۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 309557

قدس آنلاین یزد – یک پدر و پسر دانشجو به صورت همزمان در دانشگاه یزد تحصیل می کنند

تحصیل همزمان یک پدر و پسر در دانشگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،در روزهای ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه یزد به سوژه جالبی برخوردیم. مردی حدودا ۵۰ساله به همراه پسر خود که او نیز در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل است، برای ثبت نام مراجعه کرده است.

لطفا خودتان را معرفی کنید .

انوشیروان ظفری متولد ۱۳۳۹ از بختیاری‌های شهرکرد استان چارمحال‌وبختیاری و بازنشسته آموزش و پرورش هستم و امسال در رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی در مقطع ارشد دوره روزانه دانشگاه یزد قبول شدم.

چند فرزند دارید و آیا آنها نیز تحصیلات عالیه داشته‌اند؟

من دارای دو دختر و دو پسر هستم پسر بزرگ من در مقطع دکترای مکانیک دانشگاه یزد مشغول به تحصیل است. پسر دیگرم مهندسی کشتی‌سازی است و ویکی از دخترانم فوق‌لیسانس کشاورزی و دختر دیگرم ارتوپدی می‌خواند.

انگیزه شما برای درس خواند و ادامه تحصیل چه بود؟

انگیزه من این بود که تشویقی باشد برای جوانان که آنها نیز به درس و دانشگاه و کسب علم علاقه‌مند شوند و هدف بیشتر کسب علم و دانش بود البته مزایایی هم می‌تواند داشته باشد مثل تدریس در دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه‌های دیگر.

از دریافت آخرین مدرک شما چه مدت می‌گذرد؟

من مدرک لیسانس خود را سال ۷۳ در رشته علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی آموزشی از دانشگاه پیام نور شهرکرد گرفته ام.

دلیل انتخاب دانشگاه یزد برای ادامه تحصیلتان چه بود؟

ابتدا به‌دلیل اینکه پسرم در این دانشگاه مشغول به تحصیل بود، علاقه‌مند بودم در دانشگاه یزد قبول شوم و دیگر اینکه فرهنگ و اخلاق و رفتار مردم یزد بسیار خوب بود و سطح بالای فرهنگ مردم یزد، اخلاق‌مندی و مهمان‌نوازی آنان دلیل انتخاب یزد بود. همچنین دلیل دیگرم این بود که این دانشگاه در کشور از سطح علمی بالایی برخوردار است و از نظر فضا نیز بسیار فضای وسیع و گسترده‌ای دارد. البته من اولین بار است که به دانشگاه یزد آمده‌ام.

مشوق شما برای درس خواندن که بود؟

مشوق اصلی من برای ادامه تحصیل همسرم بود. من چند سال است که با حمایت‌های همسرم برای ادامه تحصیل درس می‌خوانم و سال ۸۸ دانشگاه پیام نور تهران قبول شدم ولی دوست داشتم روزانه دولتی قبول شوم و تلاش کردم روزانه قبول شوم که به لطف خدا امسال قبول شدم.

چه مدت زمانی برای کنکور درس خواندید؟

من حدود چهارماه متمرکز درس می‌خواندم و توانستم در کنکور بعضی از درس‌ها را با درصد بالا بزنم و با رتبه ۳۰۰ قبول شدم.

از اینکه با فرزند خود در یک دانشگاه هستید چه احساسی دارید؟

خیلی خوشحالم که در کنار پسرم درس می‌خوانم پسر من اخلاق و مرام خوبی دارد و به بزرگتر خود احترام می گذارد و اینکه کنار هم درس بخوانیم بسیار خوشحال کننده است علاوه بر اینکه من ادامه تحصیل می‌دهم از اینکه در این شهر و دانشگاه در کنار پسرم هستم و بسیار خوشحالم.

میزان رضایت شما از شرایط ثبت نام دانشگاه یزد؟

من از شرایط ثبت نام در دانشگاه یزد بسیار رضایت دارم تمام کارکنان حوزه ‌های ثبت نام بسیار با روحیه خوب و روابط عمومی قوی با ما برخورد داشتند و از اخلاق و رفتار ومرام آنها و فرهنگ آنان لذت بردم و از کارکنان مجموعه مدیریتی دانشگاه و مردم با فرهنگ و اخلاق‌مدار یزد کمال تقدیر و تشکر دارم.

در ادامه با فرزند این پدر گفتگو کردیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

احسان ظفری هستم متولد ۱۳۶۷ و در سال سوم دکترای کنترل ارتعاشات در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستم.

