قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی به متصرفان غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: با بهره‌برداران غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی به متصرفان غیرمجاز رودخانه‌ها هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، "مهندس کاظم طاهریان" در حاشیه تخریب سازه‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه اسفجیر شهرستان فاروج گفت: طبق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، بستر نهرهای طبیعی و کانالهای عمومی و رودخانه‌ها اعم از اینکه دائم یا فصلی باشند و مسیل‌ها و بستر مردابها و برکه‌های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: طبق قانون، حفظ و صیانت و اجازه بهره برداری از این منابع به وزارت نیروداده شده است و شرکت آب منطقه‌ای موظف به اجرای قانون و صیانت از این منابع است.

مهندس طاهریان گفت : طبق ماده 36 قانون توزیع عادلانه آب، بدون اجازه وزارت نیرو، هیچکس حق احداث و تغییر مقطع و مجرای آب و انشعاب جدید را ندارد و متخلفان مسئول خسارتی هستند که از عمل غیر متعارف آنها، به بهره‌برداران پایین دست وارد شده است.

وی افزود: طبق ماده 45 این قانون، متخلف از این قوانین، علاوه بر محکومیت به اعاده حریم و بستر به وضع سابق و جبران خسارات وارده، به 10 تا 50 ضربه شلاق و یا از 15 روز تا سه ماه حبس تادیبی بر حسب نوع جرم محکوم می شود.

روز سه‌شنبه، چند سازه غیرمجاز درحریم و بستر رودخانه اسفجیر فاروج تحت پوشش مدیریت امور منابع آب شیروان، شامل یک استخر غیرمجاز ذخیره آب و  محدوده‌های نهالکاری شده غیرمجاز با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، تخریب و از بستر رودخانه رفع تصرف شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.