۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 309749

براساس نتایج شاخص ارزیابی کیفی IQS، کیفیت خودروهای تولیدی در سطح جهان به طور میانگین سه برابر کیفیت خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان داخلی است.

کیفیت خودروهای ایرانی، یک سوم جهانی!

به گزارش ایسنا، شاخص INITIAL QUALITY STUDY به بررسی تعداد عیوب (از نظر فنی، ایمنی یا طراحی) مشاهده شده در هر خودرو از دید مشتریان در بازه زمانی سه ماهه ابتدایی استفاده از خودرو، می‌پردازد.

براساس اطلاعات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان جهانی میزان شاخص IQS، کمتر از 1.5 (نقص یا ایراد) است به این معنی که در سه ماهه ابتدایی استفاده از یک دستگاه خودروی تولیدی از سوی خودروسازان جهانی، کمتر از 1.5 نقص فنی یا ایمنی در خودرو مشاهده می‌شود با این حال این میزان در خودروهای تولیدی در خودروسازان داخلی به طور میانگین 4.6 نقص فنی یا ایمنی است به این معنی که در سه ماهه ابتدایی استفاده از یک دستگاه خودروی داخلی، به طور میانگین 4.6 نقص فنی، ایمنی یا طراحی در آن وجود دارد.

کیفیت سه برابری خودروهای تولیدی در خودروسازان جهانی نسبت به خودروهای داخلی در حالی است که پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کرده بود. محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه اظهار کرده بود:"چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند؟".

براساس نتایج ارزیابی شاخص کیفی IQS در صنعت خودروی ایران؛ میانگین تعداد عیوب خودروهای داخلی در سه ماهه ابتدایی استفاده، 4.6 عیب بوده است. این میزان در خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان معادل 5.09 ایراد (نقص خودرو از نظر فنی، ایمنی یا طراحی)، در خودروهای با سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان معادل 4.51 ایراد، در خودروهای با سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان معادل 2.7 ایراد، در خودروهای با سطح قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان معادل 1.39 ایراد و در خودروهای با سطح قیمتی بیش از 125 میلیون تومان معادل 1.27 ایراد در سه ماهه ابتدایی استفاده از خودرو، بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    وقتي كه ملت و رسانه هاي جمعي به عملكرد صنايع خودرو واقفند چرا به كارشناسان و مديران صنايع خودرو اجازه دفاع از خود را مي دهند ( از آنجائيكه هيچگاه نتوانستند دليل قانع كننده ايي بياورند ) و مسئولين اين صنايع بايد در دادگاه جزايي و اداري محاكمه و پاسخگو شوند زيرا با جان مردم بازي مي كنند در صنايع يك قطعه كوچك به ظاهر ناچيز نقش بزرگي انجام ميدهد اما مسئولين و مديران صنايع و پشت پرده ها همچنان سعي در توجيه عملكرد صنايع خودرو را دارند !!!!!!؟؟؟؟
  • ياقوتي IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    قيمتش چي ؟ چند برابر مشابه خارجي ؟ تلفات و عمرش چقدر ؟ بس كنيد ديگر . مردم حداقل نسبت به اين آمار بيش از هر كارشناسي اطلاعات دارند . فقط بگوييد اين چزاندن مردم چه حاصلي دارد ؟ خودروسازان و مديرانشان بايد دادگاهي و مجازات شوند . در چين اينگونه مديران را سه سوته اعدام مي كنند اما اينجا با كمال اقتدار مديران مشابه چين الدرو هم مي كنند .