مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از یک میلیون دانش آموز در مدارس خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه تا امروز یک‌میلیون و 100‌هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که تقریبا 95 درصد کل دانش آموزان استان را شامل می‌شود، اظهار داشت: مدارس استان 20 درصد از فضای خالی خود را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان شهریور اختصاص دادند.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با مداخلات مدیریتی که صورت گرفته استان خراسان رضوی رتبه اول را در تعداد ثبت‌نام دانش‌آموز در کشور اخذ کرده و این در حالی است که سال گذشته استان رتبه دهم را در کشور داشته است.

وی در زمینه آماری که اخیراً از مردودی‌های کلاس اول منتشر شده و سهم استان خراسان رضوی از این آمار گفت: اکثر افرادی که در پایه اول دبستان در استان مردود شده‌اند، محصلانی بوده‌اند که با وضعیت معلولیت ذهنی در مدارس عادی تحصیل می‌کردند، ضمن آنکه تعداد مردودی‌های استان بسیار ناچیز است.

حسینی از بکارگیری 124 مدرسه جدید با ظرفیت 805 کلاس درس در استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از این تعداد 45 مدرسه در هفته دولت و 79 مدرسه در هفته آغازین مهر ماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی با وجود همه مشکلاتی که در دوره اول و دوم داشتیم، توانستیم آمادگی کامل برای کلاس‌های درس را کسب کنیم.

حسینی با اشاره به تدوین کارشناسی برنامه‌ها و شاخص‌های فعالیت‌های تعلیم و تربیت در قالب یک کتاب، تصریح کرد: این برنامه‌ها و شاخص‌ها متأثر از سند تحول بنیادین، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین نقشه جامع علمی کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.