قدس آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهرستان مشهد که در مجموعه تالار شهر برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بهداشت مدارس روستایی خراسان رضوی، ازکسری مربیان بهداشت در مدارس خبر داد.

کسری مربیان بهداشت در مدارس یک معضل است/در بوفه مدارس نوشابه به فروش می رسد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا بصیری پور در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهرستان مشهد که در مجموعه تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مشهد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه است که جمعیتی بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر در ۳۷۰ روستای این بخش ها زندگی می کنند و از جمله جمعیت های فراموش شده به شمار می روند.

وی در ارتباط با تعداد شوراهای کشور تصریح کرد: ۴۲۸ شورای شهرستان در سراسر کشور و با ۱۱۷ هزار عضو  در حال رسیدگی به امورات مردم هستند که ۳ هزار نفر از این افراد را زنان تشکیل می دهند  نیاز به همکاری بیشتر زنان در شورای شهرستان ها داریم.

رئیس شورای عالی استان های کشور از جمله مشکلات بخش احمدآباد مشهد را مشکلات زیرساختی آن ها دانست و بیان کرد: بخش احمدآباد مشهد از مشکلات زیرساختی فراوانی رنج می برد که تاکنون مشکل آبی و راه این بخش حل شده است.

رئیس شورای شهرستان مشهد با اشاره به اینکه مشهد دارای مدعیان فراوانی است، خاطر نشان کرد: شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه مطهر رضوی، مدعیان فراوانی دارد اما بخش های ۳گانه این شهر مظلم واقع شده اند و کسی به مشکلات این مناطق رسیدگی نمی کند.

بصیری پور با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس و اهمیت مسائل بهداشتی آموزشگاه ها یادآور شد: در حال حاضر با عدم وجود مربیان بهداشت در بسیاری از مدارس استان خراسان رضوی رو به رو هستیم و با توجه به اینکه بهداشت مدارس روستایی باید در دستور کار قرار داده شود، اعزام مربیان بهداشت به صورت مستقیم از شورای شهرستان پیگیری می شود.

در ادامه این جلسه، مصطفی مهرابی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مناطق شهری و ۱میلیون نفر در مناطق رستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی در زمینه راه اندازی مراکز سلامت در حاشیه شهر مشهد تاکید کرد: ۶۸ خانه بهداشت و ۴۰ واحد سلامت در حاشیه شهر مشهد تاسیس شده است و ۵۸۰ نفر از بخش خصوصی نیز برای ارائه خدمت جذب شده اند.

مهرابی بهار در خصوص مشکلات بیمارستانی شهر مشهد عنوان کرد: تراکم بالای بیمارستان ها در مناطق ۱ و ۸ شهرداری مشهد مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است و توزیع نادرست بیمارستان ها، فرسودگی مراکز درمانی و کمبود تخت های بیمارستانی ازجمله معضلات خدمات درمانی مشهد مقدس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسری مربیان بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در حال حاضر با کسری ۵۰۰مربی بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی مواجه هستیم که این کسری سبب فروش نوشابه و ساندویچ سرد در بوفه های مدارس شده است.

وی یکی از مصوبات اخیر سفر وزیر بهداشت به شهر مشهد را طرح مراقبت فعال دانست و تصریح کرد: یکی از مصوبات اخیر سفر وزیر بهداشت به شهر مشهد، طرح مراقبت فعال است تا ارائه خدمات درمانی به ۲ میلیون نفر به سهولت انجام پذیرد

مهرابی بهار پیرامون سرشماری طرح مراقبت فعال بیان کرد: سرشماری این طرح نیز از اول مرداد سال جاری آغاز شده و تا ابتدای مهر به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت بهداشتی مدارس روستایی را نابسامان توصیف کرد و افزود: وضعیت بهداشتی مدارس روستایی استان خراسان رضوی بحرانی است و برخی از بیماری ها از اتباع بیگانه و به ویژه افغانی ها به دانش آموزان روستایی منتقل می شود.

عباسعلی بادیانی، عضو و سخنگوی شورای شهرستان مشهد نیز اظهار کرد: امکانات درمانی خوبی در بخش رضویه وجود دارد اما متخصصین درمانی در این بخش حضور ندارند و کمک ۱۰۰ میلیلون تومانی به مرکز بهداشت این بخش مورد فراموشی واقع شده است.

وی در ارتباط با عدم پاسخگویی مناسب مراکز درمانی بخش رضویه عنوان کرد: پزشکان قادر به پاسخگویی بیماران از ساعت ۲ بعدازظهر به بعد نیستند و در حال حاضر نیز اورژانس بخش رضویه به ابتدای جاده این بخش منتقل شده که مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.