فعالیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی دخالت کند و به جوانان عراقی نیز تلقین کنند که نباید در رابطه با کشورهای دیگر ابراز نظری کنند، اما اینها تنها خیالاتی باطل است و ما همواره در دفاع از کشورهای مسلمان به روی پا خواهیم ایستاد.

رهبر حزب الله عراق ادامه داد: معتقدم که یکی از اصول اولیه که هر مسلمانی باید به آن توجه کند، مسئله حمایت از ولایت فقیه است و آمریکایی‌ها امروزه تلاش می‌کنند تا ما را از این موضع دور کنند.

الحیدری با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله در دیدار با وی گفت: در دیداری که با ایشان داشتم به من عرضه داشتند که موضوع ولایت فقیه تنها اطاعت پذیری از ایشان نیست، بلکه به این معنی است که زمانی که ولایت فقیه خوشحال است ما باید خوشحال باشیم و زمانی که غمگین است ما باید غمگین باشیم.

وی با بیان اینکه بیداری و بصیرت می‌تواند در تمامی زمینه‌ها یار و یارو ما باشد، یادآور شد: مقاله مشهوری از سید حسن نصرالله وجود دارد که در آن بیان شده که دوران شکست برای حکومت‌های اسلامی به پایان رسیده و زمان پیروزی‌ها به تازگی شروع شده است.

الحیدری افزود: ما هم اکنون در این زمان با پیروزی‌های بسیاری مواجه شدیم که باید در این باره قدردان مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.