معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: برنامه های هفته ازدواج با اهداف اختصاصی موج آفرینی برای همکاری منسجم استانی در امور ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان برگزار خواهد شد.

برنامه های هفته ازدواج علام شد

 

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، جعفر قدیری عنوان کرد: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های موردنیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده نیز مطمح نظر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این اهداف، دبیرخانه ای متشکل از چند کمیته پیش بینی شده است که برنامه های متنوعی را دنبال می کنند که از اهم این برنامه ها می توان به برگزاری ستاد ساماندهی جوانان استان و به تبع آن برگزاری ستاد ساماندهی جوانان شهرستان های استان اشاره داشت که در این ستاد بحث های مهمی چون کاویدن راه های مؤثر برای تشویق جوانان به ازدواج آگاهانه و آسان، آشنایی با علل و عوامل طلاق، هم افزایی دستگاه های اجرایی استان برای حمایت از ازدواج آگاهانه و آسان ان شاء اله پیگیری خواهد شد.
قدیری افزود: در صورت همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان از جمله شهرداری و گشایش اعتبارات، نمایشگاه هفته ازدواج و جشن زوج خوشبخت ایرانی برگزار خواهد شد.
دبیر برگزاری برنامه های هفته ازدواج در ادامه با اشاره به امر مهم ازدواج به عنوان مهم ترین و اساسی ترین تصمیم سرنوشت ساز در زندگی هر جوان ایرانی و مسلمان که صد البته در زندگی هر جوانی نیز همین طور است از نشست های گفتمان ازدواج خبر داد که ارتقاء برند ازدواج در ذهن جوانان، بسترسازی و بصیرت دهی مقوله ازدواج در ذهن و باور جوانان و ... از جمله مهم ترین محورهای گفت و گو با جوانان خواهد بود.
قدیری ادامه داد: اگرچه ائمه محترم جمعه همیشه بر امر مهم ازدواج تأکید داشته و دارند ولی در این هفته به عنوان یک تقاضا و درخواستی سیستمی از این بزرگواران، خواهش خواهیم کرد که در خطبه های نماز جمعه بر این نکته، تأکید ویژه ایامی داشته باشند.
وی از تمامی اصحاب رسانه خواست که ضمن انجام رسالت خویش در راستای اطلاع رسانی، تبلیغات و موج آفرینی فرهنگ ازدواج در افکار عمومی به ویژه در میان جوانان و خانواده، نسبت به معرفی ظرفیت های استانی در امر ازدواج نیز اقدام کنند و نسبت به طرح مسایل و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان از طریق گفت و گو با ایشان رسالت رسانه ای خویش را جامه ی عمل بپوشانند.
 
گفتنی است که در این هفته مشاوره رایگان ویژه جوانان در آستانه ازدواج و زوجینی که یک تا سه سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد، برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.