دانیال صدقی: آرسن ونگر بار دیگر به موضوع کمبود مهاجمان خود دراروپا اشاره کرد و معتقد است که در کشورهایی نظیر آلمان ماریو گوتزه که در خط حمله بازی می‌کند، ...

ونگر: اروپا دیگر مهاجم خوب تولید نمی کند

 در واقع یک هافبک خلاق است و اسپانیا هم به لطف حضور سسک فابرگاس در نقش فوروارد توانسته قهرمان جهان شود.

 ونگر در بازار نقل وانتقالات هم یکی از دلایل خرید نکردن آرسنال را کمبود مهاجم مناسب در قاره اروپا اعلام کرده بود. این بحث یکی از موضوعات نشست اخیر مربیان یوفا هم بود” این یکی از بحث‌های ما در زمان استراحت نشست یوفا بود. مهاجمان امروزی همه متعلق به آمریکای جنوبی هستند. اروپا دیگر مهاجمی تولید نمی کند.” این بحران به حدی جدی است که ونگر دوره ای مشابه را که او برای پیدا کردن یک مهاجم تراز اول برای تیمش تا این حد دچار مشکل بوده، به یاد نمی آورد. گوتزه در بازی مقابل اسکاتلند یا لهستان در خط حمله بازی کرد، ولی او دراصل یک هافبک خلاق است. دلیل اینکه آنها از او در این پست استفاده می‌کنند به نظرم این نیست که نمی‌خواهند با یک مهاجم بازی کنند، بلکه به این خاطر که یک مهاجم تمام عیار در این سطح دراختیار ندارند. اسپانیا در جام جهانی 2010 همین کار را با سسک فابرگاس کرد و آلمان درحال حاضر با گوتزه این کار را می‌کند.”

ونگر معتقد است که برای شکستن این سیکل باید شیوه توسعه بازیکنان را تغییر داد و آنها را در زمان آموزش در سنین جوانی در پست‌های اختصاصی تری تمرین داد.” آکادمی ها باید بازیکنان را به صورت تخصصی پرورش دهند. بازیکنان بین سن پنج تا دوازده سالگی باید مهارت‌های تکنیکی را بیاموزند. در 12-14 سالگی شما روی سرعت و توانایی‌های فیزیکی با آنها کار می‌کنید، ولی از 14 سالگی به بعد، وقتی بازیکنان را برای حرفه فوتبال خود در یک پست تخصصی آموزش می‌دهید، باید بیشتر روی پست تخصصی آنها کار کنید. شاید باید کاملاً در مورد شیوه‌های آموزش تخصصی خود تجدید نظر کنیم.” او درمورد مهاجمان فعلی آرسنال گفت:” فکر می‌کنم ژیرو، والکات، سانچس براحتی می‌توانند به رکورد20 گل بدون هیچ مشکلی دست یابند. گاهی اوقات شما نیاز دارید به بازیکنان خود اطمینان کنید. من رمزی، اوزیل و کاسورلا را هم دارم که 15 یا 10 گل می‌زنند. اگر شما فقط یک بازیکن دارید که گل می‌زند، در زمان مصدومیت او، نمی دانید چه بازیکنی گل خواهد زد.” 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.