قدس آنلاین لرستان-نماینده مردم الیگودرز در مجلس از وزارت نیرو درخواست کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه آبرسانی به روستاهای لرستان را فراهم کند.

درخواست نماینده مردم الیگودرز در مجلس از وزارت نیرو

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،مهندس محمد تقی توکلی گفت: در حال حاضر ۱۳۰ روستای لرستان به وسیله تانکر آبرسانی می شود که با تخصیص به موقع اعتبارات می توان زمینه آبدار کردن این روستاها را فراهم کرد.

وی اظهار داشت : وزارت نیرو می تواند با سرمایه گذاری در طرح های آبرسانی روستایی زمینه آبدار شدن مجتمع های روستایی و اسکان در روستاها را فراهم کند که این امر علاوه بر رفع مشکلات روستاها می تواند زمینه ساز مهاجرت معکوس شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی می توان زمینه رفع مشکلات آبرسانی را فراهم کرد و این در حالی است که وزارت نیرو و دولت در قانون بودجه سال ۹۴ نیز توجه ویژه ای به این امر کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در دهه گذشته بر اثر خشکسالی های موجود در کشور بیش از شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شوند که تخصیص به موقع اعتبارات در بودجه سال ۹۴ می تواند زمینه آبرسانی به این روستاها را فراهم کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.