رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان این که در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی اقدام جدی نشده است، گفت: ایران در مسائل نظامی و موشکی نیاز به هماهنگی با کشوری با اجازه گرفتن از کسی ندارد.

اقدام جدی برای برنامه اقتصاد مقاومتی نشده است/ ایران در مسائل نظامی و موشکی نیاز به اجازه کسی ندارد
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی اقدام جدی و عملی صورت نگرفته است، اظهار داشت: برنامه اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است که متاسفانه با وجود تاکیدات ایشان هنوز گام‌های عملی و موثری برای اجرای آن برداشته نشده است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، تصریح کرد: دولت باید از فضایی که پس از دوران توافق ایجاد می‌شود به نفع اجرا، تامین و تکمیل زیرساخت‌های برنامه اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری کند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه ما باید ابتدا یک رابطه اقتصادی سازنده با دنیا داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ما باید از فضای لغو تحریم‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح دانش و تکنولوژی‌های خودمان بهره ببریم تا بتوانیم تولیدات و صنایع داخلی را تقویت کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی توجه به نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور یک اصل مهم است، یادآور شد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی کشور نسبت به اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی باور چندانی ندارند و این موضوع یک معضل مهم است که باید اصلاح شود.

وی به صحبت‌های مطرح شده پیرامون برنامه موشکی نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: در گزاره‌برگی که پس توافق وین توسط مقامات ایرانی صادر شد محدودیتی نسبت به برنامه موشکی ایران مطرح نشده بود و ما نیز هیچ محدودیتی را در این زمینه نمی‌پذیریم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با ساخت موشک فاتح 313، برگزاری رزمایش‌های نظامی مختلف توسط نیروهای مسلح و ساخت انواع جنگ افزارهای سبک و سنگین اقتدار نظامی خود را به جهانیان نشان داده است، اضافه کرد: تمام این موضوعات به یک نکته اشاره دارد و آن اینکه ایران اسلامی برای تامین و رفع نیازهای نظامی خود نیازی به اجازه گرفتن و هماهنگی با کشوری ندارد و هیچ محدودیتی را نیز در این حوزه نمی‌پذیرد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس به مسئله بسته شدن محور ترانزیتی ایران ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیاست‌های غلط اردوغان رئیس جمهور این کشور سبب شده تا امروز مرزهای ما با این کشور بسته شود و به همین دلیل هم‌اکنون فعالیت‌های بازرگانی و ترانزیتی ما با کشورهای حوزه CIS و اروپا از طریق کشور آذربایجان و مرز ایروان صورت می‌گیرد.

محسنی‌ثانی به موضوع کاهش پروازهای فرودگاه سبزوار نیز اشاره کرد و افزود: فرودگاه سبزوار تنها فرودگاهی است که توسط بخش خصوصی ساخته و به دولت هبه شده است و بر اساس توافقات صورت گرفته دولت قرار بود موضوع ناو‌بری این فرودگاه را تامین کند.

وی یادآور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر کمک‌های دولت به فرودگاه کاهش یافته بود که با پیگیری صورت گرفته از طریق وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه با پیگیری صورت گرفته در حال فرودگاه دو پرواز دارد، گفت: پیگیر هستیم تا بتوانیم از طریق وزارت راه و شهرسازی و رایزنی با شرکت‌های مسافرتی تعداد این پروازها را به پنج پرواز برسانیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.