قدس انلاین-سیدحبیب قاانی:نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانون«بکارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس» در تمام نقاط کشورلازم الاجراست.

مربیان پیش دبستانی‌ها وشرکتی‌ اولویت استخدام درآموزش وپرورش هستند/جذب بازنشسته تخلف است

جبارکوچکی نژاد درگفتگو باقدس آنلاین بابیان این مطلب اظهار داشت: قانون«بکارگیری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس» مراحل تصویب خود را طی کرده وبا نظر موافق شورای نگهبان به دولت ابلاغ شده است و از زمان تصویب لازم الاجرا است.

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مراکز آموزش و پرورش حق استفاده مجدد از بازنشستگان را به منظور تامین نیاز حق‌التدریسی خود ندارند افزود:نیروهای پیش دبستانی وخرید خدمتی(شرکتی)که شرایط احراز را دارند دراولویت استخدام در وزارت آموزش وپرورش هستند و این وزارتخانه تعهد داده این نیروهای را ساماندهی نماید.

وی با اعلام اینکه جذب نیروی بازنشسته بصورت حق التدریس تخلف می باشد گفت:تمامی نیروهای پیش دبستانی وشرکتی بصورت حق التدریس جذب می شوند و وزراتخانه هیچ مشکل بودجه ایی در این خصوص ندارد.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش در بخش آموزش ابتدایی و فنی‌وحرفه‌ای به نیروی انسانی نیاز دارد، گفت:‌ استخدام ۵هزار نیرو در آموزش‌وپرورش باید از میان نیروهای پیش دبستانی و شرکتی باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به بیش از ۳۰ هزار نیرو نیاز دارد، اظهار داشت:‌ این نیروها به ویژه در بخش ابتدایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز هستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ مطابق قانون مصوب مجلس، آموزش و پرورش هر زمان که به نیروی انسانی نیاز دارد، اگر از میان نیروهای پیش دبستانی و شرکتی بتواند نیروها را تامین کند، موظف است تا اقدام به جذب این افراد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح شروط قانونی این مصوبه گفت:  با توجه به قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش‌و‌پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، در جهت تأسیس نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش به کار گیرد. بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق‌التدریس سالانه از محل حق‌التدریس کارکنان رسمی آموزش و پرورش و خروج بازنشستگان تأمین می‌شود؛ بدیهی است به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نیست. این قانون از تاریخ اول مهر ۱۳۹۴ لازم‌الاجرا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.