عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برای دستیابی به اقتصاد شتابان ضروری است که فرهنگ کار و دانش تغییر کند.

دستیابی به اقتصاد شتابان در گرو تغییر فرهنگ کار و دانش است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی آقا محمدی روز چهارشنبه در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر افزود : باید با بهره گیری از امکانات نظام آموزشی موجود سواد چندگانه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ،هنری ، معنوی ، علمی ، اقتصادی ، میان فرهنگی ، بهداشتی و زیست محیطی را توسعه داد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ایران به لحاظ علمی و نظامی در منطقه محور و دارای رتبه اول است، تصریح کرد : جمهوری اسلامی از لحاظ امنیتی نیز از کشورهای مسلط در منطقه است ولی از لحاظ اقتصادی هنوز عقب هستیم .
آقامحمدی ادامه داد : باید با ظرفیتها و زیرساختهای اقتصادی موجود و تبدیل علم به ثروت ازکشورهای ترکیه و عربستان به عنوان رقبای اصلی اقتصادی ایران در منطقه عبور کرد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران غنی از ذخایر معدنی و انسانی است و ایران در مخزن بودن در دنیا رتبه دار است ، گفت : هم اکنون آمریکا با در دست داشتن 25 درصد اقتصاد جهان در مقابل ایران با در دست داشتن یک درصد اقتصاد جهان احساس خطر می کند .
آقامحمدی افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی استعمار و ابرقدرتهای جهان با روشهای مختلف ایران را تحت فشار قرار دادند و از ترفندهای مختلفی برای تضعیف قدرت جمهوری اسلامی بهره گرفتند.
وی ادامه داد : در شرایطی که آمریکا می کوشد حکومت دینی را در دنیا نابود کند ، داشتن سند چشم انداز و تعریف اهداف و آرمانهای نظام در دوره 20 ساله برای اول بودن درمنطقه آسیای غربی ضروری است.
آقامحمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید در این منطقه محور باشد ، گفت : هم اکنون مخالفین برجام درعرصه بین المللی از این امر و اول بودن ایران در منطقه آسیای غربی می ترسند.
وی با اشاره به وجود ناامنی در منطقه گفت: جمهوری اسلامی باید برای ماندن در این منطقه ناامنی را از منطقه دورکند و محور ثبات باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : هم اکنون 9 و نیم درصد جمعیت جهان، هفت و نیم درصد صادرات و شش و نیم درصد واردات جهان مروبط به منطقه آسیای غربی است.
آقامحمدی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور ضروری است ، گفت : تحولات جهانی برای اقتصاد کشور نوعی مخاطره است و بحرانهای سایر کشورها روی کشور ما اثر می گذارد.
وی با بیان اینکه تهدیدات داخلی و خارجی از مواردی است که به اقتصاد ضربه وارد می سازد، تاکید کرد : باید در مقابل ضربه های اقتصادی با رشد بالاتری حرکت کرد.
آقامحمدی با تاکید بر توسعه سرمایه اجتماعی افزود : بیچاره گی و دنیای خراب زیبنده هیچ مسلمانی نیست و باید همه برای کسب ثروت و بهره برداری اجتماعی از آن تلاش کنند .
وی ادامه داد : همچنین برای تبدیل روستاها از وضع کنونی به وضع جدید باید سطح سواد روستائیان را در بخش های مختلف ارتقا داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برای فرهنگ سازی در روستاها باید این دوره ها ی آموزشی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیاده و اجرا شود.
چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از 700 نفر از فعالان و نخبگان روستا ها و عشایر کشور از 23 تا 26 شهریور ماه در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.