معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به بررسی شیوه‌های نوین در ساخت صندوق‌های صدقات برای جلوگیری از دستبرد به آنها از هزینه ۵۰۰ هزار تومانی الکترونیکی کردن هر صندوق صدقه خبر داد.

هزینه ۵۰۰ هزار تومانی الکترونیکی کردن هر صندوق صدقه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،  مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری امروز خود با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها همانند سال‌های گذشته اظهار کرد: امسال این جشن در دو مرحله در تاریخ‌های 26 و 27 شهریور و هشتم مهر برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در تاریخ 26 شهریور 5 هزار پایگاه و در تاریخ 27 شهریور 2 هزار پایگاه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کند و در تاریخ 8 مهرماه نیز حدود 40 هزار واحد آموزشی کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند که در اسرع وقت به دست دانش‌آموزان نیازمند در همان واحدهای آموزشی می‌رسد. 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به وجود 330 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد گفت: در سال گذشته حدود 46 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد. امسال در این طرح تعداد پایگاه‌های شهری کمتر شد و پایگاه‌هایی که از لحاظ هزینه و درآمد توجیه نداشتند از این طرح حذف شدند. 

خاکسار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق برخی افراد و درب منازل توزیع می‌شوند و مردم چگونه می‌توانند از صحت این صندوق‌ها مطلع شوند، گفت: اینکه امر نیکوکاری به صورت گسترده در حال انجام است جای خوشحالی دارد اما نگرانی ما نسبت به موارد خلاف همچنان وجود دارد. مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز کمیته امداد در شهرهای مختلف نسبت به صحت این صندوق‌ها کسب اطمینان کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مبلغ جمع‌آوری شده از صدقات 6 ماهه نخست امسال گفت: این مبلغ حدود 137 میلیارد تومان بوده که در قالب طرح‌های مختلف است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 13 درصد رشد نشان می‌دهد. در سال گذشته برای برگزاری جشن عاطفه‌ها حدود 2 میلیارد تومان هزینه شد اما پیش‌بینی می‌کنیم که امسال هزینه کمتری داشته باشیم ضمن اینکه نیروهای مردمی به صورت افتخاری در این طرح شرکت می‌کنند که دستمزد بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین مراحل الکترونیکی کردن صندوق‌های صدقات برای جلوگیری از دستبرد به آنها گفت: ما با شرکت‌های مختلف در این خصوص مذاکره کردیم و تاکنون 200 صندوق در استان تهران الکترونیکی شده‌اند. برای الکترونیکی شدن هر صندوق صدقه 500 هزار تومان هزینه لازم است. 

خاکسار ادامه داد: استفاده از قفل رمزدار برای برخی صندوق‌ها نیز انجام شده و شیوه‌های نوینی در حال بررسی است که خارج کردن صدقات از منفذ صندوق به هیچ وجه امکان نداشته باشد. با این شیوه‌ها راه ایمن برای دریافت کمک‌های مردمی و کاهش هزینه‌ها را دنبال می‌کنیم. 

وی در پایان با اشاره به کاهش 10 درصدی جذب بودجه کمیته امداد در 6 ماهه نخست امسال گفت: در سال‌های گذشته با اخذ مجوزهای لازم از سوی اعضای شورای مرکزی کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی در این نهاد صرف می‌شده است اما در حال حاضر این موضوع ممنوع است، این موضوع با توجه به داشتن مجوز، کار خلافی نبوده اما در حال حاضر رویکردها در کمیته امداد تغییر کرده است و باعث شده در بودجه‌ها سقفی به وجود آید و آنچه برای ما مهم است جلب اعتماد مردم به کاری که انجام می‌دهیم است و امیدواریم مردم نمره امانت‌داری بالایی به ما بدهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.