معاون وزیر خارجه ایران با انتقاد از سهل‌انگاری جهات ذیربط سعودی و عدم رعایت ایمنی حجاج، بر مسئولیت ریاض در حادثه مکه تأکید کرد و اعزام مجدد عمره‌گزاران را منوط به صدور حکم و اطمینان از اجرای مجازات ۲ مامور خاطی فرودگاه جده برشمرد.

شرط ایران برای اعزام مجدد زائران حج عمره
 
خبرگزاری فارس: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت که ساعت 7 صبح پیکر هفت تن از حجاج حادثه مکه وارد مشهد و سپس با پرواز مشهد - تهران وارد فرودگاه مهرآباد خواهند شد.

وی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار، از سهل انگاری جهات ذیربط سعودی و عدم رعایت ایمنی حجاج انتقاد و بر مسئولیت دولت عربستان در این خصوص قویا تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در عین حال رسیدگی به حال مصدومان را خوب توصیف و از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و همچنین سازمان حج و زیارت، سفارت و سرکنسولگری کشورمان در عربستان در رسیدگی فوری به این موضوع قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه همچنین درباره اعزام عمره گزاران نیز گفت:‌ تداوم اعزام عمره گزاران منوط به صدور حکم و اطمینان از اجرای مجازات دو مامور خاطی فرودگاه جده و تامین کامل امنیت زوار ایرانی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.