دبیرکل انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: تعداد نمایندگان قشر کارگر در مجلس شورای اسلامی باید افزایش پیدا کند.

تعداد نمایندگان کارگران در مجلس افزایش یابد‌

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در شرایط کنونی حدود 40 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه بیشتر خواسته‌های آنان یکسان است و به دنبال تأمین آینده و معاش زندگی خود در شرایطی عزت‌مندانه هستند، باید تعداد نمایندگان این قشر در مجلس‌ افزایش یابد تا بتوان‌ از حقوق کارگران حمایت کنند.

وی با اظهار ناراحتی از اینکه تعداد کارگران در کشور مشخص نیست، تصریح کرد: اگر آمار جامعه کارگری مشخص شود می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی را برای آن‌ها مانند کارمندان دولت به‌‌انجام رساند.

دبیرکل انجمن‌های صنفی کارگری در ارتباط با دیگر اهداف انجمن‌های صنفی کارگران، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این اهداف منزلت بخشی به قشر کارگر است.

ابوی افزود: هم‌اکنون در بسیاری از مراکز فروش کالای اقساطی برای فروش کالا تنها چک کارمندی خواسته و به جامعه کارگری اعتمادی ندارند و برای رفع این دسته از مشکلات‌ که این قشر دارند، اقداماتی در دست انجام است؛ مهم‌ترین آنها تهیه کارت شناسایی برای کارگران است که تمام اطلاعات کاری و حساب‌های مالی وی در آن مشخص باشد و بتوانند از آن به عنوان یک نوع اعتبار استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه کارگران نیاز بسیار بالایی به امنیت شغلی دارند، بیان کرد: موضوع قراردادهای موقت که هم‌اکنون بسیار باب شده این موضوع را تحت شعاع قرار داده و آرامش فکری کارگر را از بین می‌برد بنابراین انجمن‌های مربوط به بخش کارگری به‌شدت به‌دنبال تصویب مجدد قانون لغو قراردادهای موقت برای کارگاه‌های دائم هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.