نظرتان درباره قبولی پدرتان در کنکور و آن هم در دانشگاه محل تحصیلتان چیست؟

حدود ۳سال بود که پدرم تصمیم به ادامه تحصیل گرفته بود و دو بار دانشگاه غیردولتی قبول شد اما اول از همه لطف خدا و بعد از آن زحمات، حمایتها و تشویق‌های مادرم و با پشتکاری که پدرم از خود نشان داد باعث شد به این موفقیت دست پیدا کند. ما در انتخاب رشته، انتخاب‌های متفاوتی برای پدر داشتیم و انتخاب دانشگاه یزد انتخاب بیستم بود و تصور نمی کردیم که او دانشگاه یزد قبول شود اما تقدیر و قسمت این بود دانشگاهی که من در آن مشغول تحصیل هستم قبول شود و من در خدمت او باشم. من بسیار خوشحالم و این موفقیت باعث افتخار همه ماست. ما در دانشگاه هرکجا می‌رویم همه با دید خاص به ما نگاه می‌کنند واین بسیار برایم جالب است.

حمایت مادرتان را چقدر تاثیرگذار می‌دانید؟

 پدر طی دوسه سالی که مشغول به درس خواندن بود به هرحال به دلیل بالا رفتن سن شرایط درس خواندن یک مقدار سخت بود و یادگیری او طبیعتا مثل سال های گذشته نبود و البته گفتنی است پدر از هوش بالایی برخورادار است اما مشکلات و مشغله‌های زندگی این شرایط را یک مقدار سخت می‌کرد اما مادر شرایط خانه و درس خواندن پدر را طوری فراهم کرده بود که او راحت درس بخواند و نهایتا توانست امسال در دانشگاه دولتی قبول شود. ما همه موفقیت‌های خود را مدیون مادر و زحماتی که برای ما می کشند هستیم و از اسطوره‌های زندگی من پدر و مادرم هستند و خیلی دوستشان دارم و امیدوارم همیشه سایه‌شان بالای سرم باشد و بتوانم به آنها خدمت کنم.

به نظر شما هدف اصلی پدرتان از ادامه تحصیل چیست؟

به هرحال مصداق این مطلب که زگهواره تا گور دانش بجوی است. پدر در حال حاضر به دنبال دانش است و هیچ سودی شاید از لحاظ مالی نداشته باشد ولی به دلیل علاقه‌ای که خود پدر به درس خواندن دارد می‌تواند بعد از ارشد دوره دکترا را نیز با حمایت‌های مادر طی کند.

دلیل انتخاب شما برای تحصیل در دانشگاه یزد چه بود؟

من لیسانس خود را شهرکرد و ارشد را در کاشان و دکترا را در حال حاضر در یزد می‌گذرانم. رتبه من در مقطع دکترا بد نبود و انتخاب‌های مختلفی می‌توانستم داشته باشم اما به دلیل نزدیکی به شهر محل سکونت خود و وابستگی شدیدی که به مادرم داشتم یزد را انتخاب کردم و بزرگترین دلیلم نزدیکی به شهرم بوده چون از لحاظ سطح علمی برخلاف رشته پدرم که سطح آن بالا است در رشته من برخلاف دانشگاه‌های دیگر مثل کاشان حداقل در گرایش رشته ما سطح علمی آن زیاد قوی نیست اما من بسیار خوشحالم که یزد را انتخاب کردم در خصوص بحث فرهنگ مردم استان یزد این نکته وجود دارد که در مقایسه با شهرهای دیگر مردمی آرام و سخت‌کوش هستند و از سطح فرهنگی بالایی برخوردارند و به هرحال همنشینی با این مردم باعث آرامش و دلخوشی من است.من در این استان در شرکت پیشگامان کویر که بسیار شرکتی وسیع و با مدیریت بسیار عالی است مشغول به کار هستم و از کارم لذت می‌برم و شکر خدا همه چیز شاید با تصورات اولیه من که با شهر یزد هماهنگ نبود اما همه چیز به لطف خدا به خوبی پیش رفته است و بعد از پایان تحصیل شاید یزد یکی از انتخاب‌های کاری من باشد.

و اما کلام آخر شما برای خوانندگان این گفتگو چیست؟

بر خلاف اعتقاد بعضی‌ها که می گویند جمله «خواستن توانستن است» کلیشه شده است اما واقعا بسیاری از کسانی که کارها را سخت می‌گیرند و می گویند این کار نمی‌شود و نشده و... می‌توان ثابت کرد که پدر من به خیلی ها نشان داده است که کار نشد ندارد. ابتدا وجود یک حامی و انگیزه بری انجام کار لازم است و بعد از آن با تلاش و پشتکار و امید به خدا کارها را انجام دهیم. برای پدر من تقدیر خوبی رقم خورده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح.ظفری بختیاری IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام ، اول اینکه یه تبریک خیـلـی ویــــــــــــژه خدمت عموی مهربون و عزیزم.....و دوم هم اینکه این مرد بزرگ الگوی بسیار خوبی برای بنده و جوانانی هستند که در ابتدای راه هستیم. مخصوصا من که این افتخار رو دارم تا چند سال دیگه با عموی بزرگوارم همکار میشم..... آرزوی موفقیت و شادکامی.....