رییس جمهوری کشورمان در پیامی به چهارمین کنگره ملی فرهنگ روستا و عشایر تاکید کرد: عشایر و روستاییان سراسر کشور، نقشی بی بدیل در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی این مرز و بوم داشته‌اند.

عشایر و روستاییان نقشی بی‌بدیل در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی کشور داشته‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در پیامی به چهارمین "کنگره ملی فرهنگ روستا و عشایر"، عشایر، ایلات و طوائف ایرانی را گونه ای عطرآگین از بوستان طربناک سنت ها، استعدادها و خلاقیت های ایرانیان خواند و گفت: عشایر و روستاییان سراسر کشور، نقشی بی بدیل در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی این مرز و بوم داشته اند.

پیام حسن روحانی که روز پنجشنبه در این کنگره در مشهد مقدس ، قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 ایران ما با تمدنی شکوهمند، تاریخی کهن و جغرافیایی پهناور، رنگین کمانی شگفت انگیز از تنوع زیستی و فرهنگی را در درون خود جای داده است. هر یک از عشایر، ایلات و طوائف ایرانی گونه ای عطرآگین از بوستان طربناک سنت ها، استعدادها و خلاقیت های ایرانیان است.

عشایر و روستاییان سراسر کشور، نقشی بی بدیل در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی این مرز و بوم داشته اند؛ از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و از حماسه دفاع مقدس تا حماسه سیاسی انتخابات این شما  بوده اید که اراده خود را بر مستبدان و تجاوزگران و بدخواهان تحمیل کرده اید.

شما زنان و مردان روستایی و عشایر حاملان اصلی فرهنگ ایمان، همیاری و همزیستی با طبیعت هستید. مساجد روستایی محور اصلی زندگی مؤمنانه و محل هم اندیشی در حل مشکلات روستاست، مشارکت فعال و سازنده زنان در زندگی اجتماعی عشایر و روستاها الگویی جذّاب و تعمیم پذیر در زندگی شهری است. سبک زندگی روستایی با تلاش برای معاش، یاریگری در زندگی جمعی و بهره مندی اعتدالی از محیط زیست عجین شده است.

برگزاری کنگره ملی فرهنگ روستا و عشایر فرصت مناسبی است برای قدرشناسی از مادران، معلمین، روحانیون و سایر فعالان فرهنگی که مردمان پاک نهاد را در مساجد و محافل روستایی به دیانت و معنویت فرا می خوانند و در بیش  از ده هزار کانون فرهنگی – هنری بار سنگین استعدادیابی و حمایت و هدایت خلاقیت های هنری را بر عهده گرفته اند.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    بخصوص بختیاری ها که در طول تاریخ خیلی حماسه ها ازخود نشان دادند