سرور هادیان: همزمان با صد و پانزدهمین سالگرد آغاز سینمای ایران، جشن روز ملی سینما در تالار عروسکی مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد.

 بازسازی سینماهای قدس، آفریقا و سیمرغ

معاون فرهنگی- آموزشی انجمن سیمای جوانان ایران در جمع مسؤولان و سینماگران مشهد گفت: انجمن سیمای مشهد از پیشگامان تولید فیلم کوتاه در کشور بوده است و امسال 60 دفتر سیمای جوان در کشور، روز ملی سینمای ایران را جشن می‌گیرند.

پور اسماعیلی افزود: آموزش و تولید فیلم در مشهد باید در اولویت قرار بگیرد و این در حالی است که در روزگار کنونی تنها بخشی از سینما که حفظ و باقی می‌ماند، تولید فیلم کوتاه است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت یک فیلم بلند شاید یک تا دو میلیارد تومان هزینه داشته باشد، اما با این رقم تعداد بی‌شماری فیلم کوتاه می‌توان ساخت و بسیاری از جوانان را به این حرفه مشغول کرد.

همچنین معاون هنری- سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: چشم‌اندازی از حرکت سینما در فرا روی ما وجود دارد که باید مشکلات سینما را حل کرد.

ناصر نبی‌زاده تصریح  کرد: استقبال از فیلمهای تولید شده طی سالهای اخیر در سینماها قابل توجه است و باید زیرساختهای سینمایی تجهیز و مورد توجه قرار گیرند.

وی خراسان رضوی را به عنوان یک استان غنی و انباشته از ظرفیتهای انسانی و فرهیختگان سینماگر کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیتهایی که در  حوزه سخت افزاری وجود دارد، همواره سعی کرده‌ایم که روند روبه‌ رشد باشد.

نبی‌زاده با اشاره به کتابچه‌ای که دارای هشت محور اساسی برای ارتقای بحث سینما در استان وجود دارد، گفت: با  توجه به ظرفیتهای استان سعی کرده‌ایم در زمینه بهینه‌سازی سالنهای سینما پس از پروژه پردیس هویزه و سینما فیروزه نیشابور و تربت‌حیدریه با مدیران و مسؤولان کاشمر و قوچان نیز به بازسازی و بهینه‌سازی سینماهای این دو شهر بپردازیم.

وی از پیشرفت 70 درصدی بهسازی این سالنها خبر داد و همچنین تصریح کرد: پردیس سینمایی سیمرغ نیز بزودی بهسازی می‌شود.

نبی‌زاده در ادامه به برنامه‌ریزی هر چه بهتر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیتهای خراسان رضوی باید این جشنواره به بهترین شکل در مشهد برگزار شود.

وی همچنین از تبیین موزه سینمای استان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به ظرفیتهای استان خراسان باید موزه برایش تعریف شود که به یک چارچوب اجرایی هم رسیده‌ایم.

در این مراسم رئیس انجمن سینمای جوان ایران - دفتر مشهد نیز از برگزاری اولین المپیاد سینمای جوانان سینمای جوان مشهد خبر داد و گفت: با همت انجمن سینمای ایران و مشارکت بنیاد و سینمای فارابی برای کشف استعداد نوجوانان که آینده سینمای ما را رقم می‌زنند، این المپیاد برگزار شد.

نسرین شاه‌محمدی، تعداد شرکت‌کنندگان خراسان رضوی را در این دوره 120 نفر اعلام کرد و افزود: 26 فیلم در گروه سنی 12 تا 19 سال در این دوره حضور داشتند.

وی تعداد آثار را از مشهد 12 فیلم ذکر کرد و گفت: تربت‌حیدریه با چهار فیلم، نیشابور یک اثر، گناباد پنج اثر و سبزوار با چهار اثر در این المپیاد حضور داشتند که از میان این آثار پنج فیلم به جشنواره فیلم کوتاه همدان راه پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی هم گفت: خوشبختانه ساخت و استقبال فیلم میلیاردی حضرت محمد(ص) نشان از آن دارد که به رغم مشکلات و کمبود بودجه در کشور برای آثار خوب بودجه صرف می‌شود.

رفایی در ادامه از بازسازی سینما قدس و آفریقا که به حوزه هنری استان واگذار شده، خبر داد.

در پایان این مراسم از آثار برتر دانش‌آموختگان نخستین المپیاد نوجوانان سینمای جوان دفتر مشهد، صاحبان سینماها تقدیر شد.

همچنین از سیدمهدی رضازاده از نویسندگان و کارگردانان شهرمان در حوزه فیلمنامه‌نویسی از طرف انجمن سینمای جوان تقدیر شد.

از دیگر تقدیرشدگان این مراسم ناصر ضمیری، مسعود توجهی، رضا جعفرزاده بودند.

در پایان کیک مراسم روز ملی سینما و مراسم المپیاد نوجوانان سینمای جوان دفتر مشهد هم کام همه علاقه‌مندان این دفتر را شیرین کرد و ورود تعدادی نوجوان به عرصه سینمای این استان جشن گرفته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.