قدس آنلاین : مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز و ضبط پوست یک قلاده پلنگ از وی خبرداد.

شکارچی پلنگ در دام مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

 

به  گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی اظهار داشت : شب گذشته دریک عملیات متهورانه ده ساعته با حضور یگان حفاظت محیط زیست استان ، موفق به دستگیری یک متخلف شکار و صید شدیم .

وی ادامه داد : پس از چندین روز بررسی و رد زن یهای لازم ،سرانجام این متخلف به هنگام انتقال یک تخته پوست گونه ارزشمند پلنگ درشهرستان قوچان دستگیر و راهی مراجع قضایی شد.

صالحی ضمن اشاره به مصوبه شماره 380 مورخ 29/10/93 شورایعالی محیط زیست کشور  مبنی بر چند برابری جرایم شکار و صید و اتلاف حیات وحش،گفت: مبلغ ضرر و زیان وارده از سوی این متخلف به محیط زیست بواسطه شکار پلنگ که از گونه های بسیار ارزشمند استان به شمار می رود، برابر 800 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: شکارچی متخاطی با اعتراف به شکار پلنگ طی هفته های گذشته عنوان کرد که قصد فروش پوست این گونه ارزشمند را داشته و از این رهگذر دیگر واسطه های خرید و فروش آن نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن تقدیر از همراهی مراجع محترم قضایی درسطح استان درصدور آرای درخور توجه با شکارچیان غیر مجاز و متعدیان به حیات وحش تصریح کرد: حفاظت از آنچه که میراث طبیعی کشور درتنوع زیستی است بیش از هر چیز در حوزه حفاظت محیط زیست حایز اهمیت و اولویت است لذا در مواجهه با متخلفان زیست محیطی بدون کوچکترین اغماض برخورد قاطع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.