رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق آموزه های دینی صدقه را دست مددجو و گدا نمی گیرد بلکه دست خداوند می گیرد.

 طبق آموزه های دینی صدقه را دست خداوند می گیرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، پرویز فتاح در جمع بانوان مبلغه طرح فلاح و خدام الحسین در اردوگاه ثامن الائمه مشهد افزود:در قرآن به شکل استفهام انکاری تاکید شده که خداوند است که توبه را قبول می کند و هموست که صدقات را می گیرد.

وی گفت:در روایات آمده است که گدایی نزد معصوم آمد و از ایشان چیزی طلب کرد و معصوم پس از اعطای صدقه و انفاق دست گدا را بوسید و وقتی علت از ایشان سوال شد فرمود من دست خدا را بوسیدم.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:امام حسین علیه السلام 'حوایج مردم و نیازهایشان را که بر برخی دیگر عرضه می شود از نعمتهای خداوند می دانند ' و این به این علت است که خداوند این حاجات را سبب قرار می دهد تا پاسخ دهنده به حاجت ارتقا معنوی یابد.
فتاح گفت:نگاه غربی به مددجو نگاه به انسانی بدبخت، افتاده، درمانده،مفلوک و قابل ترحم است در حال که نگاه قرآنی این است که مددجو را باید به عنوان دست خداوند نگریست.
وی افزود:زیباترین آیات الهی در خصوص ابرار نازل شده است که انسان را به وجد می آورد و ابرار کسانی هستند که انفاق و دستگیری می کنند و خداوند در شان و جایگاه ساقی بر ایشان ظاهر می شود و خود بی واسطه از شرابی پاک آنها را سیراب می کند.
او گفت:یک وجه رفعت و بزرگی حضرت ابالفضل العباس (ع) مددکاری او در کربلاست آنجا که امام حسین (ع) به سپهدار و علمدار لشگر اجازه نبرد نمی دهد اما زمانی که او به عنوان مددکار می خواهد که برای اهل حرم آب بیاورد امام (ع) قبول می کند.
وی افزود:حضرت ابالفضل (ع) تنها می خواست مشک آبی را به کودکان تشنه برساند که نرسید اما حضرت عباس (ع) یک مددکاری ناتمام ولی زیبا را انجام داد و این عمل صالح او را رفعت داد.
فتاح گفت:ارتفاعی که امیرالمومنین (ع) گرفته نیز به واسطه مددکاری اش بوده است که به واسطه عشق و حب به خداوند انجام می داده است و اگرنه غذای سفره امیر المومنین (ع) از لحاظ مادی چه ارزشی داشت؟
وی افزود:اگر سالی پنج هزار میلیارد ریال صدقات کمیته امداد به عالم بالا نمی رود و ما را به عالم بالا نمی برد به خاطر این است که برای محبت خدا نبوده است بلکه برای انجام کار اداری و گرفتن حقوق بوده است.
او گفت:در غرب به مددجویان به عنوان براندازان حکومتها می نگرند اما در ایران بیشتر شهدا از بین این افراد است و تاکنون از قبال این مددجوها ذره ای برای نظام مشکل ایجاد نشده است.
وی افزود:نمی گویم در جامعه مددجویی ما اشکال و خطایی نیست اما روی دیگر این جامعه را نیز باید دید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.