گروه هنر – تکتم بهاردوست: «پانته آ مهدی نیا»، بازیگر نقش فاطمه بنت اسد در فیلم «محمدرسول‌ا...(ص)» با اشاره به سختی‌ها و مشکلات ساخت این فیلم گفت: ...

دوستم تست بازیگری داد من پذیرفته شدم

برخی از اعضای گروه ساخت فیلم که به لوکیشن‌های کرمان یا بقیه جاها رفته بودند حتی دچار طوفان شن و عقرب گزیدگی شدند و واقعیت این است که هیچ چیزی جز اشتیاق نمی‌توانست تو را با این کار همراه کند.

وی که فعالیت هنری اش را از سال 79 و 80 با اجرای رادیو و تلویزیون و بعد در تئاترآغاز کرده است، پیوستنش به گروه ساخت این فیلم را اتفاقی توصیف کرد و گفت: به همراه دوستم که می‌خواست برای تست بازیگری سر یک پروژه حاضر شود، همراه شدم. قرار بود من فقط دوستم را همراهی کنم تا او تست گریم بدهد وچون دوستم تا به حال تجربه بازیگری نداشت و من کار بازی انجام داده بودم شروع کردم برایش بازی کردن وخیلی جالب است که او پذیرفته نشد و من برای سه نقش اصلی فیلم، فاطمه بنت اسد،آمنه و حلیمه تست دادم و برای بازی در نقش فاطمه بنت اسد پذیرفته شدم. همراه شدن من با این گروه کار تقدیر بود.

مهدی نیا با بیان اینکه واقعاً نمی‌دانستم کار تا چه حد عظیم و بزرگ است، افزود: من با کار تاریخی بیگانه نبودم و در یوسف پیامبر هم حضور داشتم و می‌دانستم این‌گونه کارها چقدر حجیم، سخت، پر لوکیشن و زمان بر هستند،  ولی واقعیت این است که این دو کار اصلاً با هم قابل قیاس نیستند و این کار مشکلات خاص خودش را داشت.

وی درباره حال و هوای پشت صحنه فیلم نیز به خبرنگار ما چنین گفت:ما فقط 6 ماه تمرین و دور خوانی داشتیم و حتی زمانی را هم صرف تمرین شتر سواری و درواقع هر آنچه را که به نقش مربوط می‌شد و ما باید یاد می‌گرفتیم کردیم. آقای مجیدی اصرار داشت بازیگران در لوکیشن باشند و با لوکیشنها آشنا شوند. من خیلی از روزها آفیش می‌شدم ولی بازی نداشتم، حتی گریم می‌شدم، ولی جلو دوربین نمی‌رفتم.

مهدی نیا که برخی سکانسهای حضورش در فیلم به دلیل طولانی بودن آن حذف شده، زمان درگیر بودنش با این پروژه را حدود سه سال عنوان کرد و گفت: فیلمنامه به اندازه کافی کامل و گویا بود، ولی مطالعاتی خارج از فیلمنامه هم داشتم و موردی که در خصوص شخصیت حضرت فاطمه بنی اسد برایم دوست داشتنی بود، مربوط به زمانی است که از عبای حضرت پیامبر(ص) برای کفن آن بانو استفاده می‌کنند و این قضیه میزان علاقه و محبوبیت این خانم را نزد پیامبر(ص) نشان می‌دهد.

وی همچنین درخصوص کار با مجید مجیدی گفت: وی پیش از اینکه کارگردان خوبی باشد، انسان شریفی است. او قواعد انسانیت را خوب می‌داند وهیچ کدام از ما در طول کار حتی کوچکترین تندی از ایشان ندیدیم.

مهدی نیا در خصوص فعالیتهای فعلی خود نیز به خبرنگار ما گفت:مدتی است که بازی در فیلم سینمایی «پری دریایی» را به اتمام رسانده‌ام که قرار است برای نمایش در جشنواره فیلم فجر
 آماده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    من دوست دارم بازی گر شوم ولی نمی دونم به کجا مراجع کنم لطفت کنید به من کمک کنید دوست دارم تست بد است