سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهارات اخیر صالحی درباره معادن اورانیوم ایران تاکید کرد که به طور طبیعی بعد از اتمام پی‌جویی‌های هوایی کار اکتشاف روی زمین انجام می‌شود.

بعد از اتمام پی‌جویی‌های هوایی، کار اکتشاف اورانیوم روی زمین انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آنچه یک خبرگزاری انگلیسی از صحبت‌های رییس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه "ایران مقادیر به طور غیرمنتظره زیادی اورانیوم کشف کرده است و به زودی در یک معدن جدید شروع به استخراج این عنصر رادیواکتیو خواهد کرد" منتشر کرده است، گفت: آقای صالحی گفته است که پی‌جویی‌های هوایی برای اکتشاف در سطح کشور به خوبی پیش می‌رود و نتایج امیدوارکننده است و به طور طبیعی بعد از اتمام پی‌جویی‌های هوایی کار اکتشاف روی زمین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کارها به خوبی پیش می‌رود اما برای نتیجه‌گیری و تحلیل نهایی داده‌ها باید تا پایان عملیات هوایی و زمینی و انجام آن در سراسر کشور صبر کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره دستاوردهای کشور در حوزه اکتشاف معادن اورانیوم طبیعی اخیرا اعلام کرده است که با تلاش‌های صورت‌گرفته در بیش از ۶۳ درصد کشور معادن اورانیوم شناسایی شده است و امیدواریم در ۴ سال آینده، نقاط باقی‌مانده را نیز شناسایی و بررسی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.