معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) فیلم محمد رسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی را اثری فاخر دانست که می تواند در مقابل شبهه و اهانت های دشمنان اسلام کارگشا باشد.

محمد رسول الله(ص) فیلمی کارگشا در مقابل اهانت های دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد سالار با اشاره به میزان تاثیرگذاری پخش فیلم محمد رسول الله(ص) در خارج از مرزهای ایران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کارهای هنری فاخر مثل فیلم مجیدی که درباره پیامبر اکرم (ص) بسیار کارگشاست، چون توطئه های دشمنان اسلام مانند اهانت هایی که به پپامبر(ص) شده و یا شبهه هایی که درباره شخصیت و زندگی آن حضرت مطرح شده را خنثی می کند.
وی افزود: با این آثار فرهنگی که برخاسته از روایات و آیات قرآن است، می توان سیره پیامبر اعظم(ص) را در قالب فیلم، عکس و کتاب معرفی کرد و از طرف دیگر می توان مانع هتاکی های دشمن شد و البته چنین آثاری می تواند نگاه افرادی را که نسبت به شیعه و اهل بیت(ع) نگاهی ناقص یا اشتباه دارند، تصحیح کند.
سالار با بیان این که فعالیت های بسیاری در زمینه حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن انجام شده ولی این فعالیت ها برای مخاطب منعکس نشده، اضافه کرد: همه ما به عنوان پیروان اهل بیت(ع) در تبیین شخصیت و زندگی پیامبر اکرم(ص) به جهان خارج کوتاهی کرده ایم و لذا وظیفه داریم زوایای مختلف زندگی رسول خدا(ص) و ابعاد شخصیتی آن حضرت را برای مخاطبان خارج از کشور بیشتر تبیین کنیم.
وی همچنین گفت: البته کتاب هایی درباره شخصیت پیامبر اعظم(ص) منتشر شده ولی برخی از این کتاب ها با نگاه های مستشرقان نوشته شده و برخی از این کتاب ها نیز به صورت هدفمند و مثلا درباره جنگ های پیامبر(ص) بوده و از محبت و رافت آن حضرت که قرآن از آن به عنوان الگوی رفتاری مسلمانان یاد می کند، خبری نیست.
معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: متاسفانه این ابعاد از زندگی پیامبر اکرم(ص) برای مخاطبان تبیین نشده و لذا قضاوت های دیگران را درباره رسول خدا(ص) در برخی از کتاب ها می بینیم و برخی از کسانی که شناختی از اسلام و پیامبر اکرم(ص) ندارند، واقعیت های وجودی آن حضرت را نادیده می گیرند ، این مساله مربوط به کینه دشمنان اسلام و بخشی از آن نیز به کم کاری ما مربوط است.
وی در ادامه به تعداد ناچیز کتاب های نوشته شده درباره شخصیت و زندگی رسول خدا(ص) به زبان های خارجی یاد کرد و گفت: چنین آثار هنری مثل فیلم محمد رسول الله (ص) که دوران کودکی پیامبر اکرم (ص) را به تصویر می کشد را می توان به عنوان یکی از آثار بسیار فاخر یاد کرد.
سالار با بیان این که فیلم محمد رسول الله (ص) قابل مقایسه با سایر آثار تولید شده در باره زندگی پیامبر(ص) نیست، تاکید کرد: این فیلم در داخل کشور نیز با استقبال مردم و محافل هنری روبرو بوده و در خارج از کشور نیز نمایش این این فیلم می تواند در قالب برگزاری هفته های فیلم اثرات ماندگاری را ایجاد کند.
فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) داستان زندگی کودکی پیامبر اعظم(ص) را در سده ششم میلادی روایت می کند و فیلم از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می شود که دوره حصر پیامبر(ص) در شعب ابوطالب است و سایر صحنه ها مربوط به حادثه عام الفیل و حمله ابرهه برای خراب کردن خانه خدا، تولد رسول خدا(ص)، واکنش سران یهود پس از آشکار شدن علائم ولادت پیامبر آخرالزمان و دوران زندگی رسول خدا (ص) تا 12 سالگی است.
نمایش عمومی این فیلم از چهارم شهریور در سراسر کشور و به طور همزمان در جشنواره مونترال آغاز شده و میزان فروش آن تاکنون از مرز چهار میلیارد تومان گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.