قدس آنلاین: قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: جشن عاطفه‌ها در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه و ۸ مهر ماه و با شعار «مهر در انتظار همدلی» در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها در دو نوبت و با شعار «مهر در انتظار همدلی» در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن در روزهای 26 و 27 شهریور ماه و 8 مهر ماه برگزار می‌شود.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برنامه عمومی جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: در برنامه شهریور ماه که ویژه مشارکت عموم خیران است 3 هزار پایگاه مردمی آماده دریافت هدایای خیران نیک‌اندیش هستند که از این تعداد 65 پایگاه در مشهد مستقر هستند و پایگاه مردمی ویژه مرکز استان هم در میدان جانباز و جنب پروما دایر خواهد بود.

آسوده تصریح کرد: در برنامه مهر ماه هم 1955 مدرسه استان در برگزاری این جشن مشارکت دارند که از این تعداد 400 مدرسه در مشهد هستند و پایگاه محوری هم در یکی از مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد خواهد بود و 25 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی هستند.

وی تأکید کرد: خراسان رضوی همه ساله جزء 5 استان برتر کشور در بحث جمع‌آوری هدایای مردمی در جشن عاطفه‌ها بوده و در سال گذشته 400 میلیارد ریال هدایای مردمی سراسر کشور را در جشن عاطفه‌ها داشتیم که 35 میلیارد ریال و معادل 9 درصد این آمار در خراسان رضوی جمع‌آوری شد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رابطه با میزان سهم مشارکت‌های خیران در جشن عاطفه‌ها، خاطرنشان کرد: از مبلغ 35 میلیارد ریال سال گذشته 20 میلیارد ریال مشارکت مردمی در پایگاه‌های سطح شهرستان‌ها و 15 میلیارد رسال هم مشارکت دانش‌آموزان در پایگاه‌های مدارس بوده است.

آسوده گفت: در بحث جشن عاطفه‌ها مجموعه‌هایی همچون صداوسیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و بسیج با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند.

وی افزود: مشارکت‌کنندگان می‌توانند از طریق شماره حساب 0105224406000 بانک ملی ایران و یا شماره کارت 6037991899511111 به شماره شناسه 32680 به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هدایای نقدی خود را واریز کنند، همچنین در این رابطه شماره تماس 05132280585 اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هم آماده پاسخگویی به خیران نیک‌اندیش است، ضمن اینکه نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری #3333*733* به یاری دانش‌آموزان نیازمند بشتابند.

*کمیته امداد امام خمینی(ره) نگاه رقابتی با خیریه‌ها ندارد

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نگاه رقابتی با خیریه‌ها را ندارد و هدف اصلی این مجموعه خدمت به نیازمندان حقیقی جامعه بوده و باید تمامی مراکز خیریه هم به شکلی هدف‌مند، ساماندهی شده و حساب شده کار کنند و تا هدایای مردمی به دست نیازمندان حقیقی جامعه برسد.

آسوده تصریح کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی همبستگی با همنوع دارای بیشترین آثار مثبت بوده و مشارکت‌کنندگان احساسات نیازمندان را درک کرده و برای آن‌ها ارزش و احترام خاصی قائل هستند و باید به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این جامعه تربیت ارزشی و نودوستی را بیاموزیم.

وی تأکید کرد: در وجود فرزندان شیفته ولایت باید حرکت‌های اسلامی و ارزشی‌ای همچون شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و خانواده مناسب مورد تأکید قرار بگیرد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رابطه اثربخشی بهتر و بیشتر هدایای نقدی بیان کرد: خوبی کمک نقدی در مصرف این وجوه به تناسب نیاز خانواده‌هاست و مهم‌ترین خواسته‌های دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید هم کیف، کفش، لباس و لوازم التحریر است.

*پنجمین همایش علمی آموزشی جشنواره امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی رضوی برگزار می‌شود

آسوده گفت: 29 شهریور پنجمین همایش علمی آموزشی جشنواره امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی رضوی در قالب 5 کارگروه و 5 کارگاه در محل اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیریت خانواده و سبک زندگی، رسانه و سبک زندگی رضوی، اقتصاد خانواده و سبک زندگی رضوی، آسیب‌ها و چالش‌های خانواده و سبک زندگی رضوی و مشارکت مردمی در سبک زندگی رضوی در ترویج فرهنگ انفاق 5 کارگروه پنجمین همایش علمی آموزشی جشنواره امام رضا(ع) هستند و 5 کارگاه این همایش هم شامل مدیریت فرهنگی خانواده و سبک زندگی رضوی، اقتصاد خانوار و سبک زندگی رضوی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی رضوی، مشارکت‌های مردمی و  سبک زندگی رضوی و آسیب‌ها و مشاوره و سبک زندگی رضوی بوده است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی به ارسال 250 مقاله به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: بیشترین مقالات رسیده از خراسان رضوی هستند و 75 مقاله آن پذیرفته شده که 8 مقاله برتر معرفی خواهند شد؛ همچنین کیفیت بهتر مقالات نسبت به دوره گذشته آثار قابل پذیرش 80 درصد افزایش داشته است و در این رابطه مشارکت اساتید دانشگاه‌ها هم بیشتر بوده است.

*همایش ملی سالمند برگزار می‌شود

آسوده تصریح کرد: همایش ملی سالمند با هدف تکریم و احترام سالمندان و با حضور 200 نفر از سالمندان سراسر کشور هفته اول مهر ماه در مشهد برگزار می‌شود و 10 نفر از این سالمندان از خراسان رضوی هستند.

وی تأکید کرد: طبق آخرین اخبار آمار دانشجویان طلاب تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی 4500 نفر هستند و از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان در هر ترم و به تناسب رشته و مقطع از این افراد حمایت می‌شود.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در آستانه روز ازدواج درباره هدایای اهدایی به زوج‌های نیازمند هم گفت: 1150 جهیزیه از ابتدای امسال تاکنون به زوج‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اهدا شده و 5500 زوج دیگر هم در نوبت دریافت این هدایا هستند ودر هر سال 8 هزار تا هزار زوج نیازمند در استان داریم، همچنین در سال گذشته 4 هزار جهیزیه به ارزش 65 میلیارد ریال به زوج‌های نیازمند خراسان رضوی اهدا شد.

*گوشت‌های قربانی در میان نیازمندان توزیع می‌شود

آسوده گفت: در بحث عید سعید قربان کمیته امداد امام خمینی(ره) همه ساله گوشت‌های قربانی مردم را جمع‌آوری کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد، البته قبل از توزیع به نیازمندان هم تأیید سلامت و بهداشت گوشت‌های قربانی از مراجع ذی‌ربط را خواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته گوشت‌های قربانی توزیع شده به ارزش 21586760942 ریال بود که 6720259442 ریال این مبلغ ثبتی و 14866501500 ریال دیگر آن هم انتظامی بود و پیش‌بینی می‌شود که این مبلغ در سال جاری با افزایش 10 تا 15 درصدی همراه باشد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی به آمار فطریه و کفاره سال 1394 اشاره کرد و گفت: در روز عید سعید فطر امسال 9532561050 ریال فطریه «988822250 ریال فطریه سادات و 8543738800 ریال فطریه عام» و همچنین 3204797150 ریال کفاره «146340000 ریال کفاره عمد و 3058457150 ریال کفاره غیرعمد» در خراسان رضوی جمع‌آوری شد و مجموع این مبالغ هم 12737358200 ریال بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.