حسین ظریف منش گفت: آیت الله خزعلی، اسوه اجتهاد و تلاش علمی و پرچمدار غدیر و یار دیرین و همیشه استوار امام و رهبری بود.

آیت الله خزعلی اسوه اجتهاد و تلاش علمی و پرچمدار غدیر بود

به گزارش قدس آنلاین، حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در گفتگو با مهر در مورد ابعاد شخصیتی و علمی و فعالیتهای مرحوم آیت الله خزعلی در بنیاد الغدیر گفت: آیت الله خزعلی، اسوه جهاد و اجتهاد و تلاش علمی و پرچمدار غدیر و یار دیرین و ثابت قدم و همیشه استوار امام و رهبری بود. عالم ربانی، معلم اخلاق، وارسته از همه دنیا و پیوسته با خدا و کسی بود که همه ذرات وجودی اش امیرالمومنین(ع) بود و تنها امیرالمومنین(ع) را یاد می کرد و قلبش به عشق ایشان می تپید.

وی افزود: آیت الله خزعلی بعد از سالها مجاهدت و مبارزه و همراهی و سرباز فداکار بودن نهضت امام(ره) قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب با مسئولیت‌های متعددی که پذیرفت از جمله عضویت در شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان رهبری دین خود را به انقلاب ادا کرد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: از ۱۵سال قبل با توجه به ضرورتی که برای ترویج غدیر و تبیین فلسفه غدیر احساس می کرد، بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کردند و هدف این بنیاد تبیین و ترویج واقعه غدیر به عنوان کلید گره‌گشای همه مشکلات بشریت به عنوان راهی که می تواند امیرالمومنین را به عنوان مرتفع ترین قله همه فضیلت ها به دنیا نشان دهد، بود.

وی افزود: مهمترین شکل اداره مطلوب همه جوامع بشری در غدیر به ثمر می رسد و ایشان در این زمینه فعال و پرچمدار آن بودند و با همه وجود برای تحقق این امر وقت گذاشتند. در همین روزهای آخر که توان جسمی شان رو به تحلیل رفته بود چند مرتبه که خدمت ایشان رسیدیم تا گزارشی در مورد فعالیتهای بنیاد خدمت ایشان عرض کنیم و برنامه هایی که برای امیرالمومنین(ع) داشتیم را بگوییم می دیدیم که ایشان لبخند بر لبهایش نقش می بست و چندین بار تأکید می کرد این کار شما بهترین کار متصور برای خدمت به امیرالمومنین(ع) و ترویج فضایل ایشان و تبیین غدیر است.

ظریف منش ادامه داد: ایشان آثار علمی متعددی داشتند؛ دو جلد تفسیر جاودان دارند و یک جلد تفسیر سوره حمد که در جلسه ای می گفتند تفسیر حمد عصاره کارهای تفسیری من است. آیت الله خزعلی بعد از علامه طباطبایی در حوزه علمیه یکی از کسانی بودند که بحث ها و کلاسهای تفسیر داشتند. مقام علمی ایشان نسبت به سوابق مبارزاتی و چهره مجاهدت آمیز و مملو از درخشندگی و در صحنه مبارزات بودن ایشان کمتر شناخته شده است.

وی افزود: آیت الله خزعلی جزو فقهایی بودند که درس آیت الله بروجردی را درک کرده بودند و از شاگردان مبرز امام(ره) بودند که قریب ۱۵ سال از فیض حضور امام(ره) بهره برده بودند. ایشان جزو علما و برجستگان و اساتید عالی مقام شناخته شده حوزه بودند. طبیعتاً ضایعه درگذشت ایشان ضایعه بزرگی است هرچند با تلاش برای ترویج نهضتی که این مرحوم برای غدیر راه اندازی کردند، آخرین بحث و بعضی از بحث های مهمشان این بود که قدر این انقلاب را بدانید می گفتند این انقلاب غنیمت و هدیه ای است الهی که باید با همه وجود از آن پاسداری و نگه داری کرد.

ظریف منش تصریح کرد: امیدوارم ملت بزرگ ما همچنان در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی تحت لوا و رهبری مقام معظم رهبری، راه عظیم و ارزشمندی که امثال آیت الله خزعلی برای آن ده ها سال فداکاری کردند را بتوانند حفظ کنند و ادامه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.