سینا حسینی : مسوولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال با استفاده از تعطیلات اجباری رقابت های لیگ برتر، تصمیم گرفتند، ...

داوران برتر لیگ «سُس» باران شدند

 در آستانه آغاز مجدد این بازی ها نشست هم اندیشی داوران شاغل در لیگ برتر را در تهران برگزار کنند.اما اتفاقی در این نشست افتاد که برترین های داوری در پنج هفته ابتدای مسابقات لیگ پانزدهم با حالت قهر محل برگزاری نشست هم‌اندیشی را ترک کردند.

گفته می شود برابر توافق اولیه اسپانسر با مجموعه داوری، قرار بوده در پایان هر هفته داور یا کمک داور برتر با هدیه ویژه مورد تقدیر قرار گیرد. از قرار معلوم این هدیه یک عدد سکه بهار آزادی بوده است. از آنجا که تا پایان هفته پنجم فرصتی برای برگزاری مراسم وجود نداشته مسوولان کمیته داوران تصمیم می گیرند در تعطیلات موقت لیگ این مراسم را برگزار کنند به همین دلیل به بهانه هم اندیشی داوران قرار می شود از محسن ترکی، محسن قهرمانی، یدا... جهانبازی، رضا سخندان، تورج عیوض محمدی و سعید زارع تقدیر شود اما در اوج ناباوری دقایقی قبل از مراسم تقدیر اسپانسر داوری اعلام می کند فعلا امکان اهدای سکه به برترین ها وجود ندارد به همین دلیل در زمان دیگری این هدایا به داوران اهدا خواهد شد.

مسوولان کمیته داوران به این باور که هدیه ای در کار نیست مراسم را برگزار می کنند اما در پایان این مراسم به گفته مسوولان این کمیته اسپانسر در اقدامی خودسر اقدام به اهدای 150 عدد سس یک نفره در قالب 3 بسته به داوران برتر می کند که این موضوع باعث دلخوری شدید داوران منتخب و سایر داوران حاضر در مراسم می شود به همین دلیل داوران منتخب در اعتراض به این اقدام بسته های سس را داخل هتل می گذارند و محل برگزاری هم اندیشی را ترک می کنند.

برای پیگیری این مساله تلاش کردیم با مسوولان کمیته داوران گفت و گو کنیم اما در اقدامی خودجوش تمامی اعضای این کمیته و دپارتمان داوری موبایل‌های خود را یا از دسترس خارج کردند یا اصلا پاسخ ندادند. اما به دلیل اهمیت موضوع به سراغ روابط عمومی فدراسیون فوتبال رفتیم که وی در گفت و گو با قدس گفت:« من دو روز است که در مرخصی هستم قطعا بعد از اتمام مرخصی ام این ماجرا را پیگیری خواهم کرد و به شما علت آن را توضیح خواهم داد.»

اما برخلاف مسوولان کمیته داوران و روابط عمومی فدراسیون فوتبال داوران آمادگی صحبت در این رابطه را دارند، یکی از داوران حاضر در این نشست به خبرنگار قدس می گوید:« واقعا رفتار شرم آوری با داوران شد. در حالی که صحبت از اهدای سکه به داوران برتر بود در کمال ناباوری سه کارتن سس یک نفره شامل 50 عدد سس مایونز، 50 عدد سس هزار جزیره و 50 عدد سس قرمز به داوران برتر اهدا شد تا آنها را به خانه ببرند! واقعا شأن داوری این است که این گونه با آنها رفتار شود؟»

این داور سرشناس فوتبال ایران که تمایلی به ذکر نامش نداشت، در ادامه گفت:« هیچ نظارتی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد تا جایی که اسپانسر حاضر می شود چنین توهین بزرگی به قشر شریف داوران داشته باشد. البته این تنها بد قولی این مجموعه نبوده است، در حالی که وعده داده بودند هر هفته به داوران لباس خواهند داد هنوز با لباس های خودمان به میدان می رویم متاسفانه حواس هیچ کسی به داوری فوتبال ایران نیست.»

با وجود سکوت مسوولان کمیته داوران و مدیران فدراسیون فوتبال گفته می‌شود نصرا... سجادی معاون ورزشی وزیر در این ارتباط دستور رسیدگی فوری داده است تا با متخلفین این رویداد به شدت برخورد شود. هرچند هنوز نتایج بررسی ها در این خصوص روشن نشده است اما گفته می شود یکی از مسوولان بلند پایه فدراسیون فوتبال در جریان این ماجرا بوده و به اسپانسر اعلام کرده اگر حتما سکه را به داوران می دهید اشکالی ندارد که پیش از سکه از محصولات خود یعنی همان 150 عدد سس اهدا کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.