وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: نقش چین در مذاکرات هسته‌ای بسیار مثبت بود و معتقدیم باید نقش سازنده و محوری چین در اجرای برجام نیز ادامه پیدا کند.

ظریف: باید نقش سازنده چین در اجرای برجام نیز ادامه یابد
به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اعزامی به پکن ، محمد جواد ظریف و وانگ یی همتای چینی‌اش بعد از دو ساعت مذاکره و گفت‌وگوی دو جانبه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

در این نشست مطبوعاتی خبرنگار خبرگزاری شینهوا از ظریف در مورد تصویب برجام در کنگره آمریکا پرسید و گفت با توجه به اینکه حزب جمهوری‌خواه مخالف برجام است اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور جمهوری‌خواهان به پیروزی برسند سرنوشت برجام به نظر شما چگونه خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سوال تصریح کرد: متاسفانه گروهی در آمریکا و گروهی نیز در منطقه ما به خصوص رژیم صهیونیستی منافع خود را در درگیری و تنش جستجو می‌کنند و ما امیدواریم با طی شدن این روند ( و تصویب برجام در آمریکا) آنها، خود را با واقعیت وفق دهند و متوجه شوند که جامعه بین‌المللی با سیاست‌های آنها همخوانی و همراهی ندارد و این جامعه می‌خواهد مسائل از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو حل شود.

وی ادامه داد: بر اساس حقوق بین‌الملل دولت‌ها متعهد به اجرای تعهدات خود در حوزه‌ بین‌الملل هستند و دولت آمریکا قبول کرده از اجرای تحریم‌ها علیه ایران به صورت مستمر جلوگیری کند بنابراین با تغییر دولت‌ها در آمریکا ، تغییری در تعهدات این کشور در مورد برجام ایجاد نمی‌شود.

وزیر خارجه کشورمان در مورد نقش چین در اجرای برجام و مذاکرات نیز تاکید کرد:‌ نقش این کشور در مذاکرات بسیار مثبت بود و معتقدیم که این نقش سازنده و محوری در حین اجرای برجام باید ادامه پیدا کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.